logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

z

Zklidnění

Po intenzivním tréninku byste měli vždy zařadit 10 – 15 minut vyklusání. Když mluvím o vyklusání, míním tím lehký klus, chůzi a opět strečink – protahování zkrácených svalových skupin. Tato fáze pomáhá ze svalů odvádět kyselinu mléčnou a tím urychlit fázi zotavovací.

Při fázi zklidnění dochází

  • k odstraňování nahromaděné krve z dolních končetin
  • k odstraňování laktátu ze svalů a tím urychluje zotavení po výkonu
  • ke snížení bolestivosti svalů

Zklidnění má dvě fáze

  • aerobní – při ní dochází k postupnému snižování srdeční frekvence, jako prostředky se používají ty samé jako při rozcvičení, tedy lehký klus, jogging, indiánský běh, chůze
  • protažení svalů – svaly, které se v průběhu tréninku opakovaně stahovaly a uvolňovaly, zůstávají vlivem únavy částečně zkrácené. Strečink – protahování jim pomůže se vrátit do optimální délky a zmírní tak svalovou bolest – sníží kontrakci.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká encyklopedie

a  b  c  d  e  f  g  h  i  j  k  l  m  n  o  p  q  r  s  t  u  v  w  x  y  z 

prohledávání Běžecké encyklopedie


inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků