logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Velikonoce a běžecký trénink

Velikonoce a běžecký trénink

V pondělí má většina z vás v tréninkovém deníku pravidelné volno. To nadcházející pondělí, tedy velikonoční, byste ale měli rozhodně pojmout běžecky – přináší totiž nečekané tréninkové možnosti!

Tradiční dopolední pomlázka je výborným prostředkem pro rozvoj rychlosti a akcelarace. Muži si při ní mohou natrénovat dobíhání nejbližšího soupeře při závodě; ženy naopak simulují bleskové odběhnutí dotírající závodnici, která se na ně chce nepříjemně nalepit.

Při polévačce po poledni se role – a tím i tréninkové cíle – obracejí. Běžci, kteří mají závodní ambice na dráze, využijí lokálně zvýšené vodní hladiny k nácviku překonávání steeplového vodního příkopu. Všichni ostatní se polévačkou připravují na běh v silném lijáku, takže jim pak běhání v normálním dešti bude připadat jako procházka suchým sadem.

Těžko na cvičišti, lehko na bojišti (resp.závodišti). Tato zásada se týká i velikonočních vajíček: po odložení koše s kraslicemi, s nímž jsme běhali celé pondělí, bude náš běh lehkost sama. A po ukončení povinné konzumace vajíčkového salátu, z něhož máme těžký žaludek ještě dva týdny po Velikonocích, to bude platit dvojnásob!

Pánové, pro mnohakilometrové obíhání všech vašich známých, spolupracovnic a příbuzných byste měli dodržovat rovnoměrné tempo, udávané vodičem. Kdo jiný by vám měl dělat zajíce než velikonoční zajíc?

Pozor na metodu člunkového běhu – tu v pondělí nepoužívejte (jde o potácení se koledníků, kteří netrefí domů, od baráku k baráku – viz Wikipedia, heslo Člunkový běh). Při tomto běhu, vydávaném za obecnou vytrvalost, jde totiž spíše o obecnou než vytrvalost; navíc vám trenér takto našněrované kilometry, zaznamenané do tréninkového deníku, stejně neuzná.

Dobrá rada na závěr: některé velikonoční symboly jsou běžecky nevhodné, takže se od nich zcela distancujte. Nebo chcete snad, aby o vás ostatní před závodem říkali „Toho se nebojte, ten je krotkej jak beránek“, nebo dokonce „Koukněte, dneska je na startu ňáký vyplašený kuřátko!“?

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 14112/13835×

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Hubnutí – zákeřná nemoc, která jednou vyhubí lidstvo aneb hubnutí do úplného zblbnutí : Docela by mě zajímalo, zda existuje něco jako ideální váha pro běžce, kde je ten dobrý poměr…»
  • Bolí vás po běhání klouby? Je běh sport, který není vhodný pro lidi s nadváhou či ty, co s nimi mají problémy? : Dobrý den. Hezký článek. Kvalitu Phlogenzymu mohu ze své zkušenosti jednoznačně potvrdit. »
  • Každá mince má dvě strany, aneb co všechno se můžeme naučit od běžeckých zranění : Ahoj, tak už jsem se konečně dostal k nějaké reakci na Miloše články. Nejprve bych chtěl…»
  • Tři základní pravidla sestavení tréninkového plánu pro běžce : Mám trochu posunutou představu, co je to pomalý běh, tempo maratonu +60-75s je trénink obecné…»
  • Předprodej speciální edice triček Běhám tak pomalu, protože... : Michale, předpokládám, že teď už je tvá objednávka vyřešena, kdyby cokoli, obrať se prosím mailem…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků