logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běžecké zrychlovače

Běžecké zrychlovače

Taky jste při posledním závodě zjistili, že jste strašně pomalí? A chcete poradit něco lepšího, než jenom neúčinné intervalové úseky v tréninkovém plánu?

Dosud nevyužívaných možností, vedoucích k trvale vyšší rychlosti běžce, je celá řada. Jejich absolutním základem je však radikální změna, přesněji řečeno záměna běžeckého oblečení. V zimě je potřeba běhat v letním setu, což nás donutí sprintovat z tréninku přímo pod horkou sprchu. Budeme-li naopak v létě co nejvíce obaleni vrstvami zimního oblečení, poběžíme co nejrychleji domů, abychom se jich už mohli zbavit.

Dále záleží na tom, ve kterou denní dobu chodíme běhat. Větší šanci na potřebné zrychlení mají ranní nabídková ptáčata, tedy ti, kdo se honí za akčními nabídkami a k supermarketům přibíhají ještě před otevírací dobou. Pokud mezi takové ptáky nepatříte, lze vám doporučit třeba metodu zavřeného diáře: před ranním klusem se záměrně nepodíváte, co máte ten den naplánováno – a to pak uvidíte ten fofr :)

Podmínkou zlepšení rychlostních schopností je i změna stravovacích návyků. Ideální je například dát si zhruba dvě hodinky před plánovaným tréninkovým během mísu třešní a zapít půlitrem čerstvého podmáslí, což přináší kromě hlavního účinku – opakovaných sprintů – i jeden účinek vedlejší. Mléčné výrobky zabraňují řídnutí kostí; uvedená kombinace však zabraňuje obavám z neznámého pocitu řídnutí stolice před závodem (protože nám už bude důvěrně známý).

Osvědčená rady pro ty, kdo chodí běhat večer: jezte k obědu co nejvíce luštěnin. Kromě nadnášecích účinků a efektu raketového motoru, který využijete hlavně po startu jakéhokoliv běhu, to navíc může nečekaně nastartovat i vaši literární kariéru. Nudnou a zcela nereálnou Princeznu na hrášku nahradí mnohem zajímavější a skutečnější Běžkyně po hrášku, napsaná, milé dámy, na základě vašich vlastních prožitků. Pánové, kteří s oblibou konzumují fazole, by zase mohli vytlačit z knižního trhu profláklý titul Born to run živějším Bean to run.

Protože večer trénuje asi nejvíce běžců, patří dnešní závěrečné tipy znovu jim. Do hrnce s napařovačem na knedlíky, které budete mít ten den k večeři, nalijte jen velmi malé množství vody a jděte běhat. Nechcete-li vyhořet (protože se voda brzy vyvaří), musíte zrychlit. U zasloužené večeře – po rychlém běhu chutná! – pak čtěte pro zesílení účinku Blesk. To by v tom byl čert, abyste na nejbližších závodech neletěli jak namydlenej blesk!

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 11713/11624×, 4 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (1 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

1bubobubo | 24. 5. 2011 19.30 hod. | 193.179.195.xxx
Milane, naprosto mě odrovnal "důvěrně známý pocit řídnutí stolice" :o)))
A musím ti dát za pravdu, že slevy v supermarketech po ránu urychlují – tedy hlavně důchodce a to i ty o francouykých holích. Tak že je to pro ně asi lepší než nějaké lázně, že? :o)))) Jen jsou při této terapii nějak více agresivní:-( Tak že se raději budu urychlovat "nudnými a profláknutými" intervaly :o)))

DedRun | 21. 5. 2011 10.37 hod. | 62.240.184.xx
Díky pane řídící !
Vláďa

RunDed | 21. 5. 2011 7.35 hod. | 62.240.184.xx
Vtipný a ironický článek a to, že je použita fotografie s mým pokusem o běh, je jistě poučné jak pro běžeckou věřejnost, tak pro mne. Díky Milane !
Vláďa

Milan Kůtek: Vláďo, fotky a obrázky k mým článkům si vkládá Miloš sám, takže tvé "poděkování" patří jemu :)
ahoj Milan

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků