logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem nedoběhla půlmaraton aneb žebírko navíc

Jak jsem nedoběhla půlmaraton aneb žebírko navíc

V záplavě e-mailů mezi půlmaratonem a maratonem se bohužel ztratil jeden hodně důležitý, nesoucí zprávu od jedné z loňských účastnic PIM Women´s Challenge Mileny Nečáskové. I když jeho obsah je v některých směrech hodně po, tak mi to nedá, abychom ho na Běžecké škole nevydali, protože v mnohém je poučný a je napřed …

Zase to poběžím, bylo mi jasné. A až se v půlce února vrátím z hor, tuze přitvrdím rekreační výběhy. Jenže, na prkně v italských Alpách, PRÁSK, země se ztopořila a jak zmrzlá fošna mě zezadu praštila, až hvězdy lítaly. Ještě, že se mi nic nestalo, pomyslela jsem si, když jsem se s roztřeseným tělem i duší opatrně vlnila domů. Zhmožděná záda je nejlépe rozhýbat a o to jsem se další den úspěšně a bez větších problémů pokoušela na lyžích. Pozdě večer ten druhý den to však začalo a další den, naštěstí již cesta domů, byl k nepřežití. S vjezdem do Prahy jsem zamířila rovnou do Vinohradské nemocnice pro nějaký ten obstřik či jinou úlevu a oni mi těch žeber prasklých napočítali nejdřív čtyři a pak celkem šest. Se zlomenými žebry se toho moc dělat nedá, řekli mi doktoři, to se dnes ani nebandážuje, ono se pak hůř dýchá a je větší nebezpečí zápalu plic, musíte vydržet, než to sroste. Se zlomenými žebry se toho moc dělat nedá, říkám vám sportovcům, protože tělo vás hodně bolí a nedovolí vám ani se hlouběji nadechnout. A tak mé první krátké poběhy, opatrné seznamování s potřesem kroku (běžecký skok se to správně jmenuje, že :) i s nadechnutím větším, než jen k přežívání, se dály až koncem první dekády března. Do normálních výklusů se to změnilo až v posledních čtrnácti březnových dnech. Že kondice a vytrvalost jsou v tahu, bylo mi jasné i potmě a ze všech stran. A rychlost? Zbytečná veličina. Na druhé straně, každý další výběh byl pozorovatelně lehčí, než ten předchozí. Dobře se to porovnávalo vzhledem k tomu, kolik se těch výklusů celkem stihlo.

V předvečer půlmaratonu jsem si vyzvedla od Vánoc objednané číslo a tričko. Abych si ho zasloužila, rozhodla jsem se, že se i přes minimální přípravu zúčastním. Taky jsem si chtěla ověřit, jak to mé tělo funguje, rád by člověk podpořil iluzi, že někdejší vytrvalost v něm alespoň zmenšeným ohlasem setrvává. Taktiku jsem zvolila prostou: běž, jak dokážeš co nejpohodlněji, ale vytrvej. Nestalo se. Už po pěti km rychlostí jen 8 km/h jsem nedokázala popřít citelnou únavu, 10. km jsem míjela ještě zhruba v této rychlosti, ale se značnou únavou a navíc se mi pohnula střeva a já musela odskočit do metra. Příjemný chlad podzemí, vedro nahoře a vědomí, že to nezvládám, nasměrovalo mě do nory a já jela plejt zahrádku.

Proč ti to, Miloši, píšu? To kdybys kliknul mé jméno jako loňské členky týmu Women´s Chalange a pomyslel si, kdeže jsem zůstala. Pak taky chci sobě i dalším říct, že i ten nejrekreačnější báječný sport nepřináší jen výhry (a ty má vždycky, běhejme, holky, jen si vzpomeňme, jak jsme neběhaly…), ale holt potkáme taky neúspěch, nebo spíš reálný odraz ze zrcadla reality, kterým takový veřejný závod jistě je. Nevadí. Je to jen potvrzení významu tréninku. Jako vloni touhle dobou jsem žasla a jásala, že i v mém věku má cenu tělo namáhat a ohýbat, a že je to objektivně vidět, tak moje letošní zkušenost říká, že i absence ohýbání a namáhaní se neúprosně projeví. Mluvím přitom obecně o kvalitě života, ne jen o nějakých číslech výsledkové listiny, to je snad jasné. No a dál? Zítra si jdu lehce zaběhat, poporostly pupeny, a někdy zase, věřím, ten půlmaraton ještě dám.

Nakonec vzkaz všem horoucím horomilům: praštíte-li sebou někde v horách a budete přinejmenším řádně na trupu zhmoždění, zajděte už tam, kde jste, hned nebo ihned, k lékaři pro zjištění, zda nemáte vnitřní zranění. Dva dny po úrazu si mne ještě na pár dní nechali ve Vinohradské nemocnici z důvodu, že se prý i až po několika dnech může vnitřní zranění projevit a v málo hodinách vás položí na prkno. Pak už se neběhá.

Milena Nečásková foto
  • přečteno: 11846/11770×, 3 komentáře

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

LemonaidLucy | 28. 5. 2011 20.27 hod. | 85.70.242.xxx
Ahoj Mileno, drzim palce, at se to rozbehne. Zebra jsou peknej previt, znam to sama moc dobre.

PavlinaF | 26. 5. 2011 14.04 hod. | 193.245.34.xx
Ahoj Mileno, moc tě zdravím a doufám, že ty úrazy už budou jen za námi. A moc pěkný článek. :-) pa pa

šlčka7 | 26. 5. 2011 12.37 hod. | 90.178.198.xxx
Ahoj. Já na tom byla při půlmaratonu – taktéž ze zdravotních důvodů – podobně. Na třetím už jsem nemohla, na čtvrtém dodělávala a na desátém jsem se rozmýšlela, zda-li to mám zabalit, ale tam zrovna čekala kámoška, trochu mě nakopla a já se nakonec – úplně udřená – doplahočila až do cíle – v čase asi o půl hodiny horším než loni...

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas88
Asics119
Brooks17
Inov-852
Icebug5
Hoka One22
Mizuno51
Newton5
NB21
Nike54
Salming345
Salomon40
Scott2
Vibram Fivefingers7
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce45
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »
  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Katko držím palce a těším se na zprávy, jak to jde. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků