logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Lov Mammuta – poslední přípravy

Lov Mammuta – poslední přípravy

Jirka U. napsal: „Koukám na předpověď na sobotu. Žádné mraky, 25 ve stínu (to jest dost přes třicet na slunci). Tak nevím, mám jít koupit nějaký superultra ochranný faktor v opalovacím krému? Nebo si pořídit muslimský hábit? To první je vyzkoušené, ale to druhé by mohlo přinést nečekané výhody. Nepletu-li se, je jeho součástí pokrývka hlavy, takže úpal nehrozí. Volný splývavý šat zase zaručí, že se neoprudí citlivá místa a nikde se nic nezařeže. Možná i ty nutné zastávky u smrčku by se daly vypustit a ušetřit tak drahocennou minutu v honbě za Mammutem. Když to umí cyklisté za jízdy, proč by to nezvládl běžec za běhu, navíc kryt neproniknutelným ochranným oděvem, díky němuž to ani souběžci či náhodní kolemstojící nezaregistrují. Napadají mě tisíce novátorských řešení, ale raději toto téma nebudu rozebírat“.

Kde jsou ty zlaté chladné plískavé kašovité dny letošní zimy, ve kterých se tak krásně honily kilometry. Žádné slunce, jen mrznoucí pot na čele, žádné prašné cesty, jen zledovatělý sníh, po kterém to jelo samo. Místo upocených dlaní jen krásně křečovitě mrazem pokroucené prsty. Úpal, úžeh ani spáleniny nehrozily (snad jen od kamen, když promrzlý tvor nebyl schopen vnímat jejich žár). To se to běhaly čtyřicítky! Ale nastávající sobotu? Nevidím jediný pozitivní rys. A přesto tam budu a Novohradské i rakouské hory se budou posmívat mému plouživému kroku snažícímu se v rytmu monotónního blues zhruba osmdesátpěttisíckrát předsunout jednu nohu před druhou. Bude žízeň, budou křeče, budou puchýře i odřeniny, žaludek bude protestovat, nohy odmítat jít, natož běžet... na co všechno jsem zapomněl? A přesto tam budu a budu věřit, že Milošův plán (byť nesplněn na 100 %), mi dá to přežít. Chápe to někdo?

Nejen na občerstvovačce je dobré se zastavit

Dnes nebudu strašit ani se stavět Bůh ví jak chytrým, protože podstatné již bylo napsáno minulý týden. Při čtení Jirkova zamyšlení a vzpomínání jsem si taky vzpomněl na jednu historku, která tak nějak nepřímo popisuje případné kladné body pro splývavý běžecký hábit. Stalo se to na MS na 24 hodin, které jsem běžel v Basileji a v němž jsme tehdy skončili v družstvech na 2. místě, i když, jak se později ukázalo, jsme měli být první, protože člen vítězného ruského týmu byl později diskvalifikován za požití nedovolených prostředků. Je pravda, že už v průběhu vlastního závodu mě tento závodník velmi zaujal tím, jak řešil „chození“ na malou. Tedy v jeho případě to bylo doslova běhání, nebo možná by se ještě lépe hodilo napsat, že vše řešil za běhu. Jak píše Jirka, u cyklistů je to běžné, ale vidět chlapa jak běží a při tom močí, to mi připadalo úchylné. Zřejmě mu ty dopingové sajrajty kromě ledvin zaneřádily i hlavu:). Já jen, že Jirkův nápad není až tak původní. Ale když už jsme u toho, stejně jako je vhodné se na občerstvovačce zastavit nebo alespoň přejít do chůze, není nad to, když to na člověka přijde, se v klidu zastavit, zahledět se do zeleného pažitu a dopřát si v klidu toho slastného pocitu …

Máme pokračovat v článcích o přípravě na ultraběhy?

Minulý týden skončil trénink na Mammut ultramaraton a v jednom komentáři jsem zahlédl otázku, zda tento seriál bude v nějakém duchu pokračovat. Abych řekl pravdu, původně jsem to v úmyslu neměl, ale pokud vás bude více, kteří si to budete přát, tak zkusím vymyslet, na co se v jeho pokračování zaměřit. Nebo víte co? Pokud chcete, aby tento seriál pokračoval, tak napište, o čem by se v něm mělo psát, kdo má pořád vymýšlet témata:). Každopádně, i kdyby nepokračoval, tak ultraběhy z běžecké školy nezmizí.

Tak ahoj na Silvě, či někde jinde!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

STANDA | 2. 6. 2011 21.25 hod. | 94.112.78.xx
Už jsem psal, že bych rád v ultratréninku pokračoval a rozvíjel jej. Mě třeba dost zajímá, jak rehabilitovat při tréninku? Zda ve volných dnech(třeba plaváním, saunováním, masážemi, nebo čím ještě???), nebo i ve dnech,kdy se běhá?
Jak třeba vypadá tvůj trénink Miloši??(kdy a kolik běháš, kdy a jak rehabilituješ, kdy a jak posiluješ? atd....)
Mám pocit, že někdy ze začátku jsi i "vyhrožoval"dvoufázovým tréninkem??
Ať pokračovat budeš, či ne; jsem moc za vše předešlé vděčen.

Jiří U. | 2. 6. 2011 15.27 hod. | 85.161.27.xx
Miloši, mám dojem, že svým tréninkovým plánem jsi dost změnil letošní půlrok mnoha běžcům. Napadá mě paralela k PIM Women´s Challenge – Mamut Milosch´s Challenge. I když nebyly společné tréninky ani akce, přesto jsme se na dálku tak či onak sledovali a drželi palce. Vyzývám tímto všechny postižené, aby po Mamutovi napsali pár řádek o své přípravě i závodu samotném. Ať již doběhli či ne případně svou účast z jakéhokoli důvodu odvolali. Bude zajímavé vědět, kolik nás vlastně bylo. Miloši, nestálo by za to vytvořit na BŠ nějaký prostor pro tyto ohlasy?
A pokračování rád přivítám. Napadají mé témata: zkušenosti se stravováním při solo ultrabězích, kde není žádná logistika, doplňkové sporty (třeba v létě cyklistika, v zimě běžky) a v jakém rozsahu.

fotoMiloš Škorpil: Jirko, dík za tvůj komentář a vlastně i výzvu ostatním, určitě a rádi s Martinem vymyslíme jak vaše články o přípravě a absolvování či neabsolvování Mammuta umístit. Pokud jde o další pokračování, tak už jsem nakoupenej :).

Viktor | 2. 6. 2011 13.32 hod. | 217.77.169.xx
také bych dál rád četl pokračování!
díky
V.

ll | 2. 6. 2011 9.38 hod. | 89.176.84.xxx
jo taky by me zajimalo jak připravit tělo na takové šílené akce jako je mammut ale pro normalní ono trenovat ufony co se jen tak jdou probehnout na 60km je jednoduché :)
2 drakobijce Nedavno jsem v jednom filmu slyšel supr hlásku "Bolest odejde , Hrdost ta ti zůstane " takže at to běží :)

drakobijce | 2. 6. 2011 9.25 hod. | 82.220.1.xxx
Ano, clanky na tema ultra by me zajimaly. Tematicky by mohly byt zamerene na zkusenosti vas ultra-matadoru. Jak resite stravu a piti, kdyz nemate doprovod – specialni ledvinky, batuzky, nebo schovane jidlo na trati? Jak si planujete trasu, pouzivate na to nejaky soft? Jak se da "prubezne" trenovat, abyxh neprisel o fyzicku, kterou jsem ziskal treninkem na Mamuta?
Jiank dik za vyhecovani k tomuhle cili, doufam, ze to zvladnu a pres tu bolest, kterou cekam, se na to tesim (presto, ze nejsem masochista). Tak cau zitra.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ultramaraton

všechny články Ultramaraton

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas79
Asics103
Brooks16
Inov-846
Icebug4
Hoka One19
Mizuno49
Newton3
NB21
Nike47
Salming301
Salomon33
Scott2
Vibram Fivefingers6
Vivobarefoot5
Zoot4
Jiné, zde neuvedené značce41
Běhám bos, bot netřeba12
ON6

kde se diskutuje

  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Katko držím palce a těším se na zprávy, jak to jde. »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, pane Škorpile, moc děkuji za tréninkový plán, pokusím se ho bezezbytku dodržet:-). Pak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků