logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Čas bilancování

Čas bilancování

Mamut udolán a je čas bilancovat. Tenhle článek je míněn jako určitá zpětná vazba pro Miloše Škorpila, který k tomuto závodu přilákal nejen mě. Ale rovněž i jako představa pro ty, kteří by to chtěli zkusit a neví, zda na to mají. Otvírám tedy své tréninkové záznamy a začínám bilancovat.

Je mi padesát a běhám vlastně pořád. Nikdy závodně. Běžecký styl veškerý žádný. Trochu systematičtěji od roku 1985, kdy jsem si řekl, že za dva roky zdolám železného muže. Statistika roku 1985 – 926, 2920, 63 (kolo, běh, plavání), 1986 – 622, 1342, 41. V roce 1987 jsem železňáka s těmito nic moc objemy opravdu zvládl a poté každý následující rok ještě čtyřikrát. Nejlepší čas byl 13 hod 20 min. Naběhané, nakolované i naplavané objemy byly víceméně stále stejné.

Klasický maraton jsem běžel třikrát s nejlepším časem 3:20 v roce 2002 v chorvatském Zagrebu. To byl i můj maraton poslední.

Pokud vezmu statistiku za posledních pět let, tak jsem v průměru naběhal 1346 km za rok a většinou běhával vzdálenosti tak 10-20 km. Žádný trénink, jen rekreační běhání a sem tam nějaký závod. K tomu ročně v průměru pět a půl tisíce km na kole a 470 km na koloběžce. Když Miloš zveřejnil svůj plán na Mamuta, jen jsem se pousmál a pustil to z hlavy. Ale za dva týdny již podle toho začal trénovat a dal si měsíc na rozmyšlenou. Objemy jsem zvládal, a tak jsem se přihlásil a tím se definitivně upsal.

Milošův tréninkový plán jsem ani zdaleka stoprocentně nesplnil. Z jeho celkového plánovaného objemu 1915 km (počítám-li dobře), jsem naběhal jen 1215. Bylo v tom téměř šest týdnů pauzy kvůli nataženému hamstringu a pak nějaký týden kašlíček a rýmička. Zvládl jsem ale dvě tréninkové čtyřicítky a absolvoval Brdskou stezku (50 km) za 4:41. To mě utvrdilo, že bych Mamuta v limitu mohl zvládnout taky. Pak ještě jedna tréninková šedesátka a víc ne. Respekt před startem byl velký jak vzhledem k velkému kilometrovému manku, tak k očekávanému profilu. Ale v hlavě jsem měl jasno – pokud se nic nepředvídaného nestane, tak za dvanáct hodin to musím dát. Můj soukromý tip byl 10 hod plus mínus hodina. 9:32 tak bylo v normě.

Co závěrem? Pokud to chcete zkusit, Milošův plán funguje. Pravda, chce to mít již něco naběháno a nezačít z nuly. Pak musíte věřit, že vás něco nezradí při samotném běhu a připravit hlavu na krize, které dosud nezažila. Toť vše. Ale abych nebyl jen optimista: kdybych před startem věděl, co mě čeká, nevím, jestli bych do toho šel se stejně klidnou hlavou. Na druhé straně bych to za rok rád zkusil znovu. Budu k tomu mít asi větší respekt, ale současně budu vědět, že se to dá dát

Jiří Ugorný foto
  • přečteno: 9305/9238×, 1 komentář

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (3 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

12Honzade | 12. 6. 2011 21.46 hod. | 80.243.99.xxx
Pekny, pekny, pekny... Kdo je lovec, ten je lovec!:)
Jeste jednou gratulace!!! 12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Ohlasy na Silva Nortica Run

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků