logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Proč začala šestnáctiletá začínající modelka Magdaléna běhat

Proč začala šestnáctiletá začínající modelka  Magdaléna běhat

Šestnáct let. Co jsem dělal v šestnácti? Nejspíš to, co v sedmnácti, osmnácti, třiceti, čtyřiceti i dnes. Běhal. Běhal a cvičil, to také dělám dodnes a jsem si jistý, že mi to dělá dobře, jak na těle, tak na duchu. To ale vím dnes, v šestnácti jsem takto neuvažoval a proto mě velmi zaujalo, když mi Pavel Kosorin napsal, že jeho šestnáctiletá dcera, která se chystá na dráhu modelky, začala joggovat. Proč ona to dělá? Co si od toho slibuje? Vždyť většina dívek v jejím věku se při slůvku běh oklepe? Tak jsem se tedy zeptal:

Magdaléno, proč to děláš, co si od toho slibuješ?

Běhám, protože se tak zbavuji stresu a napětí, zlepšuji si fyzičku, udržuji štíhlou postavu a prostě si to užívám. Dříve jsem dlouhé tratě neměla ráda a preferovala jsem jenom krátké, nejspíš kvůli tomu, že jsem běhávala jenom v tělocviku do kolečka a to je dost nudné. Když jsem ale zkusila běhat v terénu, je to úplně něco jiného, lepšího. Při běhu se snažím vydržet co nejdéle, zatím však nemám tak dobrou fyzičku, abych vydržela souvisle běžet více jak 2 km. Při běhání se zbytečně nepřetěžuji, když už nemůžu, jednoduše zastavím a jdu krokem. Běh pak také ráda střídám s jízdou na bruslích.

Vím, že běháš i s kamarádkami, to se mi líbí. Co při běhu probíráte, nebo spíš mlčíte a své dojmy si sdělujete až po běhu?

Při běhání s kamarádkami se spíše nebavíme, soustředíme se vydržet běžet co nejdéle.

Jak jsem napsal v úvodu, většina dívek tvého věku se při slůvku běh oklepe, oni se teda oklepou i stejně staří kluci, nebo si obě pohlaví poklepou na čelo. Kdybys před ně měla předstoupit a říci jim, proč běháš ty, jak bys jim to sdělila, aby to byli schopni přijmout – pochopit?

Nemyslím si, že by moji vrstevníci tak odsuzovali běh. Možná to bude také tím, že mám kolem sebe většinou sportovní typy, kterým běh přijde normální, i když třeba sami neběhají. Ale určitě existují i ti, kteří běh nemají rádi, ale pochopit podstatu běhání musí sami.

Trošku ti pomůžu, tedy aspoň pokud jde o dívky a zeptám se tě: Víš třeba, že běhání ti pomůže mít hebkou a čistou pleť, že správný běžecký styl (kolíbka) pomáhá proti celulitidě, že když člověk běhá, nemusí se tolik starat o to, co a kolik toho sní a přesto nemá problémy s váhou, že kombinace cvičení a běhání člověku umožní mít pěknou a vyváženou postavu, že pobyt venku na denním světle je nejlepším prostředkem proti většině druhů depresí a lépe ti pak leze do hlavy učení …

Ano, něco takového už jsem slyšela a je to celkem logické.

Vlastně se to řeší skoro všude a v každém časopisu pro ženy je vždy rubrika o cvičení a všude se to pořád opakuje. A lidé si z toho buď vezmou příklad, nebo raději sníží příjem jídla na minimum, pokud chtějí zhubnout, ale ve většině případů se jim to bez pohybu nepodaří…

MAGDALENA KOSORINOVÁ, 16 let, studentka Biskupského gymnázia v Brně, modelka (ag. Bohemia Model Management, Praha)

Magdaléno děkuji ti za odpovědi a přeji ti splnění tvých snů, nakročeno máš rozhodně dobře.

Autorem fotografie je Zbyněk Maděryč www.maderyc.cz

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví34
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe9
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou29

kde se diskutuje

  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Díky za článek,jak napadl sníh,tak jsem řešil jak běhat na lyžích a bez nich. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků