logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ideální běžecká dovolená

Ideální běžecká dovolená

Začaly prázdniny a s nimi doba dovolených. Pro nás běžce tudíž ideální příležitost, jak toto období využít právě k běhání.

Jenže volba té opravdu ideální běžecké dovolené přináší řadu problémů. Hned ten první: vzdálenost. Místo ideální dovolené totiž nesmí být ani moc blízko (to můžu rovnou zůstat doma), ani moc daleko. To by mě zase trmácení se tam vyčerpalo natolik, že bych už na žádné běhání neměl sílu.

Problém další – jak dlouho by měla trvat? Příliš krátkou dovolenou bych si nestihl vychutnat a běžecky během ní zrelaxovat. U příliš dlouhé zase hrozí odmítání návratu domů a do práce, protože bych už nechtěl dělat nic jiného než běhat...

K ideální dovolené je samozřejmě potřeba ideální běžecké počasí. Nesmí tam tedy být stálé vedro, neboť kvůli pocitu sucha v hubě, úpalu a resuscitaci na dovolenou nejezdím. Ale nesmí tam být ani zima, protože tahat v letním kufru několik vrstev zimního běžeckého oblečení – to fakt odmítám.

Ideální musí pochopitelně být i běžecký terén. Jenom rovina nepřichází v úvahu, na ní totiž nenatrénuju na těžší podzimní závody s převýšením. Stejně tak je však vyloučeno místo, kde jsou samé kopce. Uznejte sami: když vás z výběhů a seběhů bolí kolena i všechno ostatní, tak to přece žádná dovolená není!

Jaké mám pro ideální dovolenou zvolit ubytování? Stan, nebo hotel? Ve stanu si po běhání neodpočinu, protože spaní je na tvrdém, budou mě obtěžovat komáři a rušit kuňkající žáby. Po běhu se však nevyspím ani v hotelu; kromě příliš měkké postele mi v tom určitě zabrání neustále podnapilí hosté na vedlejším pokoji.

A mám jet vlastně na svoji ideální běžeckou dovolenou sám, nebo s rodinou? V prvním případě si to budu nepochybně po celou dobu vyčítat a přemítat o tom, co zrovna dělají, v důsledku čehož mé běhání zrovna ideální nebude. V případě druhém nebudu mít zase na běhání podle svých představ dostatek času – a jako pouhá chvilková přestávka ve společném programu bude mít k běžeckému ideálu také dosti daleko...

... jako bych vás slyšel, kdo jediný že mi s tím může poradit. No když jste tak chytří: má někdo z vás na chytrou horákyni telefonní číslo, nebo aspoň mailovou adresu?

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 11233/11042×, 1 komentář

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Pavel | 2. 7. 2011 4.15 hod. | 78.136.156.xxx
Fuj ta fotka s tim snehem je hnusna:-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků