logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

V jakých botách nejraději běháte

V jakých botách nejraději běháte

Výsledek naší ankety, kde jsme se ptali, v jakých botách nejraději běháte, jasně ukázal, že pryč je dominance co nejvíce odpružených bot, a i když ze začátku to vypadalo, že minimalistické boty budou naprostým outsiderem, přeci jenom se nakonec našli ti, kteří se přiznali k tomu, že si běh užívají právě nejvíce v nich.

V jakých botách nejraději běháte

V co nejvíce odpružených botách běhá 76 hlasujících, v pětiprstkách (Fivefingers) nebo bos běhá nejraději 70 odpovídajících a v minimalistických botách pak 27. To ve výsledku znamená, že minimalistické boty společně s pětiprstkami, nebo chcete-li nové trendy v běžecké obuvi, již válcují trendy staré. Tedy alespoň u čtenářů Běžecké školy.

Co to o nás jako běžcích říká

Říká to o nás to, že jsme hraví, vždyť běhání naboso či v pětiprstkách v nás probouzí vzpomínky na to, když jsme byli malí. Říká to o nás také to, že nejsme žádní konzervativci a rozhodně se nebráníme žádným změnám. Říká to o nás také, že sledujeme moderní trendy a říká to o nás také, že se jen tak nenecháme opít rohlíkem. Vím, mnohý zastánce odpružené boty, nebo technické boty, mi teď namítne, že právě to, že tolik lidí si oblíbilo běhání v pětiprstkách či naboso, hovoří spíše o tom, že se běžci a běžkyně rohlíkem opít nechají a skočí na každý dobře a voňavě připravený špek.

No, mají na svůj názor právo. Pravdou však také je, že až další čas ukáže, kde je vlastně pravda v otázce: V jakých botách – v odpružených, podepřených či minimalistických je zdravější běhat. Abychom tuhle otázku rozluštili, museli by si však ti, kteří se pídí po příčinách běžeckých zranění, dát tu práci a zjišťovat, v jakém typu obuvi ten který člověk, který přišel k lékaři s běžeckým zraněním, běhá! Zdůrazňuji ještě jednou, přišli k lékaři s běžeckým zraněním.

Ne všechna zranění, která vypadají, že je způsobuje špatná běžecká obuv, je možné běžecké obuvi přičítat

Jsem si jistý, že spousta zranění, která jsou dnes vedená ve statistikách jako ta, která si člověk způsobil při běhání, běžecká vůbec být nemusí, protože se do statistiky dostala prostě proto, že daný člověk přišel k lékaři již s tím, že běhá a že ho bolí to či ono a lékař pak již samozřejmě nezjišťuje –nemá na to čas, jestli si onen člověk to zranění nemohl způsobit úplně jinak. Jen takový malý příklad. Dostal jsem před lety takový dotaz: Běhám zhruba rok. Celý rok jsem neměl žádné problémy. Nyní jsem si koupil nové běžecké boty a zhruba po měsíci, co v nich běhám, mě začala bolet obě kolena. Bolí mě však jen na začátku běhu, zhruba tak 15 minut, poté co se rozběhám bolest ustane. Běhám vždy až odpoledne po práci. Asi měsíc jsme řešili, čím by to mohlo být, hledali jsme důvod těch bolestí, až najednou se nečekaně vyloupl zcela jinde, než jsme hledali. Ten důvod byste si nevymysleli. Prostě ten dotyčný, když seděl v práci u počítače, se opíral koleny o hranu stolu – a to byl ten důvod bolestí při rozbíhání!

Na co je třeba při výběru správné běžecké obuvi klást důraz

Jednoznačně na to, jak se v té botě cítíte. Nedejte na to, co vám kdo radí, že je nejlepší, on v tom běhat nebude, v těch botách budete běhat vy! A ty nohy, co budou do nich obuty, jsou taky vaše, ne jeho.

Anaerobní trénink

61. – 70. tip, kterými můžete upravit úterní trénink podle toho, na jaký druh závodu (rychlejší a kratší či pomalejší a delší) se chystáte,

  • (4x 200) – (4x 150) – (4x 100)
  • 4x 300
  • (4x 200) – (4x 150)
  • 3x (4 x 200)
  • (3x 150) – (3x 250) – (3x 150)
  • 2x [2x 200 – (4x 400 )]
  • (4x 400) – (4x 800) – (4x 400)
  • (4x 200) – (4x 400) – (4x 400) – (4x 200)
  • (3x 400) – (4x 600) – (3x 400) – (2x 200)
  • (4x 400) – (4x 80 – (4x 400) – (4x 400)
Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (3 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Adam | 6. 7. 2011 15.26 hod. | 88.103.43.xx
Jenom bych podotknul, ze stejne zajimavi jako ti, kteri prijdou k doktorovi, jsou i ti, kteri k nemu nikdy neprijdou. Nemeli bychom prehlizet veci, ktere nejsou videt, na ukor tech, ktere videt jsou.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké vybavení

všechny články Běžecké vybavení

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví39
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků