logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běh ve tmě: jak se připravit

Běh ve tmě: jak se připravit

Už příští sobotu se v Praze konají dlouho očekávané závody Mattoni Grand Prix – adidas Běh pro ženy 5km a METRO Běh na 10km. Jde o specifickou záležitost, neboť se běží večer.

Nerudný týpek POZOR, POZOR, POZOR!!! než budete číst dál, vykonejte raději všechny své potřeby, jinak za reakce vašich svěračů neručíme a rázem by se z vás místo čtenářů mohli stát stěrači.

Na závod ve zcela nezvyklých podmínkách bychom měli být předem velmi dobře připraveni; protože však ředitel Běžecké školy tuto problematiku dosud zcela opomíjí, musím osvětlit běhání ve tmě já. Ve vlastním zájmu všechny následující adaptační metody vyzkoušejte – máte na to přesně týden!

Především je potřeba změnit pitný režim; musíte ho totiž přizpůsobit tomu, že vás ve večerním závodě čeká zhoršená viditelnost a motanice. Dámy – jejichž závod startuje za šera – by proto měly pít v pravidelných dávkách Rulandské šedé, pánové (běží už za tmy) pak co největší množství Ferneta.

Aby vás při závodě nerozptylovaly nasvícené pražské památky, je nutno urychleně naplánovat večerní zvykací tréninky v podobném prostředí. Měl by tam být nějaký velký hrad (např. Edinburgh), starobylý most (vhodná je Paříž) a věže (třeba Amsterdam); přinejhorším systematicky pobíhejte kolem jakýchkoliv pisoárů (podobnost s Malou Stranou).

Teď to hlavní: běžecké zvládání tmy. Čelovku zahoďte, je na nic – buď má vybité baterky ona, nebo vy, a to pak s klesající hlavou svítí úplně jinam než dopředu. Nejsou-li po ruce světlušky a nevlastníte-li psa baskervilského, jsou jediným řešením louče (když může být ve vaku na zádech voda, proč ne smůla?). Těm nejpoctivějším v tréninku se získaný grif může později hodit, až ponesou olympijskou pochodeň.

Čím se na noční tréninky vyzbrojit? Protože běhat ve tmě není žádná sranda, vezmeme si sadu nožů všech velikostí, vzduchovku a granát, kyslíkový přístroj, lékařskou brašnu, velké masové konzervy (pro zvířata, která nás pravděpodobně přepadnou) a sklenici medu (kdyby to byl medvěd).

Jsme žáky Miloše Škorpila; je tedy téměř jisté, že zabloudíme. Do běžeckého zavazadla si proto přibalíme ještě spacák a karimatku, pyžamo a čisté ponožky (nevíme, kde se ráno probudíme, tak abychom nedělali ostudu), a nezapomeneme na knížku. Vzhledem k okolnostem doporučuji Mistrovu novinku „Jak za 100 dní trefit domů“.

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 11717/11348×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Graceland | 15. 5. 2013 15.59 hod. | 188.143.232.xx
This does look promising. I'll keep coinmg back for more.

Eve | 3. 9. 2011 8.28 hod. | 109.72.3.xxx
Týjo, nevim jak to poberu :-D ale na medvěda se fakt těším :-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků