logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

To by bylo, abych v Ústí nevyhrál!

To by bylo, abych v Ústí nevyhrál!

Zítra se běží premiérový závod PIM v Ústí nad Labem. Rozhodl jsem se jej ozdobit svojí účastí.

Kdysi dávno jsem totiž studoval ústeckou pajdu, takže po závodě bude následovat nostalgie a ukazovačka dětem. A kromě toho jsem si řekl, že teď konečně nastoupí pořádní soupeři, protože všichni, kdo se za svůj běh stydí, startovali před týdnem v Praze (schováni ve tmě, aby je nebylo vidět :))

Hlavní důvod mého startu v Ústí je ale ještě jiný: chemický. To, že se probíhá chemičkou, bude nepochybně rozhodujícím momentem celého závodu, neboť se při tom může leccos přihodit. No a já jsem se na to – na rozdíl od ostatních – intenzivně připravoval.

Logicky: co se stane, až se do areálu chemičky vřítí tolik běžců najednou? Samozřejmě se spustí sirény, což ostatní zcela rozhodí a zabrzdí. Ne tak mě. Já jsem reakci na sirénu trénoval (pokud právě netestovali na městském úřadě poplachové zařízení ani neječela naše sousedka, pouštěl jsem si naplno vybrané operní árie) a jsem po ní naopak výrazně rychlejší.

Po vypuknutí chemického poplachu vyfasují všichni běžci podle předpisů masku, čímž jsou zcela vyřízeni a následně kolabují. Přichází moje chvíle, protože právě na běh s maskou jsem se v perfektně utajené přípravě zaměřil – viz foto. A že jste to vy, tak na sebe v této souvislosti prozradím ještě něco (teď už můžu, protože do zítřka to dohnat nestihnete): než se mi ze skladu Civilní obrany podařilo k masce získat správné filtry, používal jsem ty použité z vysavače a z kávovaru, aby se mi dýchalo opravdu špatně a simulace tím byla dokonalá...

V předpokládaném zamoření nelze pochopitelně obstát v běžeckém oblečení. Já proto už od startu (abych pak zbytečně neztrácel čas s jejich navlékáním) poběžím v holinkách, v pláštěnce, v rybářských gumokalhotech a s nasazenými gumovými rukavicemi. Pokud namítáte něco o horším pohybu, zvýšeném pocení či odporu vzduchu, odpovídám jednoduše: s gumovou ochranou se mi zato – na rozdíl od vás a vašeho nechráněného běhu – nemůže nic stát.

Uvedená opatření budou k vítězství jistě stačit. Pro případ, že by se přeci jenom stalo ještě něco nepředpokládáného, jsem si ale raději zopakoval i základní znalosti z chemie, jako názvosloví prvků, vzorce sloučenin, složení plnotučné hořčice a vitacitu, atd. Pro jistotu jsem zavolal i své chemikářce z gymplu a vyměnil si pár odborných emailů se členy naší armádní protichemické jednotky.

To by bylo, abych zítra nevyhrál!

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 8541/8418×, 1 komentář

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

dušanbe | 17. 9. 2011 10.42 hod. | 89.29.99.xx
Milane,rád bych sdílel Tvůj optimismus,podpořený dokonalou přípravou.Může se ovšem stát,že nevyhraješ.Bude to však pouze proto,že se mezi běžci vyskytne člověk,absolvent základní vojenské služby,který byl zvyklý běhat v tzv. atombordelu 5 km.Pak nezbýva než počkat,až tito záložáci vymřou.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků