logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

DÁMSKÁ JÍZDA NA CROSS COUNTRY PŮLMARATON

DÁMSKÁ JÍZDA NA CROSS COUNTRY PŮLMARATON

Běh, takovou sportovní aktivitu opravdu nemusím… tato slova jsem zastávala až do února tohoto roku. Nevím, co se ve mně zlomilo, ale od té doby pomalu, čím dál častěji, zaplňuje mé volné chvíle. Postupně se stal sportem číslo jedna. Ve skříni se mi začaly objevovat sportovní hadříky, v chodbě běžecké botky a diář naplňovat termíny běžeckých závodů. Člověk začal poznávat podobně naladěné lidičky, získávat od nich rady a pomalu nabírat zkušenosti do svých běžeckých začátků.

Na posledním závodě noční Prahou, která mimochodem byla pro mě velkým zážitkem (atmosféra, masa lidí a hlavně noční běh), jsme se s holkama domluvily, že vyrazíme další sobotu na cross country půlmaraton do Slatiňan. Trať jsme dobře znaly z Malé ceny Monaka a věděly jsme, že to nebude žádný med. V neděli jsme se zaregistrovaly a společně čekaly na den D. Sobota se blížila mílovými kroky a nakonec jsme na závod odjely pouze ve dvou – já a Věrka.

Cesta do Slatiňan uběhla velice rychle a než jsme se nadály, stojíme u prezentace. Podepisujeme čestné prohlášení, platíme startovné, dostáváme pamětní list, tatranku, startovní číslo a uvědomujeme si, že není návratu zpět. Naše kroky vedou do auta. Poslední finální přípravy, zkouška sporttesterů, malé rozklusání a hurá na start. Zde se setkáváme s dalšími běžci. Všichni nervózně přešlapujeme, výstřel a teď je jen na každém z nás, jak se s půlmaratonem vypořádá.

Profil trati mi nebyl cizí. Věděla jsem, že mě čeká jeden delší táhlý kopec, pár prudších stoupání, seběhy a to vše ve dvojím provedení. Patřím mezi ty, co jsou strženy elánem ostatních běžců a tak jsem si zvolila jasný cíl – 5 min/km. Lehký výběh do kopečka, po pár stech metrech otočka u školicího střediska a hurá na trať malého Monaka. Kilometry ubíhají docela rychle a obávaný táhlý kopec je už za mnou. Na stromě visí kilometrovník s číslem 4 a já zjišťuji, že časový plán plním docela dobře. Na 5. kilometru míjím občerstvovačku, na 8. mě povzbudí paní (nejspíš manželka jednoho z běžců), sbíhám skoro 2 kilometry z kopce a jsem v cíli… teda byla bych, kdyby se běžela Malá cena Monaka. Takhle mi zbývá ještě 10 km a kromě otáčky u střediska celá trať ještě jednou. Vydávám se tedy na poslední okruh, probíhám kolem rybníčků a čeká mě „milovaný" kopec. Tempo se pomalu snižuje, tepovka stoupá, ale za několik desítek vteřin je protivník pokořen. Sbíhám k lesní tělocvičně, po pár metrech zatáčka, dlouhá lesní rovina a dostávám se k občerstvovací stanici. Poděkuji ženským za nabídku a bez zastávky běžím vstříc posledním 5-ti kilometrům. Do 14. kilometru jsem běžela společně s dalším závodníkem. Posledních 7 kilometrů musím zvládnout sama. Kolem krásná příroda, parádní trasa, takže to půjde určitě samo. Pár zatáček, výběhů, seběhů a na stromě 8. kilometr (pro nás v tu chvíli 19.). Koukám na hodinky, čas kolem 1:30 hod a hlavou mi probíhá myšlenka – když nepolevím, mám to pod 100 minut. Asfaltovou cestu střídá průběžně lesní povrch. Sbíhám z kopce a dostávám se ke Švýcárně. Míjím skupinku výletníků, poslouchám jejich komentáře (já sotva jdu a ona ještě běží) a hezky se jimi bavím. To už vím, že do cíle mi zbývá pár stovek metrů. Vybíhám z lesa, překonávám pidi kopeček a cílová čára je překonána. Hodinky ukazují 1:37:47 a uvědomuji si, že jsem překonala své původní plány o více jak 7 minut. Po těle se mi rozlévá krásný pocit. Přijímám gratulaci od pořadatelů, dostávám šampaňské a zjišťuji, že jsem 1. ženou v cíli a celkově 7. běžcem ze startovní listiny. Na stolečku si z cen vybírám čelovku a vyčkávám v cíli na svoji kamarádku Věrku. Mezi tím si krátím čas povídáním s ostatními závodníky. Do cíle postupně dobíhají další a další půlmaratonci. Mezi nimi i Věrka, pro kterou to byl první půlmaraton v životě (má ode mě velký obdiv). Po doplnění energie pomocí banánu, ionťáku a vody se jdeme vyklusat, a pomalu míříme směr Pardubice.

A co říci závěrem? Sobotní dopoledne se vydařilo, obě odjíždíme spokojené a s úsměvem na rtech. A to je to hlavní, proč nás běhání naplňuje. Nejsou důležité výsledky, ale náš vlastní pocit a spokojenost z toho, co děláme.

Hana Vejrostová foto
  • přečteno: 8814/8655×, 7 komentářů

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

petronela | 21. 9. 2011 8.45 hod. | 193.179.183.xx
taky gratuluji, těším se až se tam s vámi proběhnu! (někdy v létě) Pavlína se Stáňou pořád básní .. ale konkurovat se Hance nechystám :-)

Hana | 20. 9. 2011 22.06 hod. | 212.80.67.xxx
To víš Tome, pod tvým vedením to běhá samo :))

Tomas_Pce | 20. 9. 2011 21.12 hod. | 77.236.192.xx
Jo máme v pardubickém běžeckém kroužku fakt talent, že Hani??? :-)

Katka kámen úrazu | 20. 9. 2011 20.01 hod. | 217.77.161.xx
Hani, zlepšuješ se závod od závodu. Gratuluju Ti. A díky za pěkný článek! Kdybych věděla, že se běží na Monaku, přijela bych povzbuzovat.

Věra Pospíšilová | 20. 9. 2011 15.34 hod. | 213.192.12.xx
Hanko, prima, hezky se to čte, doufám, že článků bude víc!

Stáňa | 20. 9. 2011 15.20 hod. | 82.117.136.xxx
Hani moc gratuluji, jsi jednička. Ani nevíš, jak mi to bylo líto, že jsem nemohla taky běžet, tak snad příště. Ale pořád jsem koukala na hodinky a říkala si kde asi zrovna jste. Super článek, úplně jsem si to s tebou celé "proběhla" :-) Tak ať ti to dál tak super běhá a těším se na další Malou cenu Monaka :-)

ivana plášilová | 20. 9. 2011 14.09 hod. | 212.20.75.xxx
moc krásný článek Hani , ivana

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Je lepší běhat po silnici nebo po měkkých lesních cestách : A co běh po pláži? Nemyslím sypký písek, ale tu vodou zpevněnou část hned u vody.. »
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků