logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

DÁMSKÁ JÍZDA NA CROSS COUNTRY PŮLMARATON

DÁMSKÁ JÍZDA NA CROSS COUNTRY PŮLMARATON

Běh, takovou sportovní aktivitu opravdu nemusím… tato slova jsem zastávala až do února tohoto roku. Nevím, co se ve mně zlomilo, ale od té doby pomalu, čím dál častěji, zaplňuje mé volné chvíle. Postupně se stal sportem číslo jedna. Ve skříni se mi začaly objevovat sportovní hadříky, v chodbě běžecké botky a diář naplňovat termíny běžeckých závodů. Člověk začal poznávat podobně naladěné lidičky, získávat od nich rady a pomalu nabírat zkušenosti do svých běžeckých začátků.

Na posledním závodě noční Prahou, která mimochodem byla pro mě velkým zážitkem (atmosféra, masa lidí a hlavně noční běh), jsme se s holkama domluvily, že vyrazíme další sobotu na cross country půlmaraton do Slatiňan. Trať jsme dobře znaly z Malé ceny Monaka a věděly jsme, že to nebude žádný med. V neděli jsme se zaregistrovaly a společně čekaly na den D. Sobota se blížila mílovými kroky a nakonec jsme na závod odjely pouze ve dvou – já a Věrka.

Cesta do Slatiňan uběhla velice rychle a než jsme se nadály, stojíme u prezentace. Podepisujeme čestné prohlášení, platíme startovné, dostáváme pamětní list, tatranku, startovní číslo a uvědomujeme si, že není návratu zpět. Naše kroky vedou do auta. Poslední finální přípravy, zkouška sporttesterů, malé rozklusání a hurá na start. Zde se setkáváme s dalšími běžci. Všichni nervózně přešlapujeme, výstřel a teď je jen na každém z nás, jak se s půlmaratonem vypořádá.

Profil trati mi nebyl cizí. Věděla jsem, že mě čeká jeden delší táhlý kopec, pár prudších stoupání, seběhy a to vše ve dvojím provedení. Patřím mezi ty, co jsou strženy elánem ostatních běžců a tak jsem si zvolila jasný cíl – 5 min/km. Lehký výběh do kopečka, po pár stech metrech otočka u školicího střediska a hurá na trať malého Monaka. Kilometry ubíhají docela rychle a obávaný táhlý kopec je už za mnou. Na stromě visí kilometrovník s číslem 4 a já zjišťuji, že časový plán plním docela dobře. Na 5. kilometru míjím občerstvovačku, na 8. mě povzbudí paní (nejspíš manželka jednoho z běžců), sbíhám skoro 2 kilometry z kopce a jsem v cíli… teda byla bych, kdyby se běžela Malá cena Monaka. Takhle mi zbývá ještě 10 km a kromě otáčky u střediska celá trať ještě jednou. Vydávám se tedy na poslední okruh, probíhám kolem rybníčků a čeká mě „milovaný" kopec. Tempo se pomalu snižuje, tepovka stoupá, ale za několik desítek vteřin je protivník pokořen. Sbíhám k lesní tělocvičně, po pár metrech zatáčka, dlouhá lesní rovina a dostávám se k občerstvovací stanici. Poděkuji ženským za nabídku a bez zastávky běžím vstříc posledním 5-ti kilometrům. Do 14. kilometru jsem běžela společně s dalším závodníkem. Posledních 7 kilometrů musím zvládnout sama. Kolem krásná příroda, parádní trasa, takže to půjde určitě samo. Pár zatáček, výběhů, seběhů a na stromě 8. kilometr (pro nás v tu chvíli 19.). Koukám na hodinky, čas kolem 1:30 hod a hlavou mi probíhá myšlenka – když nepolevím, mám to pod 100 minut. Asfaltovou cestu střídá průběžně lesní povrch. Sbíhám z kopce a dostávám se ke Švýcárně. Míjím skupinku výletníků, poslouchám jejich komentáře (já sotva jdu a ona ještě běží) a hezky se jimi bavím. To už vím, že do cíle mi zbývá pár stovek metrů. Vybíhám z lesa, překonávám pidi kopeček a cílová čára je překonána. Hodinky ukazují 1:37:47 a uvědomuji si, že jsem překonala své původní plány o více jak 7 minut. Po těle se mi rozlévá krásný pocit. Přijímám gratulaci od pořadatelů, dostávám šampaňské a zjišťuji, že jsem 1. ženou v cíli a celkově 7. běžcem ze startovní listiny. Na stolečku si z cen vybírám čelovku a vyčkávám v cíli na svoji kamarádku Věrku. Mezi tím si krátím čas povídáním s ostatními závodníky. Do cíle postupně dobíhají další a další půlmaratonci. Mezi nimi i Věrka, pro kterou to byl první půlmaraton v životě (má ode mě velký obdiv). Po doplnění energie pomocí banánu, ionťáku a vody se jdeme vyklusat, a pomalu míříme směr Pardubice.

A co říci závěrem? Sobotní dopoledne se vydařilo, obě odjíždíme spokojené a s úsměvem na rtech. A to je to hlavní, proč nás běhání naplňuje. Nejsou důležité výsledky, ale náš vlastní pocit a spokojenost z toho, co děláme.

Hana Vejrostová foto
  • přečteno: 7810/7651×, 7 komentářů

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (9 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

petronela | 21. 9. 2011 8.45 hod. | 193.179.183.xx
taky gratuluji, těším se až se tam s vámi proběhnu! (někdy v létě) Pavlína se Stáňou pořád básní .. ale konkurovat se Hance nechystám :-)

Hana | 20. 9. 2011 22.06 hod. | 212.80.67.xxx
To víš Tome, pod tvým vedením to běhá samo :))

Tomas_Pce | 20. 9. 2011 21.12 hod. | 77.236.192.xx
Jo máme v pardubickém běžeckém kroužku fakt talent, že Hani??? :-)

Katka kámen úrazu | 20. 9. 2011 20.01 hod. | 217.77.161.xx
Hani, zlepšuješ se závod od závodu. Gratuluju Ti. A díky za pěkný článek! Kdybych věděla, že se běží na Monaku, přijela bych povzbuzovat.

Věra Pospíšilová | 20. 9. 2011 15.34 hod. | 213.192.12.xx
Hanko, prima, hezky se to čte, doufám, že článků bude víc!

Stáňa | 20. 9. 2011 15.20 hod. | 82.117.136.xxx
Hani moc gratuluji, jsi jednička. Ani nevíš, jak mi to bylo líto, že jsem nemohla taky běžet, tak snad příště. Ale pořád jsem koukala na hodinky a říkala si kde asi zrovna jste. Super článek, úplně jsem si to s tebou celé "proběhla" :-) Tak ať ti to dál tak super běhá a těším se na další Malou cenu Monaka :-)

ivana plášilová | 20. 9. 2011 14.09 hod. | 212.20.75.xxx
moc krásný článek Hani , ivana

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků