logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Dubai Creek Striders Marathon

Dubai Creek Striders Marathon

Vše začalo vážným zraněním a úmrtím mého německého ovčáka Emmy, když nás srazilo zběsile jedoucí auto 2. března roku 2009 – můj první článek na stránkách Běžecké školy.

Když jsem se dál do kupy po fyzické i po psychické stránce, tak jsem učinil rozhodnutí, že se začnu zúčastňovat silničních závodů. Léta utíkají a dokud mi to tělesná schránka dovolí, tak si budu užívat pohybu do sytosti. Mám za sebou pět závodů na 10 km a včera jsem se popral s pro mě prvními 21.0975 km. Jen tak pro úplnost – v září mi bylo 46 let.

trasa Dubai Creek Striders Marathon

Dubai Creek Striders Marathon se běží podél, nad i pod Dubajskou zátokou. Je to jeden okruh ve tvaru 8, který vede centrem města a po obou stranách zátoky, většinou po chodníku, po silnici jen zřídka. Dubaj je rovina, ale jelikož se zátoka 3x přebíhá po mostech a jednou podbíhá podchodem, tak si běžci užijí i kopce. Startovné stojí přibližně USD 45 a zahrnuje kvalitní běžecké triko adidas, bágl plný různých sušenek, Isostar, 1 kg těstovin, ústní vodu, jedno balení vazelíny, malý ručníček, vstupenku na snídani a různé propagační materiály, o číslu a čipu nemluvě. To ale není vše, v cíli každý dostane medaili a můžete se těšit na masáž (když si včas stoupnete do fronty) a prvotřídní snídani. V  atletické vesničce bylo všeho dostatek, občerstvení (teplé, studené nápoje), ovoce, čokoládové tyčinky a zmrzlina. Na okruhu bylo 5 občerstvovacích stanic. Je nutno dodat, že start, cíl a atletická vesnička jsou v areálu Dubai Creek Golf and Yacht club. V tomto ročním období tady máme velmi příjemně, přes den 25 – 30 stupňů Celsia, v noci jdou teploty i pod 15. Takové pěkně středoevropské léto. Závod začal v 6:30 ráno a klasifikováni jsou běžci, co doběhnou do 3 hodin.

Na závod se přihlásilo 1500 závodníků a závodnic. Jelikož mám před běhy na dlouhé tratě respekt, rozhodl jsem se přípravu nepodcenit (těžko na cvičišti, lehko na bojišti). Zaprvé jsem si pořídil od Miloše 12týdenní tréninkový plán na půlmaraton pod 2 hodiny a po konzultaci s ním jsem investoval do sporttesteru Suunto, parádní věcička. Trénují 4x týdne, tak v plánu byly dva těžké dny, dva lehčí a tři dny volna. Jeden těžký den se běhaly intervaly (400 95% TF max; 400 mírný klus) a ten druhý byly dlouhé běhy v tempu 80 – 85% TF max., samozřejmě se zahřátím na začátku a výklusem na konci.

Do tréninku jsem se vrhnul střemhlav, koleno tuto zátěž vydrželo 3 týdny a pak začalo trucovat. Musela nastat šestidenní tréninková pauza. Naordinoval jsem si osvědčené prášky a klid. No, ale taky jsem musel předělat plán, a tak jsem se rozhodl, že místo intervalů (při kterých koleno trpělo nejvíc) budu běhat jeden těžký den v tempu na 10 km a ten druhý těžký den v tempu na půlmaraton, a každý týden jsem si přidával o 2 km navíc. Nakonec to vyšlo tak, že dva týdny před závodem byl můj dlouhý běh 18 km. Následující dva týdny jsem kilometry ubíral a víc odpočíval. Bohužel ale tahle 6denní pauza nebyla poslední, v šestém týdnu mě vyřadila z provozu na 5 dní viróza a aby toho nebylo málo, v týdnu číslo 9 jsem to musel zabalit na pět dní zase kvůli kolenu. Neustále jsem se strachoval, jestli do 9.12. budu mít dostatečně natrénováno, abych to uběhl když ne pod, tak aspoň pár minut nad dvě hodiny. Koleno pobolívalo pořád, ale běhat se s tím po těch třech pauzách dalo. V sedmém týdnu jsem se zúčastnil závodu na 10 km a zvládl jsem ho za 49:52, což mi udělalo radost. Poslední čtyři týdny před půlmaratonem proběhly bez vážnějších komplikací, a tak jsem si začal věřit, že to pod ty dvě hoďky dám.

snídaně

Den před závodem jsem si vše připravil a kolem jedenácté šel spát. I když budíček byl ve 3:30, dřív jsem do postele nešel, stejně bych neusnul. Na místo jsem se musel dostat včas i kvůli zaparkování auta. Vše proběhlo hladce a v 6:30 jsem stal ve třetí skupině, která si přála být v cíli do dvou hodin. Za námi byla ještě jedna skupina pomalejších běžců. Jelikož jsem nechtěl být závislý na občerstvovacích stanicích, tak jsem běžel s vlastní zásobou na pasu (4 lahvičky po 160 ml vody). Také jsem sebou měl dva kousky hroznového cukru a jeden gel (GU Energy gel). Na každých 5 km jednu lahvičku vody, na pátý km jeden cukřík, na desátý km druhý a na patnáctý km gel. Ted už jenom začít!! PRÁSK a je to tu, dvě minuty po nejrychlejších běžcích přebíhám startovní čáru, pískne to, už se mi měří čas a ještě spouštím stopky. Ted už jen najet na správné tempo a hurá vpřed. Během prvních pěti km zdoláváme první most, s prvním mezičasem jsem spokojený – 5 km za 25:53. Před desátým km se přebíhá druhý most. Cítím se zatím fajn, desátý km mám za 51:01 a půlku závodu za 53:48 – no, snad jsem to nepřepálil!

svačinka po závodě

Od této chvíle jsem ztratil přehled o uběhnutých km, cedule jsem musel přehlédnout, měly být na každém km. Přichází na řadu podchod (13. km?), který mě připraví o dost sil, je úzký a je zde dusno, zezačátku pravotočivý dolů (začíná se ozývat koleno, ach ty ostrý otočky), pak docela dlouho rovně a konečně nahoru na čerstvý vzduch, na chvilku jsem pookřál, pár hlubokých nadechnutí a hurá do cíle. Přibližně na čtrnáctém km začínám citelně zpomalovat, nohy pomalu tuhly. Nasoukal jsem do sebe gel a doufal, že zabere. Probíhalo se trhem (arabský suk) a pak kolem zátoky směrem k poslednímu mostu. Po dlouhé době jsem zahlédl ceduli – osmnáctý km, to už jsem měl náznaky křečí, ale čas byl dobrý. Bude to pod dvě, hurráá! Poslední 3 kilometry byly hodně cítit, když jsem sbíhal poslední most, tak jsem se málem poroučel k zemi, ale naštěstí jsem to ustál. Pak už se přibližoval cíl a já se zmohl o ždibec zvýšit tempo, vzpřímit se, zvednout hlavu a šťastné přijmout medaili.

V křečích jsem došel – dokulhal k autu, napil se, něco snědl, převlékl se a honem do fronty na masáž a na zaslouženou snídani. Svůj první půlmaraton jsem zvládl za 1:52:03. Mám splněno nad plán a to, že mě berou křeče, vem čert!

tak na zdraví a na další poběhání někdy, někde

P.S. : Kdyby si někdo chtěl zpříjemnit návštěvu Dubaje/Emirátů nějakým během, tak informace o závodech najdete na www.premiermarathons

www.dubaimarathon. Sezóna začíná koncem října a končí v dubnu. Pak pomalu, ale jistě nastávají pařáky.

Bessam Quraishy foto
  • přečteno: 11355/11091×, 4 komentáře
Dubai Creek Striders Marathon Dubai Creek Striders Marathon Dubai Creek Striders Marathon Dubai Creek Striders Marathon

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Saša | 17. 12. 2011 23.15 hod. | 213.180.53.xx
No, jsi skutečně dobrej Bessame, fakt ! Jsi tvrdej a jdeš do toho naplno, dosáhneš i na ten maraton, když to nožka zchroupne. Saša.

Bessam Quraishy | 17. 12. 2011 13.50 hod. | 86.98.144.xx
Mati, neprehanej, procti si par jinych clanku na techto srankach. K vytrvalcum a nezmarum mam jeste hodne, hodne daleko. :o))

Fawzi Quraishy | 17. 12. 2011 13.50 hod. | 89.176.114.xxx
Bessame, moc gratulugi. Jsi dobry a vytrvaly. Doufam, ze jednou pobezis cely maraton. Fawzi

arnaquraishy | 17. 12. 2011 12.05 hod. | 89.176.114.xxx
Bessame,moc gratuluji.Jsi uzasny vytrvalec a nezmar.Moc mne to potesilo.Arna.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Můj závod – jak se mi běželo

všechny články Můj závod – jak se mi běželo

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Jsem 50letá ženská, která začala před rokem běhat, aby podpořila dceru a tak mě to chytlo, že se…»
  • TF – laktát – aerobní práh – bod varu : Teprve ve svých 40+ letech začínám zjišťovat co se vlastně děje v mém těle. Dřív mi to běhalo tak…»
  • Nohy hore : Také jsem po 30ti letech začal sportovat. V listopadu 2016 jsem začal běhat a nyní běhám 10-12 km …»
  • Běh v nás probouzí to nejlepší a učí nás naslouchat, vidět, slyšet a konat : Pěkný článek. Mluvíš mi z duše Miloši.Díky. »
  • Běh v nás probouzí to nejlepší a učí nás naslouchat, vidět, slyšet a konat : Krásný článek, i když je napsaný před lety, stále má co říct:-) »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků