logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

7 tipů pro běhání na pásu

7 tipů pro běhání na pásu

Neexistuje špatné počasí, jsou jen špatně oblečení běžci. Ale co dělat, když je venku tak, že by opravdu psa nevyhnal? Ani pak nemusíte o naplánovaný trénink přijít. Dobrou alternativou je běh na běžeckém pásu.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Sedm základních tipů a rad pro běhání na pásu:
    1. Před během se dobře rozcvičte
    2. S pravidelným běháním na pásu začněte zvolna
    3. Nebojte se i na pásu střídat různé způsoby tréninku
    4. Dbejte na pitný režim
    5. Připravte si k běhátku ručník
    6. Ani když si běh na pásu oblíbíte, nezapomínejte chodit ven

Sedm základních tipů a rad pro běhání na pásu:

Před během se dobře rozcvičte

Pás pruží, takže se při běhu zatěžují některé úpony a šlachy více než při běhu na pevném podkladu. Hlavně jsou to achilovky a úpony kolem kotníku. Než se ve fitku postavíte na pás, rozcvičte se na jiném aerobním trenažéru (dejte si například deset minut na rotopedu).

S pravidelným běháním na pásu začněte zvolna

Pásy "vrací údery", takže vás mohou bolet svaly, o kterých jste dosud neměli tušení (například mezižeberní). Mnohé běžce také po běhání na pásu bolí holeně či zánártí. Nechte své tělo s pásem "seznámit" a první tři tréninky absolvujte spíše kratší (do 30 minut) a ve volnějším tempu (do 70 procent maximální tepové frekvence).

Nebojte se i na pásu střídat různé způsoby tréninku

Můžete trénovat vytrvalostní běhy, tempové běhy, vytrvalost i běh do kopce. Jediné, co logicky nemůžete trénovat, je běh s kopce. Vždycky si nastavte aspoň minimální náklon, a to i když chcete běžet "po rovině". Na pásu nemusíte překonávat odpor vzduchu, takže když na pásu nastavíte nepatrné stoupání, bude pak váš běh přirozenější.

Dbejte na pitný režim

Ve fitku bývá teplý a suchý vzduch, takže počítejte s vyšším pocením. Riziko dehydratace je větší. Výhodou je, že láhev s pitím nemusíte nosit, ale můžete si ji postavit vedle pásu!

Připravte si k běhátku ručník

Pokud máte naplánovaný delší běh (déle než 60 minut), vezměte si i tričko na převlečení. Předejdete opruzeninám a budete se cítit líp.

Ani když si běh na pásu oblíbíte, nezapomínejte chodit ven

V zimě je běžecký pás v mnohém pohodlnější. Nemusíte na sebe navlékat vrstvy oblečení, můžete běhat bez ohledu na denní dobu i počasí. Ale běh ve fitku nikdy nepřinese takový relax a uvolnění jako běh v přírodě.

A každopádně si vyběhněte ven na Nový rok s Běžeckou školou a když vám to nevyjde doběhnout do Prahy, tak si vyběhněte tam, kde jste předtím složili kosti a dejte o sobě vědět fotkou a krátkou zprávičkou. Čím nás bude víc, tím bude víc místa na Zemi, protože budeme méně objemní a lépe se tu vměstnáme.

  • přečteno: 20182/19567×, 1 komentář

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (23 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Michal | 13. 11. 2016 9.51 hod. | 93.99.42.x
A jaké zvolit boty ohledně tlumení, nebo raději bez bot?

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků