logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Neseď za pecí

Neseď za pecí

S Leonou jsme seděli a rozmlouvali o jejích dalších plánech, o tom, co ji láká a tak jsem jí řekl: „Napiš o tom, nech na jiných, ať rozhodnou o tom, zda se tvé myšlenky ubírají správným směrem anebo si s nimi máš vlézt za pec“. Takže milé zlaté, je to na vás, zda společně s Leonou či samy vylezete ze zápecí. Každopádně za sebe mohu říct, že před pecí je to úplně o něčem jiném, i když za pecí je teploučko, ale co si budeme povídat, je tam i smrádek. Miloš Škorpil

K myšlence věnovat se seniorkám mě dovedla Sylva, instruktorka NW, která měla svůj přednáškový blok na našich soustředěních. Vitální dáma po šedesátce, která na jedné z přednášek pronesla větu: Kdyby lékaři předepisovali lidem hůlky místo hůlky, udělali by lépe. Semínko bylo zaseto. Začala ve mě klíčit myšlenka se seniorkám věnovat, rozhýbat je, uspořádat pro ně cvičení i soustředění.

Stáří – to vlastní stáří, začíná teprve po 75. roku našeho života. Bohužel spousta lidí si myslí, že stáří začíná ve chvíli, kdy nemůže najít brýle, a tak přestanou cokoliv podnikat, rezignují jak na svůj vzhled, tak na své duchovno i na fyzický stav těla někdy už s nástupem do důchodu (ne-li dříve). Pokrok v medicíně a výrazně lepší životní podmínky však vedou k tomu, že mnoho lidí pocítí sešlost věkem až ve velmi pozdním věku. Stárnutí už dávno není dáno jen geneticky, ale je i otázkou životního stylu.

Cvičení a fyzická aktivita je důležitá pro všechny věkové kategorie, takže ani senioři nejsou výjimkou. Samozřejmě po nich člověk nemůže chtít, aby metali kozelce, ale svižná ranní procházka pro noviny nebo pro rohlíky může jen prospět. A co jít se projít ještě chvilku v podvečer (nebo místo televizních novin, u kterých se člověk akorát tak rozčílí)? To se nám to bude spát…

Ano, to je jeden ze směrů: chůze, svižná chůze, nordic walking, jogging, běh. Vytrvalostní aktivity mají blahodárný vliv na oběhový systém tím, že snižují hladinu cholesterolu, potlačují vysoký krevní tlak, příznivě působí proti kornatění cév a jejich zanášení, také se při nich hubne a určitě se při nich vyplavují hormony štěstí, což má zase vliv na sebedůvěru a duševní pohodu. Takže cvičící senior je šťastný senior!

Stejně tak může senior posilovat a to jak v posilovně, tak třeba doma s PET lahví. Někomu bude stačit se jen protahovat, především ty svaly, které obyčejně jen lelkují, ochabují a zkracují se. Takové protažení dá člověku tolik energie, že ho to určitě překvapí. Mám svou pokusnou skupinu v práci a ta by to určitě potvrdila.

Chceme-li být i ve stáří samostatní, nezávislí, mobilní a v duševní pohodě, chce to sportovat. Ráda bych vám pomohla najít tu správnou cestu!

Více zde:http://www.nesedzapeci.cz/news/seniorky/

Leona Macháňová – Pulec foto
  • přečteno: 8123/7978×, 3 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (10 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Leona | 29. 12. 2011 21.55 hod. | 78.102.25.xxx
RVM: no to je právě ono – čím víc toho děláš, tím víc toho stíháš (a pak padneš s infarktem :o))
12: přesně tak Sylva i Silva, to je náš pohon!

12Honzade | 29. 12. 2011 8.42 hod. | 90.177.27.xx
Vida, za vsim hledej Sylvu nebo Silvu?:) At uz je to Sylva instruktorka nebo Silva Nordica, koukam, ze ma inspirativni rozmer. neco na to jmenu asi bude! Leono, mas obdiv "modreho" tymu, musis nam taky neco vymyslet! At se ti ve vsem dari a at porad nevis, jak se vzdava:)l! 12:)

RVM | 29. 12. 2011 7.22 hod. | 77.104.195.xx
Sakra, kde na to bereš čas...?
Já nedělám nic a nic dalšího už nestihám :-)
Držím palce!
(a nezapomeň u toho všeho také ještě běhat, těžko se pak vrací)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků