logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běžecký slovníček milých slovíček

Běžecký slovníček milých slovíček

Miloš je náš guru. Velký učitel, ten kdo zná cestu, vůdce. Často je proto – jak už guruové bývají – tvrdý, přímý, neústupný.

Jenomže my, běhající mazlíčkové, přitom potřebujeme spíš trošilinku toho pohlazeníčka po dušičce. Proč to však Mistr nevidí? Copak si nevšiml, že jsme křehké a zranitelné bytosti a ke zlepšení naší výkonnosti by nám pomohl úplně jiný přístup ze strany trenéra?

No snad si dá ještě říct a brzy odstraní své voldemortovské manýry. Zásadní podíl na jeho proměně v lidumila by měla mít změna terminologie, kterou používá při kaučování, ve svých článcích a v tréninkových plánech. Proto mu (i vaším jménem) předkládám k nastudování první stránku z Běžeckého slovníčku milých slovíček a fráziček:

  • rozvíjej obecnou vytrvalost! – nezkusíš si dneska pár vymazlených kiláčků?
  • zaber a nekecej! – bumbrlíčku, prosím prosím, uběhni ještě ždibíček
  • pravidelně prováděj běžeckou abecedu! – kdyby se ti náhodou chtělo, vyzkoušej si ta pěkná cvičeníčka na nožičky
  • zařazuj rychlost a intervaly! – běhej hezky pomaloučku a někdy i lehoučce přidej, ale jen tak, aby ses neunavil(a)
  • drž při běhu trup a hlavu vzpříma! – budeš-li se krapítek kroutit a zaklánět, nebo se ti bude hlava malinko kinklat do stran, nic se neděje
  • nevzdávej to! – kdybys broučku měl(a) nějaké bebínko, přestaň a rychle si jeď autíčkem domů hajnout
  • používej funkční běžecké vybavení! – vyber si něco módního, hlavně aby k sobě botičky a tričínko barevně ladily
  • dodržuj pitný režim a zásady vyvážené stravy! – to víš, že si můžeš dát zákusek nebo brambůrky s kolou, když je máš tak rád(a)
  • několikrát týdně posiluj! – pohodička, klídek, piánko, a když budeš mít náladu tak si udělej tři mírňoučké podřepy a dva kraťoulinké žabáčky
  • dýchej zhluboka, nadechuj nosem! – našpul pusinku a funíkuj pěkně rychle, abys působil(a) roztomile a nebolely tě z toho svalíky na bříšku
  • otužuj se a nepodceňuj prevenci nachlazení! – neboj, to přebolínkuje, na kašlíček nebo rýmičku ti přeci pan doktor předepíše tabletky a kapičky
  • P.S.: Aby ta proměna z nesmlouvavého guru na vlídného a chápavého trenéra byla dokonalá, doporučuji Milošovi ještě změnu příjmení. Uvidíme, co mu poradí na matrice, ale mně se vzhledem k okolnostem jeví jako nejvhodnější varianta Škorpílek.

    Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
    • přečteno: 10334/10274×, 2 komentáře

    Hodnoť článek

    4 z 5 hvězd lepší (9 hodnocení)

    Bookmark and Share

    Vložit komentář Vložit komentář

    ll | 4. 2. 2012 17.53 hod. | 89.176.233.xxx
    jo presně o tom to je. Na to mě honza dneska dostal misto aby řek pojd makat aspon 3 hodky říkal pojd dáme to lehce prijde mi to jako dobrej napad .:) No a odpoledne po jontáčku sem musel i ja uznat a říct přišlo mi to jako vynikající nápad .))

    12honzade | 4. 2. 2012 8.27 hod. | 77.48.73.xxx
    To jsi mě Milane moc potěšáčkoval. Konečně někdo viďáčkuje, jak je miloučký si občas udělat nějakou tu radůstku a zaběháčkovat si... a hezky a pozitivně si to užívačkovat.
    Jdu si dneska vyzkoušíčkovat těch pár vymazlenech kilometříčků.
    Ať se ti hezky pobíháčkuje! 12:)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků