logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem vtrhla do PIM Women´s Challenge 2012

Jak jsem vtrhla do PIM Women´s Challenge 2012

Rok 2012 – týden třetí

Zahajuji projekt WCH 2012 a velice příjemné setkání s děvčaty mi dává další odvahu do mých prvních krůčků běhání. Běžecký Cooperův test na 12 minut dopadl katastrofálně, nemám nic naběháno, špatně se mi dýchalo a bolela mě kolena… prostě měla jsem toho plný kecky.

Výsledky od společnosti Sportvital mluví za vše: 5,5 kg nadváha při váze 63,5 kg. Svalový základ mám dobrý, zřejmě díky pravidelnému cvičení H.E.A.T., takže teď se jen postarat o shození nejméně 5,5 kg tuku a určitě se mi poběží lépe. Mise je tedy jasná.

Manžel Martin mi včera udělal velkou radost pořízením běžeckého trenažéru, tím mi moc pomohl. Běhání ho také moc baví, tak budeme trénovat spolu. Chodím domů pozdě z práce, pak děti, koníčky, vaření a je osm večer. Vlezu na pás, pustím si rytmickou hudbu a bude to určitě lepší než nasadit večer čelovku a jít ven běhat. Nemám nic proti večernímu běhání, ale Bílina není v tento čas bezpečná.

Je sobota, jdu zkusit 30 minut, uvidím, jak se mi poběží. Hudbu pořádně osolím a jdu na to. Začátek nic moc, funím jak lokomotiva, ale ono to půjde pomalu. Nastavila jsem si 4% stoupání, rychlost 8 km/hod.

Zaběhla jsem 4 km, pro začátek stačí. Trochu bolí záda, plíce na roztrhání, jsem optimista, ono to půjde.

V neděli oblíbený H.E.A.T 1 hodinu tréninku, to mě baví, leje ze mě parádně, cca 6 km.

Týden čtvrtý

13,5 km na pásu, 9 km venku, 6 km H.E.A.T

Tréninkový plán dorazil, je velice motivující, když tak na něj koukám, tak vím, že neshodím pouze 5,5 kg, ale asi 10:-). Pokouší se o mě chřipka, nasadím Paralen, mám teplotu. V úterý to také ještě nepokouším, je mi pořád divně, jsem unavená, bolí mě tělo a teplota kolem 38, do práce chodím, ale sportovat se bojím.

Je středa a zdá se to být lepší. Nasadím boty, oblíknu se a jdu do sklepa na pás, pokusím se ten morybundus zdolat, nastavím stoupání 2%, pustím The Corrs a zvolna klušu 50 min 6,9 km.Prvních 15 minut to jde ztěžka, ale pak už se zdá být vše v normálu, nohy nebolí, myslím jen na běh. Čtvrtek volno, pátek opět trenažér 50 minut.

běh po kyselce

Konečně sobota, vybíháme s Martinem ven. Teplota -8 C, dáme 3 vrstvy, pořádně se protáhneme, kapesník do kapsy a jde se na to. Plán je 10 km, Bílina je samý kopec, nevadí, zase něco jiného než na pásu. Hrůza, začátek strašný, nestíhám dýchat, motají se mi nohy, dělám obloučky, Martin přede mnou mě stále motivuje. Dám si volnější tempo, jsem unavená a jdou na mě hrozné pocity, že to nezvládnu. Martin říká, že je to o psychice, musím vydržet. Dobíháme domů, neumřela jsem, 1 hod:12 min a 9 km, úspěch, nejvíce, co jsem kdy v životě uběhla. Mám strašně dobrý pocit, Martin mě chválí, díky. Neděle opět H.E.A.T hodinka, to jsem potřebovala.

Týden pátý

38,4 km na pásu, 9,5 km venku

Dodržuji tréninkový plán od Miloše, lépe se mi běhá. Zdá se mi lepší výkonnost, dýchá se mi lépe. Venku hrozně mrzne, teploty kolem -15 C, brzy je tma, ještě že máme ten pás. Po deváté večer se uklidím do sklepa, sklon pásu mám 2 – 4%, myslím, že to stačí, běžím pomaleji ze začátku, ale už si začínám i přidávat. Dle tréninkového plánu musí být rychlost už větší.

Tak nastavím rychlost tak na 10,5 km/h, motají se mi nohy, ale jen chvilku, ustojím to, upravím techniku a pokračuji.

Tréninky na pásu běhám ráda, nastavím si rychlost a pak ji běžím celý interval, přesně to, co potřebuji.

Je neděle, teplota stále mrazivá, ale to nevadí, hlavně že není inverze, těším se vyběhnout ven, nerovný terén, kopce, bláto, ledovka… Běželo se mi dobře, Martin mi sice říká, že musím přidat na rychlosti, ale to mi dělá ještě problémy. Jinak se mi běželo v pohodě, nijak extra jsem se nezpotila, vydržela bych běžet určitě ještě 5 km. Čas 1 hod:10 min rovných a ejhle 9,5 km, malé povzbudivé zlepšení. Také jsem přizpůsobila běhu i stravu, teda žádná dieta, ale jím více zeleniny než bůčku:-), více jogurtů než dortů, více rýže než knedlíků. Musím se pochválit, 2 kg dole, údajně však pouze voda.

Jana Štěchová foto
  • přečteno: 7841/7514×, 9 komentářů
Jak jsem vtrhla do PIM Women´s Challenge 2012

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (36 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Soňule | 9. 2. 2012 20.46 hod. | 90.176.124.xxx
SuperJaňule, jsi uplný Forrest Gump :-))držím palce.

Vláďa | 9. 2. 2012 19.37 hod. | 89.103.32.xxx
Jani klobouk dolu, to bych nedal... já byl po dlouhý době trošku sportovat,:-) 2 hodky na squashi a mel jsem dost...
Vláďa

Martin | 9. 2. 2012 19.34 hod. | 93.90.165.xxx
Hlavne to chce na zacatku vydrzet a ejhle, ono to najednou zacne bavit 8)
RUN JANI RUN

anita javorska | 8. 2. 2012 22.37 hod. | 78.111.120.xx
Jani jsi jednička jasně že držím pěsti ty znamenají štěstí!!!!
Tvoje švagrovka ;-)

Bynič | 8. 2. 2012 22.37 hod. | 160.44.247.xxx
Jani, nech ráno Fabii v garáži a oběhni zákazníky po svých, večer ti garantuju 52,5 kg...:-))) Bynič

Monika | 8. 2. 2012 21.12 hod. | 78.111.121.xxx
Jani, také držím palce a tiše závidím. Jak já ten běh nenávidím. Povíš za 14 dní na plese!

Martina | 8. 2. 2012 17.57 hod. | 88.101.238.xxx
Ty mi mluvíš /teda píšeš/ z duše. Jen nemám tu běžeckou oporu v manželovi, ale v kamarádce Janě, která trénuje na ultramaraton. Takže velké díky Martinovi i Janě!
A my si držme palce!
Martina

PS | 8. 2. 2012 13.01 hod. | 217.77.165.xx
Držíme palce !

Tomáš | 8. 2. 2012 8.30 hod. | 217.77.161.xx
Makej Jano, makej – pak si v chefparade za odměnu něco uvaříš....

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2012

všechny články PIM Women´s Challenge 2012

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků