logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Vše je asi opravdu v hlavě

Vše je asi opravdu v hlavě

Tak jsem v PIMu. 13. ledna setkání s během lapenými děvčaty. Některé z nich jsou namakané už od pohledu, 10 km je pro ně brnkačka. Běhají maratony a to i horské. Těm bych se chtěla vyrovnat.

Pár dní na to mi přišel od Miloše běžecký plán. Na první pohled jsem zajásala, samé krátké běhy, sice 5x v týdnu (k tomu ještě 1x aerobic či spinning), ale to zvládnu, to není žádná dřina. Jsem zvyklá běhat 3 x až 4 x týdně 70 – 90 minut. Ovšem na druhý pohled zděšení a veliké.

100 minut, 140 minut v 85% tepové frekvenci? To se asi Miloš spletl, ne? To nemůžu uběhnout. Bohužel nespletl, jímá mě hrůza, ale říkám si, uběhli to jiní, tak já snad taky.

První dlouhý běh jsem absolvovala v posilovně na běžícím páse. Byl to očistec. Po 5 km jsem chtěla trénink vzdát. Bolely mě nohy, funěla jsem a snila o gauči a knížce. Skoro vždy mám po prvních 4 až 5 km tuto krizi, vyloženě se trápím. Musím vydržet! Přeci nepůjdu po půlhodině tréninku domů, vždyť jsem zvyklá běhat daleko delší tratě. No jo, ale venku, na páse je to zase jiné. Po chvíli se začala posilovna plnit lidmi. Na vedlejším páse se střídali běžci. To mi pomohlo. Běh jsem si začala užívat a vydržela do konce. Uběhla jsem 17 km za 1:45 hod. Pocit úžasný!

S druhým dlouhým během mi pomohla Hanka s Tomášem, kamarádi z našeho běžeckého kroužku. Měla jsem totiž strach, že takhle vysoké tempo sama dlouho neudržím. Vyrazili jsme před polednem, počasí slunečné, až na ten ledový vítr. Běželo se mi dobře, kupodivu nepřišla ani počáteční krize. Tomáš s Hankou stále něco vyprávěli, takže čas rychle ubíhal. Pro ně to byl pohodový běh, jsou výkonnostně jinde. Asi po hodině běhu jsme dorazili do Nemošic. Tady se Tomáš odpojil, bydlí tu. A my s Hankou jsme pokračovaly přes Drozdice, Čerou za Bory zpět na Duklu. Už se mi moc dobře neběželo, dostavila se únava a bolest nohou. Ještě, že jsem si vzala pití! Silný protivítr taky nebyl příjemný. Měla jsem pocit, že se ploužím, ale pohled na hodinky a tepovou frekvenci říkal něco jiného: 158 – 162 tepů. To Hanka měla o hodně míň a ještě neustále vyprávěla o všem možném. Často se mě ptala, jestli je mi dobře. Asi jsem vypadala, že každou chvíli zkolabuji.

Jó, mládí. Hanka je ve věku mého nejstaršího syna. Jak jsem jí v té chvíli záviděla. Nefňukej a makej! Tohle není o věku, ale o tréninku, přikazoval mozek.

Už zbývá jen 10 minut, rovinka se zdá nekonečná a silný vítr nesnesitelný. Ještě pár koleček po sídlišti a konečně vytoužený cíl. Dvě hodiny běhu jsou zdolány. Ta úleva a pocit štěstí, že jsem to dokázala, se nedá popsat. Uběhly jsme 20 km. Takže 1/2 maraton bude v pohodě, snad i s lepším časem než ten první. Ale tehdy mi ani tak nešlo o čas, hlavně, abych ho vůbec uběhla.

Hanko a Tomáši, díky! Na další dlouhé běhy si vás určitě zase objednám.

Věra Pospíšilová foto
  • přečteno: 11082/10821×, 2 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Helča | 1. 3. 2012 21.42 hod. | 213.192.12.xx
ahoj Verko, drzim Ti pesti a do jiste miry zavidim,ze muzes behat porad dal, sice to je unavne,uz na tom nejsme jako Hanka,jak spravne pises,ale ty to vsechno zvladnes.Doufam,ze po druhe operaci se budu moci k Vam zase pridat.Jiste vse zvladnes,mas vuli a tak to dokazes,hlavne ,aby Ti zdravi slouzilo a bylas v pohode.Hanka je dobrej sparingpartner.drz se Helca

Hanča | 29. 2. 2012 16.51 hod. | 212.80.67.xxx
Věrko, běželas výborně .....klobouk dolů !! Jo a neboj, ráda tě zas na trase podpořím :))

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2012

všechny články PIM Women´s Challenge 2012

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Desetiměsíční trénink pomohl Milanovi splnit si sen, kvalifikovat se na Spartathlon : Zdravím, váš článek mne zaujal a moc se mi líbí. Jen nerozumím těm procentům. Jedná se o rychlost?…»
  • Chi Running – revoluční přístup k běhání bez námahy a zranění : Chirunning je perfektná a zároveň veľmi praktická kniha. Tipy na strečing, výživu, techniku aj…»
  • Tuky, zdroj běžecké energie na zimu. Máte obavu ze zimy a chladu? Namažte se : Miloši, svatá pravda. Souhlas ve všem! »
  • Největší bludy a omyly o běhu a jak to vlastně je doopravdy : Dobrý deň. Ja už som počúval aj argument,že slušní ľudia nešportujú,že som nenormálny,nikto nebehá.…»
  • Jak trénovat, aby se člověk zlepšoval a to bez ohledu na věk : Má smysl běhat, když mám těžkou fyzickou práci a někdy po ní padám únavou. Pokud jdu pak běhat, tak…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků