logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Dnes si vyzkoušejte naposledy, že umíte běhat a od zítřka nohy hore

Dnes si vyzkoušejte naposledy, že umíte běhat a od zítřka nohy hore

Do startu Hervis ½ Maratonu Praha zbývá už jen 5 dní, tedy i s dneškem. Možná se vám to zdá ještě dlouho a svrbí vás nohy, zvláště pak, pokud jste v tréninku odběhali všechno, co bylo v plánu. Každopádně teď ale už není čas něco dohánět. Teď už je tak akorát čas vše doladit. Nejlépe tak, že si dnes zkusíte běžet 4 – 5 kilometrů v tempu, v němž chcete v sobotu půlmaraton zvládnout.

Každopádně si dnes, a tím méně ve dnech, které zbývají do startu, nezkoušejte odběhnout celou vzdálenost, abyste získali jistotu, že na to v sobotu budete mít. Docílili byste jediného a sice, že byste se přesvědčili, že jste na to skutečně měli, akorát už nemáte, protože jste byli „trošku" netrpěliví a svůj závod už si odběhli o pár dní dříve.

Máte pravdu, mluví ze mě čirá zkušenost, taky jsem byl netrpělivý a taky jsem si zkoušel, zda na to mám. Naštěstí teda na kratších tratích, takže svou chybu jsem mohl za pár týdnů napravit, u půlmaratonu nebo dokonce u maratonu je to mnohem horší, protože regenerace po nich trvá přeci jenom o krapet déle.

Pokud začínáte být celí nervózní a nevíte, co s nohama a co s rukama, tak věřte, že takhle se hlásí forma a než si ji ověřovat, to je lepší si zajít někam za kulturou, do kina, sednout s knížkou nebo pustit dobrou muziku. Nebo prostě zajít za kámošema či kámoškama – pokecat. Když k tomu vypijete krapet vínka či jedno dvě pivka, nic se nestane, jen to, že se uvolníte a přestanete myslet na běh, protože to je přesně to, co byste nyní měli udělat.

A že vám tohle všechno radím zrovna já, který je takovým propagátorem běhu? Je to prosté, to máte jako se vším, čemu člověk propadne, a pak nevidí a neslyší a vnímá jen to svoje, protože v tu chvíli zapomíná na to, co je v životě nejdůležitější – zapomíná žít. Někdy na to zapomínám i já, ale mám kolem sebe tolik zrcadel, že mám někdy vůbec problém vidět, jak mi blýskají do očí:).

Tak nezapomeňte, dneska si dejte krátkou kontrolku v délce 4 – 5 kilometrů v tempu půlmaratonu, ve středu to lehce vyklusejte, ve čtvrtek nohy hore, v pátek pár kiláčků na zahřátí a v sobotu to rozjedeme!

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Osmitýdenní tréninkové plány pro překonání hranice šedesát, padesát a čtyřicet minut na deset kilometrů : Zdravím, tam kde je psaný souvislý rychlý běh má být i rozklusání? Si nedovedu představit,že ze…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, rád bych se zeptal, jakou rychlostí má běhat 11 letá holka CH a RCH? Používáme CH (2…»
  • Běhání v terénu a v kopcích je přírodním učitelem Přirozeného běhu : V terénu se hezky běhá v Jeseníkách, tam je to never ending story. Zároveň běh v terénu v kopcích…»
  • Maratonská aneb jak jsem se proToiToikoval svým prvním oficiálním maratonem : Pepo Ty jsi jednička!!!!!!! »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj Miloši, Dnes som si bol zabehať, urobil som si Cooper, môžem poslať výsledky. Je nutný aj…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků