logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Sedmero správných cviků pro běžce

Sedmero správných cviků pro běžce

Běžecké weby jsou zaplaveny spoustou různých neověřených rad, tipů a návodů jak správně cvičit. Co však udělat, aby se v tom jeden vyznal, a vybral si cviky, které skutečně potřebuje?

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Jak tedy vypadá 7 nejdůležitějších cviků pro běžce a jejich správné provedení:
    1. 1. Lifting
    2. 2. Skiping
    3. 3. Zakopávání
    4. 4. Odpichy
    5. 5. Žabáky
    6. 6. Kliky
    7. 7. Výpady

No přece prostudovat si tento článek, uvádějící věci na pravou míru. Najdete v něm přehled zásadních běžeckých cvičení s jejich jasným odlišením od dosavadních matoucích výkladů.

Jak tedy vypadá 7 nejdůležitějších cviků pro běžce a jejich správné provedení:

1. Lifting

Jízda výtahem (lift) je základním prvkem rozvoje koordinačních schopností každého běžce. Starší typy výtahů se totiž někdy klepou tak, že udržet rovnováhu bez držení je opravdu obtížné. Moderní výtahy zas bývají často narvané k prasknutí, což nás nutí balancovat na jedné noze a podle okolností přenášet váhu. (Pozn.: běžkyně nespokojené se svým osobákem a obličejem nechť kromě liftingu pravidelně zařazují také facelifting).

2. Skiping

K jeho předpisovému provádění potřebujeme běžeckou bundu s kapucí a velikánskou přední kapsou. Do té umístíme něco malého tak, aby to čouhalo ven, a pak už jen pěkně zlehka hopsáme – přesně jako známý klokan Skippy.

3. Zakopávání

Má více variant a je proto mnohem pestřejší, než monotónní načutávání zadničních půlek vlastními patami při běžecké abecedě. Pro zvýšení odolnosti běžce je dobré co nejčastěji při běhu zakopávat o kameny, kořeny a větve, ve městě pak o obrubníky a refýže. Ti z vás, kdo k běhání stíhají i aktivně hrát fotbal, ať co nejčastěji zakopávají míč do autu – tím, že pro něj budou muset za trest doběhnout, toho natrénují mnohem víc.

4. Odpichy

Pro správný běžecký styl je důležitá tzv.dvojitá práce kotníků. Pružnost v kotnících rozvíjíme především při řízení auta; čím rychleji a razantněji střídáme brzdu a plyn (=dvojitá práce kotníků), tím prudší odpichy automobil dělá.

5. Žabáky

Chytání žabáků je velice náročná aktivita s řadou pozitivních účinků na naši běžeckou výkonnost. Rychlé pohyby v blátě a rozbahněném terénu využijeme při krosech a trailových bězích, lovení žabáků v hluboké vodě zase zvyšuje úroveň našeho anaerobního prahu, atd. Někdy však můžeme po vynaloženém úsilí zjistit, že nešlo o žabáky, ale o žáby, což bohužel žádný treninkový přínos nemá.

6. Kliky

Komplexní metoda, určená aktivním a snaživým běžcům. Začíná opakovanými kliky myší počítače při psaní těch správných mailů, pokračuje obíháním těch správných dveří a braním za jejich kliky, a končí leštěním kliky u toho správného nadřízeného. Jenom potvrzuje výše řečené: vždy jde o správné provedení.

7. Výpady

Slovními výpady na protivníky posilujeme svoji závodnickou bojovnost a vůli po vítězství. A protože nejlepším místem pro tyto výpady je restaurační zařízení, rychle se sbalte a vypadněte do hospody!

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 16832/16356×, 1 komentář

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (27 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ani | 18. 4. 2012 21.47 hod. | 90.178.0.xxx
Tak tento článek mě hoooodně pobavil :) díky :)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Doporučuji při potížích klid a počkat. Běhala jsem dlouho přes bolesti a nedopřála při občasném…»
  • 7 tipů pro běhání na pásu : vopruz :-( »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dobry den, v cervnu 17 jsem zacal opet behat a hodne aktivne zit. Zhruba po mesici se ozvala leva…»
  • Pomalé běhání, cesta nejen k běžecké dlouhověkosti : Jitko, 60 metrů stupňovaně se běží tak, že začínáš běžet velmi pomalu a postupně, cca po 10 metrech…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků