logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Máňa a Lojza – čtyři dny do startu – kontrolka

Máňa a Lojza – čtyři dny do startu – kontrolka

Autor kreseb: Mirek Vostrý

4:30, budík neúnavně vyzvání. Lojza ho jako ve snách zaklapne. Vůbec si nedokáže představit, že by měl vstát. Necítí nohy, necítí ruce, prakticky necítí celého člověka. Na hlavě má bouli jako zeměkouli. Jde do koupelny, chrstne na sebe studenou vodu. To ho probere k životu. Natahuje na sebe běžecké oblečení, nějak nemůže trefit správné ruce a nohy do správných rukávů a nohavic. Když to na sebe natáhne, připadá si nějak divně, bodejď by ne, když to má všechno předem dozadu. Znovu to sundá a oblékne – tentokrát už správně. Oblékáním se mu rozproudila krev, taky trošku toho adrenalinu se vylilo a tak už se cítí konečně lépe a je připraven vyběhnout.

Najednou si na něco ještě vzpomene. Vrací se do pokoje a vyndává z krabičky nové Suunto T6c, natahuje hrudní pás, dnes si jen změří tepovou frekvenci, ještě se nestačil pořádně seznámit s návodem, ale dneska už to nepřežene. V duchu si počítá, na jakou frekvenci by měl běžet. Je mu pětadvacet, ranní tepovku, jak si před časem měřil, když se s Máňou heftovali, kdo je na tom lépe, má 70, no pravda Máňa vyhrála, měla jen 60. Takže v duchu počítá:

„(220 – 25 – 70) x 0,65 + 70 = 151“. Divíte se, že je tohle schopen spočítat z hlavy? Nedivte se má matfyz a tak tohle pro něj není žádný problém.

Vybíhá, tedy chtěl vyběhnout, ale po pár krocích si vzpomněl na tu ránu, co mu uštědřila cedule a na to, že si včera předsevzal, že už dneska bude chytřejší a ze začátku jen rychle půjde. Po 5 minutách se pomalu rozbíhá, tep mu okamžitě skáče na 160. „No, co, co“, klepe do ciferníku, „jste nějaký rozbitý, či co?“ „Hm, asi opravdu s tou fyzičkou na tom nebudu nejlíp!“ Lehce zpomalí a tep se ustálí na 155. Aby ho udržel ve správných mezích, chvíli běží a chvíli jde. Takto obkrouží první blok, kupodivu se cítí lépe než včera a přidává si ještě jedno kolečko – „Ono to pude,“ říká si v duchu a je sám se sebou spokojený.

Máňa se probouzí po sedmé hodině sama – bez budíku. Stejně jako včera si přichystá vodu s citrónem, pomalu se oblékne, opravdu pomalu, protože si ještě přikoupila běžeckou podprsenku – někde se dočetla, že nejlepší dělá Nike, tak zhřešila proti adidasu a koupila si ji. Když si jí oblékala, sama pro sebe se obhajovala: No co, na mé tělíčko jen to nejlepší.“ Je fakt, že podprda padla jak ulitá. Ještě než vyběhne si všimne na kuchyňském stole Suunt, zběžně koukne do návodu a protože je též absolventkou matfyzu, stejně rychle jako Lojza si spočítá pásma tepové frekvence. Protože je ale pečlivější než on – Panna se v ní nezapře, raději si vezme papír a tužku a píše si vzoreček.

230 (holky mají 230, kluci 220) – věk – ranní tepová frekvence (RTF) x procento tepové frekvence (% TF max) + RTF = (230 – 25 – 60) x 0,65 + 60 = 154 tepů za minutu a protože si vzpomněla, že poslední den před závodem, kdy je možné si ještě zkusit tempo, je právě dnes, tak si spočítala i 90 % TF max, na nichž by maximálně měla běžet tu sobotní pětku. To jí vyšlo na 190 tepů za minutu. Nastavila na Suuntech hodnoty a vyšla. Zprvu zase 5 minut šla, pak si dala zbytek bloku v tempu 154 tepů a nakonec zkusila těch 190. Pravda, tady už jí trošku docházel dech – holt cigaretky jej trochu krátí, takže v tomto tempu dala jen 500 m a pak se zase ráda vrátila na těch 154, ale i tak byla se sebou spokojená. Taky podprda jí maximálně nadchla, prsa seděla na těle jak ulitá, ani se nepohnula.

Odpoledne se pochlubila Lojzovi, že si dala dokonce kontrolku. Lojza si předsevzal, že jí dá zítra, přeci není žádnej měkejš – vždyť je Beran.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

M | 8. 9. 2009 9.36 hod. | 195.113.30.xx
Ahoj Milosi, Lojza ma chybu, ta rovnost neplati ;-). Chybaju zatvorky.

fotoMiloš Škorpil: Miriam, holt to se pozná matfyzačka :), díky – zátvorky jsem vložil

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Máňa a Lojza

Začínáme s během

všechny články Začínáme s během

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice104
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou34

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků