logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak si před maratonem správně zavázat běžecké boty

Jak si před maratonem správně zavázat běžecké boty

Pražský mezinárodní maraton je už za týden. Nejvyšší čas zopakovat si a procvičit, jak bychom si měli před vyběhnutím na trať správně zavázat naše běžecké boty.

Tato zdánlivě jednoduchá, a proto podceňovaná věc, je totiž ve skutečnosti mnohem důležitější než celý náš předchozí maratonský trénink. A navíc umožní vyniknout naší kreativitě.

Tou naopak vůbec nevyniká škorpilovská „dvojitá klička“, jak se toto primitivní zašmodrchání tkaniček nazývá. Vždyť to nemá žádný nápad a běžec tím ani nemůže dát najevo svoji individualitu! Jediným důsledkem tohoto dvojitého (s)prostého uzlu je jeho půlhodinové rozvazování rodinnými příslušníky běžce, který absolutně není schopen si po maratonu boty rozvázat sám.

Správný typ uzlu pro zavázání tkaniček volíme především podle toho, jaké ambice v závodě máme, jaký průběh maratonu očekáváme a v jakém výsledném čase jej chceme zvládnout. Například ten, kdo chce běžet na špici a být vůdcem startovního pole, si musí uvázat uzel vůdcovský (jeho jiné označení je očko, takže si tím současně udělá očko u reprezentačních trenérů).

Dračí smyčku si pochopitelně uváže borec, který chce běžet jako drak. Ale co křehké maratonkyně? Těm pomůže k tomu, aby se jim běželo jako v pohádce. Stačí něžně zavazovat... a přitom si představovat... u jezírka stojí princezna... tu se pokouší uchvátit zlý drak... ta princezna jsem já... a teď mě zachrání krásný a odvážný princ...

Chcete bezpečně proplout všemi nástrahami a nesnázemi maratonské trati? Zavažte si tkaničky lodním uzlem. Ten vám navíc zaručí moře krásných zážitků a správný (tedy zadní) vítr do plachet. No a nechte jej raději zavázaný i po závodě na třídních schůzkách Běžecké školy. Námořníci s ním uvazují lodě k molu, vám by se mohl hodit až budete namol.

Prvomaratoncům lze jednoznačně doporučit uzel ambulanční. Podle něj totiž zdravotníci z ambulance při jejich ošetřování po 30.kilometru poznají, že běžec je odborně zdatný, a budou s ním proto nadstardardně zacházet. Například při transportu do nemocnice projedou sanitkou i přes určité komplikace cílovou branou na Staromáku, aby to dotyčnému prvomaratonci-smolaři odpíplo čip a on tak byl ve výsledcích.

Obzvláště precizně a hbitě by se měli naučit zavázat své běžecké boty zahraniční maratonci a ti z vás, kdo budou v Praze poprvé v životě. Předpokladem rychlého času v závodě, během nějž chce někdo běžet po trati a současně stihnout křižovat s foťákem centrum Prahy od jedné památky ke druhé, je totiž rychlá křížová spojka.

Stále ještě nevíte, na jaký čas máte maraton běžet? A váháte, zda se držet vodičů s balonky, nebo si to střihnout sami? Takové lavírování vám s blížícím se startem může pouze uškodit. Rozetněte proto gordický uzel a zavažte si uzel osmičkový. A hned budete mít vyřešeno. Běžíte buď na 3:08, nebo 3:18, nebo 3:28, nebo 3:38, ...

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 14219/13935×, 1 komentář

Hodnoť článek

3 z 5 hvězd dobré (14 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Miloš | 6. 5. 2012 9.42 hod. | 88.101.112.xxx
Milane, Milane, že ty jsi jedli při psaní tohoto svého uzlového článku, uzly? A hlavně si je nezapomeň dát v neděli před maratonem k snídani, neboť natolik zrychlí tvou peristaltiku, že si ani nestačíš boty zauzlovat :).

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Milanova (běžecká) zamyšlení

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : Míšo, lehká chůze by mohla pomoc, se sporty je to bída, ale mohlo by pomoci veslování na veslařském…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : Zdravím, mám natržená svalová vlákna na bérci, nemůžu tedy pokračovat v tréninku na půlmaraton a…»
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : Dobre jste zpracovani systemem,mak ma napr.10krat vice vapniku nez kravske mleko,dale vsechny druhy…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků