logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak si připravit na maraton hlavu

Jak si připravit na maraton hlavu

Při dálkovém běhu se čas chová jinak. Někdy pěkně odsýpá. To když jsme v rytmu se sebou, s okolím, se soupeři, větrem, zemí i nebem nad námi. Když se nezaměřujeme na „proboha kolik ještě“, ale každý krok se stává zábavou a radostí. Když se tzv. necháme běžet a samotný běh je čistým prožitkem. Tehdy čas a jeho obsah podřizuje své zákonitosti našemu vnímání. A je za tím naše hlava.

Běžet popsaným způsobem celý maraton je jistě přáním a cílem mnoha běžců, přesto je to pro mnohé nedosažitelné. Proč? Naše tělo je přece plně zaměstnané, dohlížíme na jeho práci, udržujeme rytmus, hlídáme tempo. Jsme přesvědčeni, že se máme pod kontrolou. Je to ale skutečně tak? Co přesně pod kontrolou máme? Tělo většinou ano, hlavu však jen občas. Běhá v ní totiž spousta myšlenek. Některé z nich našemu běhu pomáhají, jiné jsou neutrální a další našemu běhu škodí.

Častým soupeřem u vytrvalostních sportů je obyčejná nuda. Zdá se nevinná, ale je to pěkně nevyzpytatelná společnice. Může nás klidně i úplně zastavit. Přestane nás to bavit, tak proč máme běžet dál? Čas se v tu chvíli začne pěkně ploužit, o metrech a kilometrech ani nemluvě. Vypadneme z rytmu, radost z pohybu a běhu je ta tam a my se musíme přemlouvat ke každému dalšímu kroku. Co se stalo? Vždyť na našem krku sedí stejná hlava jako v tom prvním případě, kdy se nám běželo lehce, a závod jsme si užívali.

Jak vidno – stejná hlava, různé stavy. Proto je potřeba ji cíleně vést ke stavu, kterého chceme dosáhnout, vědomě ji trénovat se stejnou pílí, s jakou trénujeme tělo. Aby se hlava na našem krku usmívala. A  běh si užívala.

O tom, jak na to, si přijďte popovídat na Sport Expo s Běžeckou školou Miloše Škorpila a jeho hosty k pódiu na Sport Expu dnes mezi 19:00 až 19:30. A pokud vás téma zaujme, tak si pak můžeme povídat ještě do 20 hodin na stánku Běžecké školy, hned vedle pódia.

  • přečteno: 9527/9391×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (3 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká poradna

všechny články Běžecká poradna

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Doporučuji při potížích klid a počkat. Běhala jsem dlouho přes bolesti a nedopřála při občasném…»
  • 7 tipů pro běhání na pásu : vopruz :-( »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dobry den, v cervnu 17 jsem zacal opet behat a hodne aktivne zit. Zhruba po mesici se ozvala leva…»
  • Pomalé běhání, cesta nejen k běžecké dlouhověkosti : Jitko, 60 metrů stupňovaně se běží tak, že začínáš běžet velmi pomalu a postupně, cca po 10 metrech…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků