logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak si připravit na maraton hlavu

Jak si připravit na maraton hlavu

Při dálkovém běhu se čas chová jinak. Někdy pěkně odsýpá. To když jsme v rytmu se sebou, s okolím, se soupeři, větrem, zemí i nebem nad námi. Když se nezaměřujeme na „proboha kolik ještě“, ale každý krok se stává zábavou a radostí. Když se tzv. necháme běžet a samotný běh je čistým prožitkem. Tehdy čas a jeho obsah podřizuje své zákonitosti našemu vnímání. A je za tím naše hlava.

Běžet popsaným způsobem celý maraton je jistě přáním a cílem mnoha běžců, přesto je to pro mnohé nedosažitelné. Proč? Naše tělo je přece plně zaměstnané, dohlížíme na jeho práci, udržujeme rytmus, hlídáme tempo. Jsme přesvědčeni, že se máme pod kontrolou. Je to ale skutečně tak? Co přesně pod kontrolou máme? Tělo většinou ano, hlavu však jen občas. Běhá v ní totiž spousta myšlenek. Některé z nich našemu běhu pomáhají, jiné jsou neutrální a další našemu běhu škodí.

Častým soupeřem u vytrvalostních sportů je obyčejná nuda. Zdá se nevinná, ale je to pěkně nevyzpytatelná společnice. Může nás klidně i úplně zastavit. Přestane nás to bavit, tak proč máme běžet dál? Čas se v tu chvíli začne pěkně ploužit, o metrech a kilometrech ani nemluvě. Vypadneme z rytmu, radost z pohybu a běhu je ta tam a my se musíme přemlouvat ke každému dalšímu kroku. Co se stalo? Vždyť na našem krku sedí stejná hlava jako v tom prvním případě, kdy se nám běželo lehce, a závod jsme si užívali.

Jak vidno – stejná hlava, různé stavy. Proto je potřeba ji cíleně vést ke stavu, kterého chceme dosáhnout, vědomě ji trénovat se stejnou pílí, s jakou trénujeme tělo. Aby se hlava na našem krku usmívala. A  běh si užívala.

O tom, jak na to, si přijďte popovídat na Sport Expo s Běžeckou školou Miloše Škorpila a jeho hosty k pódiu na Sport Expu dnes mezi 19:00 až 19:30. A pokud vás téma zaujme, tak si pak můžeme povídat ještě do 20 hodin na stánku Běžecké školy, hned vedle pódia.

  • přečteno: 8143/8007×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (3 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků