logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ohlédnutí za tím, co bylo s výhledem na to, co bude

Ohlédnutí za tím, co bylo s výhledem na to, co bude

Poslední tři dny jsem měl opravdu naplněné. Když jsem vždy dlouho po půlnoci uléhal do postele, tak mě napadlo: Kdyby tě viděli ti, co jim radíš, aby chodili před maratonem co nejdříve do postele, nejlépe před 22. hodinou, ti by koukali.

Je fakt, že ráno jsem vstával unavený, ale jakmile jsem dorazil do maratonského expa a zapojil se do klokotajícího dění, tak jsem na únavu zapomněl. Ne že by odešla, ale setkání s lidmi, organizování programu Běžecké školy, jímž se podílela na celkovém programu, mě natolik pohltilo, že se odsunula daleko do pozadí.

Říkám záměrně odsunula a ne ztratila, protože člověk je tvor, který dokáže s únavou nějakou dobu manipulovat, ale nakonec ho stejně dožene, takže také vím, že až tohle vše pomine, tak mě únava dožene a já si prostě dopřeju pár dní volna. Pokud bych to neudělal, tak mi hrozí vyhoření a to bych nerad, protože to, co dělám rád, mě baví a naplňuje, protože vím, že to dělám pro skvělé lidičky.

Co tím chci říct? Chci tím říct to, že zítra vás čeká den D, v němž půjde také všechna únava stranou. Pokud to bude opravdu den D a všechno vám sedne, jak má, tak budete pár dalších dnů na vlně, budete v rauši, nebudete cítit žádnou únavu, ale pak to na vás sedne jako „opice" po velké pijatice.

Nebojujte s tím, klidně se tomu poddejte a dopřejte si několik dní klidu, dopřejte svému tělu, své hlavě, svému vědomí i podvědomí prostor znovu nabýt síly a vyjdete z toho všeho velmi posilněni. Pokud se s tím rozhodnete bojovat, vždyť přece nejste žádní slaboši, když jste zvládli maraton, budete s tím bojovat dlouho a nakonec podlehnete, ale pak vám na odpočinek nebude stačit pár dní, ale nejspíš už budete potřebovat několik měsíců, abyste dosáhli rovnováhy před maratonem.

Chci tím taky říct, že nejrychleji posouvá své hranice (v čemkoli) ten, kdo dokáže jít dopředu, ale kdo také chápe, že je potřeba občas se zastavit nebo dokonce ustoupit o krok vzad. To není slabost, to je moudrost a také vám to umožní získat rozhled nad tím, co se vlastně dělo s vámi a okolo vás v době, kdy jste si to frčeli jen dopředu.

Poslední tři dny byly velmi naplňující, dnešek nebude určitě jiný, vždyť tolik z vás bude usilovat o to, stanout v cíli maratonu. Mnozí z vás uspějí, mnozí ne – to, na které straně této životní rovnice se ocitnete, není rozhodující, neboť někdy nás posílí úspěch, jindy nám dodá sílu neúspěch, jde jen o to, jak si to celé pro sebe vyhodnotíme.

Pošlete nám fotografii z Volkswagen Maratonu Praha 2012

Ať dopadnete dnes jakkoliv, pošlete nám o tom zprávu v podobě fotografie a krátkého sdělení, podělte se s námi ostatními o svou radost i zklamání, vždyť sport děláme kromě jiného i pro emoce, tak nás nechte se radovat s vámi či prožít s vámi vaše zklamání.

Fotografii a textík (jednu větu) o tom, jak vám běželo, co jste při tom prožili, jak jste se cítili… nám pošlete na: vcilimaratonu2012@bezeckaskola.cz.

Ať vám běh a života běh přináší jen samou radost a naplnění.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (13 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

ivča | 13. 5. 2012 8.15 hod. | 89.102.47.xxx
Všem holkám- "adidasovým fialkám" držím palce!! Ať Vám to běží...

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků