logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Pomaratonské střípky

Pomaratonské střípky

Celý maratonský týden byl nějak nabit. Nabit událostmi, zážitky, setkáními, příběhy a nakonec bezpočtem neskutečných běhů.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Jak trénovat a co vše dělat po maratonu
    1. Jak trénovat po maratonu
    2. Výživa
  2. Volkswagen Maraton Praha, jak ho zaznamenali fotografové Běžecké školy

Většinou se mi nestává, že bych byl na startu maratonu naměkko. Tóny Vltavy mě sice vždy zaplaví od paty až k hlavě, ne obráceně, jak se povětšinou říká, ale opravdu od paty až k hlavě, protože to je prostě nářez. Letos to ale bylo jiné, jak zazněly a já se podíval na holky z PIM Women´s Challenge, jak to prožívají, tak se mi stáhlo hrdlo a měl jsem ho stažené ještě tak kilometr po tom, co už jsme protnuli startovní bránu.

skupinka na 4:30

Ono je opravdu těžké zůstat nad věcí, když víte, že většina z nich měla původně v plánu zkusit si, jak to chutná, když dáte půlmaraton a vy je pak na základě jejich výsledků přesvědčíte, že mají na celý. A pak taky víte, jak trpěly, když plnily pro ně neskutečné megadávky kilometrů.

Ale holky běžely jak z partesu (a nejen ty letošní finalistky ale i Hanka z loňských finalistek WCH, která si tak konečně splnila svůj velký maratonský sen, dát to pod 5. Hanko jsi hvězda), vůbec na nich nebylo znát, že běží svůj první maraton. Na třídních schůzkách se mi pak zdály daleko méně unavené než já. Nejspíš také byly, což není divu, protože zaběhly – všechny do jedné – výborné až fantastické časy.

Ale abych tu nepsal jen o holkách, i kluci se pochlapili a většinou až neskutečně, neboť se nezlepšovali o nějaké minutky, ale rovnou o 15 či dokonce 30. Holt to byl letos opravdu dobrý ročník.

osobnosti na trati Volkswagen Maratonu Praha 2012

A to opravdu byl, jako by i počasí chtělo dokázat hostům, kteří přijeli letos do Prahy a pořádají maratony po celém světě – třeba i ten nejstarší – bostonský, že Praha je opravdu město maratonu zaslíbené. Navíc musím pochválit všechny organizátory i všechny dobrovolníky, protože já neviděl na jejich práci jedinou chybičku. Fakt good rachota.

Ještě jeden postřeh jsem učinil: nejspíš děláme na Běžecké škole dobrou práci, protože jsem viděl hodně lidí, kteří dělali věci tak, jak je doporučujeme, kolik má na tom zásluhu úspěch Ivany Sekyrové, nevím, ale jsem si jistý, že teď se mnoho lidí na má doporučení dívá jinak.

osobnosti WCH 2012 u plotny

Když už jsem pochválil „všechny“, tak musím pochválit i vodiče, alespoň podle toho, jaké zprávy dostávám, z těch, které přicházejí v komentářích a těch, co se valí na FB, mi vychází, že udělali také hodně dobré práce a hodně lidem pomohli ke skvělým výkonům. Takže kluci a Pavlo – moc díky!

Dneska už toho moc nedám a těším se na zasloužený odpočinek – zejtra fakt nic nedělám, jen se válím, teda kromě těch pěti kilometrů, které doporučuji si dát i vám, abyste odplavili z těla veškerou nahromaděnou únavu.

Jak trénovat a co vše dělat po maratonu

Když už jste mě poslouchali před maratonem, tak to se mnou ještě chvíli vydržte, nebojte, dnes s těmi moudry končím, od příštího týdne se budeme věnovat rozboru tréninku Ivany Sekyrové. Takže:

Jak trénovat po maratonu

Tento týden si to poskládejte takto: Po. – 5 – 8 km volně, i chůze, plavání, kolo, inlajny – dobrý; Út. – volno; St. – jako pondělí. Čt. – volno; Pá. – 5 – 8 km volně, i chůze, plavání, kolo, inlajny; So. – volno. Ne. – už klidně delší výběh, ale pořád to nijak nehroťte.

Výživa

Pokud jde o běžné stravování, jezte spíš po menších dávkách a častěji, ještě hodně zeleniny – kvůli přirozenému zavodnění. I když byla zima, tak jste toho dost vypotili, navíc vláknina vás bude dobře zevnitř čistit a pomůže vám urychlit regeneraci. Nezapomínejte na pitný režim – tím nemyslím bujaré oslavy dosažených výsledků, ale hlavně vodu. Samozřejmě proti alkoholu nic nemám, jen ho doplňujte zase vodou. Nezapomeňte na doplňování minerálů.

Volkswagen Maraton Praha, jak ho zaznamenali fotografové Běžecké školy

Tomáš z Pece

Fotografie použité v článku Martin Bursík a Renata Prokešová

Miloš Škorpil foto
Pomaratonské střípky Pomaratonské střípky Pomaratonské střípky

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ctibor | 17. 5. 2012 14.30 hod. | 89.24.204.xx
Zdravím všechny .. stále mám v sobě ten hřejivý pocit z nedělního zážitku. Byl to můj první maraton a měl jsem respekt k této vzdálenosti. Dopadl pro mne však nad očekávání a věřím, že k tomu výrazně přispěly i dobré rady p.Škorpila i dalších, kdo se zde dělí o své zkušenosti. Takže tímto DĚKUJI !

Michal | 16. 5. 2012 15.14 hod. | 147.231.112.xxx
Také já se aspoň se zpožděním přidávám k zástupům děkujícím vodiči Davidovi na 3:45. Byl úžasný motivátor a díky jemu jsem měl na 30 km pocit, že ten zbytek už je vlastně hračka...

hanice | 15. 5. 2012 20.30 hod. | 90.176.218.xx
hanka za všechno moc děkuje!!!!

Morris | 15. 5. 2012 17.33 hod. | 194.213.41.x
Jak si pročítám diskuzi, vidím, že z vodiče na 3:45 se pomalu stává "pojem" ;o). Chtěl jsem doběhnout na čas 3:35, což se v reálu zjednodušilo na: "Nestíhat vodiče s časem 3:30 a nenechat se doběhnout vodičem na 3:45". Na druhou stranu mi ale bylo líto, že neběžím pomaleji, protože když jsme se na otočkách míjeli, šířil kolem sebe (David?) skvělou atmosféru do všech rychlostních pruhů ! Věřím, že jestli příště poběžím s takovým pozitivistou, dám to za 3:15 jak nic ;o) Díky za výborné povzbuzování! Zároveň děkuji Milošovi a všem dalším za cenné rady ze na fóru, které jsou pro hobíka nad zlato! Díky díky díky!

pyjár | 15. 5. 2012 14.41 hod. | 85.163.103.xxx
velké poděkování štefanovi! když něco řekl, prskali jsme všichni smíchy!
miloši a dano, vám dvěma díky za rady i inspiraci. za rok..

Ivo Peterka | 15. 5. 2012 9.43 hod. | 80.254.148.xx
Dovolím si sem přidat odkaz na svůj blog k závodu, protože je i o výborné práci jednoho z vodičů: ivopeterka.blog.idnes.cz/c/265705/Prazsky-maraton-pod-ctyri.html

Martin Š | 14. 5. 2012 23.13 hod. | 93.90.165.xxx
Velke podekovani Milosovi za takticke pokyny den pred marathonem. Dodrzel jsem (dle nabehanych km a casu) presne instrukce drzet co km na 6 minutach a svete div se, od startu az do cile to vyslo absolutne konstantnim tempem na cas 4:12. Africti bezci maji 50kg, ja 100kg, bezeli jen 2x rychleji, coz odpovida, takze vlastne jsem vitez 8). Zadna krize neprisla po 30km a tak jsem si jen uzival predbihani bezcu a myslel na PIM devcata na trati. Milosi diky a velke diky zenusce Jane, ze to mela v hlave a take zdarne dokoncila a vsem devcatum z PIM za jejich sportovni nadseni a skvelou partu.

Jana | 14. 5. 2012 23.08 hod. | 93.90.165.xxx
Miloši moc Ti děkuji, díky Tobě jsem poznala co to je uběhnout Maraton. Nestanovila jsem si žádný čas, neboď jsem věděla, že kolena mě poslouchat nebudou. Ze začátku jsem nevěřila, že maraton je hlavně v hlavě, ale ted už to vím. Vůle byla silná a cíl daleko, ale já to dokázala, ještě jednou moc děkuji, překonala jsem sama sebe.

Renča | 14. 5. 2012 16.36 hod. | 209.132.186.xx
já bych taky chtěla poděkovat vodiči na 3:45 ... vytvářel kolem sebe super atmosféru a aniž bych se musela otáčet, pořád jsem věděla, že mi je někde v patách, což mi nedovolilo zpomalit :)

Pepik Škvor | 14. 5. 2012 15.59 hod. | 88.101.112.xxx
Chtěl bych moc poděkovat vašim vodičům na 4:15 Renému a Michalovi. Byli perfektní, ani mi s nimi nepřipadalo, že běžím něco náročného. Teprve když jsem se od nich na 28 km odpojil, protože jsem si myslel, že umím být rychlejší, tak jsem zjistil, že to "dře". Rychlejší jsem byl, ale jen o chvíli (4:10:16). Náladu mi ale spravilo to, že čas byl o hodinu lepší než loni. Pepik Škvor (56)

1 . 2 

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků