logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Maratonská vyšší dívčí aneb cesta Ivany Sekyrové ke kvalifikačnímu maratonu v Rotterdamu

Maratonská vyšší dívčí aneb cesta Ivany Sekyrové ke kvalifikačnímu maratonu v Rotterdamu

Je to pět měsíců, co jsme si s Ivanou plácli na společnou spolupráci. Stalo se to v hotelu Francis ve Františkových Lázních. Ivana se tam byla proběhnout na Štěpánském běhu a já to měl z Komorního dvora coby dup.

Ivana přinesla svůj tréninkový deník, listoval jsem jím a přemýšlel, jak trénink postavit, aby ji to bavilo, aby na to měla čas a přitom naběhala, co je třeba. Přeci jenom v té chvíli byl limit na hraně jejích schopností. Pravdou ale je, že i když to bylo hodně našponované, tak jsem věřil, že to dá.

Pak jsme se domluvili s Milanem Kalouskem a společně vybrali závody, které by vhodně zapadly do konceptu přípravy. Za pár dní jsem měl na stole vše potřebné a začal tvořit. Hotový nástřel poslal Ivaně a čekal, jak ho přijme. V podstatě jej přijala bez připomínek, jen jsme pak upravili dva týdny na základě změn v absolvovaných závodech a už to běželo.

Nutné dodat, že jsme taky dali hlavy dohromady ohledně doplňků stravy, abychom udrželi Ivču zdravou. Nejspíš jsme měli i tady šťastnou ruku, protože kromě lehkého krátkého nachlazení prošla celou zimou bez zdravotních problémů. Dokonce i 14 dní arktické zimy proběhala bez omezení a bez problémů.

Na konci prvního měsíce Ivana absolvovala zátěžový test v Casri. Trénink jsem nastavoval podle výsledků rok starých, které jsem trošku upravil vzhledem k tomu, co jsem cítil, kam se Ivana za ten rok posunula. Výsledky ukázaly ještě vyšší posun ve výkonnosti, tak jsem plán, respektive hodnoty tepové frekvence, podle nových výsledků upravil. Ivaně to však úplně nesedělo, tak jsme se po týdnu vrátili k původně nastaveným hodnotám a to se ukázalo jako velmi dobré rozhodnutí.

Ivana sice zvládala tréninky na hraně, ale stále jí zůstával pocit, že plní, což jsem pokládal za důležitější, než držet se mermomocí naměřených hodnot.

Nyní je čas se zeptat Ivany: Jak ty jsi vnímala první měsíc tréninku na svůj první životní maraton?

První měsíc se mi běhalo dost dobře, takovými uzlovými body v tréninku byly středy, kdy jsem začala běhat ta rychlejší tempa a úseky byly pořád delší a delší, ale dalo se to opravdu zvládnout. Pak pro mě začaly být důležité sobotní dlouhé běhy v určitém tempu, tj. 4:05-10/km, zpočátku jsem měla obavy, že to nezvládnu, ale šlo to dobře. Jediné, co mě omezovalo, bylo počasí (mráz, sníh, ledovka, studený vítr, moc vrstev oblečení...). Dva dlouhé běhy jsem odtrénovala na Strahově (za televizní věží na okruhu přesně vyměřeném, nemůžu si vzpomenout na název, 1 kolo= 4,2 km). Tam jsem si potvrdila, že bych to mohla zvládnout. Takže 1. měsíc – spokojenost, paráda – dalo by se říct.

Trénink Ivany Sekyrové na kvalifikační maraton v Rotterdamu 1. – 4. týden

1. týden
po. volno
út. volno
st. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; pr.; 4x 1 km (3:36) – MK 500 m V; 1 km V
čt. I. fáze- 6 – 8 km R; II. fáze – 3 km V; pr.; 6x 30 vt. kopec (173 – 178); 2 km V
pá. 10 – 12 km S
so. rozcvičení před závodem
ne. Leskovský okruh 17.650 m
2. týden
po. 3 km V; ABC; R 5x 100 s meziběhem 80 m; 1 km V
út. 6 – 8 km S
st. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; pr.; 4x 1,5 km (3:36) – MK 500 m V; 1 km V
čt. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; pr.; 8x 30 vt. kopec (173 – 178); 2 km V 
pá. 10 – 12 km S
so. rozcvičení před závodem
ne. Lomazická stezka 8300 m
3. týden
po. 3 km V; pr.; ABC; R 5x 100 m s meziběhem 80 m; 1 km V
út. 6 – 8 km S
st. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; pr.; 4x 2 km (3:36) – MK 1 km V; 1 km V
čt. I. fáze – 6 – 8 km R; II. fáze – II. fáze – 3 km V; pr.; 10x 30 vt. kopec (173 – 178); 2 km V
pá. 10 – 12 km S
so. 3 km V – 21 km (tempo 4:05/km) – 2 km V
ne. 10 – 12 km S
4. týden
po. I. fáze – 8 – 10 km souvislý běh – V; II. fáze – 3 km V; pr.; ABC; R 5x 100 m s meziběhem 80 m; 6x 400 m (178 – 182); 1 km V
út. 10 – 12 km S
st. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; pr.; 3x 3 km (3:36) – MK 1200 m V; 1 km V
čt. I. fáze – 6 – 8 km R; II. fáze – II. fáze – 3 km V; pr.; 4x 45 vt. kopec (173 – 178); 2 km V
pá. 10 – 12 km S
so. rozcvičení před závodem
ne. Městská desítka – Chotěboř

Vysvětlivky:
V = volně
R = regenerační běh
S = souvislý běh
pr. = protažení
ABC = abeceda

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (17 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

kde se diskutuje

  • Běhej lesy míří na Vysočinu a na Šumavu, seriál spustil registrace : Ten níže uvedený seriál nemá takovou halasnou publicitu, ale o to víc je třeba fajn :…»
  • Přirozený běžecký styl. Bříško, pata, celá noha, odvalení, zakopnutí, let : Dobrý den, asi to sem moc nepatří, ale chtěla bych Vás poprosit o radu. Od mala nerada běhám…»
  • Deset tipů, jak si v zimě zadělat na top běžeckou formu na jaře a v létě : Jake byste mi prosim doporucili termopradlo na behani a podle ceho vybirat? Moc se mi libi toto…»
  • Doktoři mi řekli, že s velkým sportováním včetně běhu se mám rozloučit : Martine držím palce začínáš dobře jen tak dál !!! »
  • Poleťte si zaběhat na Madeiru! : Již letííííííííííííííííííííííííím »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků