logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ivano, kvůli tobě uteču i z práce aneb cesta ze Sokolova na veteránský olymp

Ivano, kvůli tobě uteču i z práce aneb cesta ze Sokolova na veteránský olymp

Výhodou skutečně amatérského sportovce a skutečně amatérského manažera je skutečnost, že na své závody nemají během svého pracovního procesu většinou čas myslet. Je pátek po 13. Hodině, prchám z práce před tradiční vlnou šuplíkových a podstolových úkolů. Rychlý nákup záchranného balíčku potravin a už čekám na Ivanu, prchající před neúnavným potenciálem studentských potíží a knihou smyšlených tělocvičných úrazů.

Náš nový starý Citroen se vydal na půl tisíce kilometrů dlouhou cestu po německých dálnicích k blízkosti francouzských hranic. Zapůjčená navigace záhy dokazuje, že její mapy pamatují porevoluční nadšení a krátce po přejezdu hranic nás odklání od plánované trasy. Nedáme se a pokračujeme po paměti hnáni snahou „Pryč odsud, pryč od všedních starostí“.

Současný maratonský kouč Ivany Sekyrové Miloš Škorpil vyslyšel přání mé i své svěřenkyně a předepsal Ivaně odpočinek formou silového tréninku v kopcích německé vinařské „Mekky“ v oblasti Baden-Badenu. Městečko Bühlertal přivítalo k veteránskému mistrovství světa své účastníky tratí dlouhou 9,4 km s „nepatrným“ převýšením 776 m.

Do hotelu Zlatý jelen jsme dorazili krátce po sedmé, převzali si klíče od našich skromných pokojů a rychle spěcháme na prohlídku trati. Vybalil jsem hrdinně své kolo s odhodláním, že budu Ivanu doprovázet při prohlídce spojené s rozklusáním. Volím skromný převod, ale zakyselení svalstva nekompromisně působí proti mému rychlému pohybu vpřed. Ivana je dávno v trapu, les protíná supění mého dechu, začíná pršet a hlava dostává první záminku opustit sedlo mé nadbytečné zátěže. Obrat naštěstí učinila i Ivana a vrací se.

Začíná lejt, takže z kopce pouštím konečně svůj stroj. Škoda, že to tak nebude zítra. Vzdávám se naděje na použití svého legendárního bicyklu, od této chvíle zůstává rozebrán v kufru Citroenu.

Po snídani Ivana přinesla z rozklusu trochu místního ovoce. Po krátké taktické poradě nasedáme do vozu a vyrážíme směr start. Slíbil jsem, že vyjedu autem, kam se dá a zbytek dorazím do cíle pěšky. Na druhém kilometru ještě stihnu zafandit již osamocené Ivaně běžící s muži a pak jdu na to.

Můj plán se rozplynul krátce po výjezdu z městečka. Čeká na mě totální uzávěra jediné silnice. Bizarní angličtinou, prošpikovanou německými slovíčky, opírajíce se o česká gesta, jsem přesvědčil hlídače, že nejsem úplně v pořádku, načež mě raději pustil dál. Takto jsem překonal i druhou zátarasu, ale přišla i třetí, a tady dál ni krok. Jenže to už bylo do cíle jen 2 kiláčky, takže brnkačka.

Ukrojil jsem vozem notnou část výškových metrů a tak se vydávám spokojeně na trať. Kolem se míhají pětačtyřicátníci a pětačtyřicátnice, je neuvěřitelné, co v kopcích ještě dokážou. Zaplavuje mě pocit spokojenosti, protože mi nic neuteklo. Kategorie jsou na trať spouštěny od nejstarších po nejmladší. Za chvíli první čtyřicátník a pak za chviličku je vidět již Ivana. S úsměvem a v pohodě. Za ní díra. Kilák před cílem vím, že je potřetí mistryně světa.

držíme palce Ivaně

Na kopec dorážím zvesela a přijímám první kamarádské gratulace sestupujících českých kamarádů. Hledám Ivanu, už ji vidím, rychlá gratulace. Z batohu vytahuji láhev obyčejné vody a podávám ji Ivaně. Mezi nás padá jakási cizí ruka jak vězeňská závora. No, no!!. Přede mnou se týčí mohutná, robustní dopingová komisařka a úzkostlivě dohlíží na každý Ivany pohyb. Nejraději by jí zakázala i dýchat, o napití či ochutnávce rozdávajícího se ovoce nemůže být ani řeč. Dost zvláštní.

Z oslav na kopci nebude tedy nic. Následuje nástup do vozu a nucený odsun do bufetu pod sjezdovkou. Zde se bude organizovaně čůrat, jak regule ukládají. Zní to jednoduše. Když ale Ivana do sebe leje třetí litr nejrůznějších tekutin, je mi jí už hodně líto a začínám mít na komisaře a celý ten kolotoč docela vztek. Po dvou hodinách se to nakonec povedlo. Tak si Ivana za svůj super výkon užila i trochu nedůstojnosti. Kdyby teď chtěli, mohli toho prý mít i o kyblík víc. S plným břichem vody odjíždíme konečně dolů.

Na slavnostní ceremoniál přicházíme jen taktak. Narvaným sálem pronikla první hymna. Ne bedně se objevují i další Češi. Blanka Paulů stoupá na stupeň nejvyšší. Krátce na to se sál seznamuje s absolutní vítězkou ženské kategorie. Je to Ivana Sekyrová ze Sokolova. To hřeje. Krátce na to nám skupina hlučně slavících Slováků oznamuje naši hokejovou prohru. Večer celé Německo fandí marně Bayernu. Další Čech jim stojí v cestě, jenže tenhle má o něco vyšší plat. I tak se po Ivany veteránském úspěchu usíná u Zlatého jelena docela dobře.

Na cestě zpět nás nemůže nic překvapit, a z míry nás nevyvede ani naše ulhaná navigace. Co je to pár kilometrů navíc. Nakonec proč po Německu nepovozit čerstvou mistryni světa, že…

Že jsme v Čechách, poznáváme podle hromad odpadků u silnic. A když k nedělnímu večeru vyndají sousedé své sekačky a motorové pily, začínám se těšit do práce. Mám tam totiž pár kostlivců z pátku.

Tak Ivano díky a zase někdy příště, třeba na mistrovství Evropy. Uteču kvůli tobě i z práce.

Milan Kalousek foto
  • přečteno: 4820/4742×
Ivano, kvůli tobě uteču i z práce aneb cesta ze Sokolova na veteránský olymp

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (22 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas100
Běhám bos, bot netřeba14
ON9

kde se diskutuje

• Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Já chtěla loni běžet za 110 min. a kamarádka mi řekla, že se mám držet vodiče s parukou. Omylem…»
  • Jak se obléci na běh do teplého počasí : Díky za tipy! Já mám oblíbená funkční tílka s podprsenkami a přes ně tílko s obrázkem běhu (aby…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Ta pozadí .... upřesňuji na 3. čtvrtinu. A možná bych se nechal přesvědčit i na 2. Žádný extrém…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Romane, s Karlem je to jistota, ten se kochá rád! Výborná volba! S Joggerem bych si dovolil mírně…»
  • Půlmaraton pod 100 minut se vyplatí : Fanouš je jak kecal z Prodané ... Ale jeho argumenty jsou přímo geniální. Já, ale nebudu dřív doma,…»