logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

V sobotu 19.5. odstartoval první díl seriálu RunTour České pojišťovny 2012 v Plzni. Na startu se objevila řada skvělých sportovců, ať už doby nynější nebo minulé. Běžci tak vedle sebe mohli spatřit olympijskou vítězku v běhu na lyžích Kateřinu Neumannovou, sdruženáře Pavla Churavého nebo běžce na lyžích Dušana Kožíška.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Na 5 či 10 kilometrů je dobré se připravit
    1. Trénink na 5 kilometrů
    2. Trénink na 10 kilometrů

Lukáš Olejníček a Květoslava Pecková

Běžce čekalo nebe bez mráčku s teplotou 25 stupňů. Hlavní závod na 10 km nejlépe zvládnul Lukáš Olejníček (Moravská Slavia – Newline Team), který zvítězil časem 33:29. Mezi ženami si pro pověstný vavřín doběhla domácí závodnice Květoslava Pecková (TJ Sokol SG Plzeň-Petřín) v čase 37:42. Výsledky naleznete zde.

Další závod seriálu RunTour České pojišťovny 2012 zavede běžce do moravské metropole. Brno se na Vás bude těšit v neděli 17.6.2012. Více o závodu naleznete zde.

Tolik suchá fakta, ale pořád to neříká nic o tom, proč je dobré se připravovat a hlavně běhat závody na 5 či 10 kilometrů, když to nikdo neocení, zatímco uběhnutí půlmaratonu, natož pak maratonu, každý.

Běhat závody na kratších tratích je rozhodně dobré a také prospěšné, hlavně pokud se chcete zlepšovat a zrychlovat, pokud vám nejde hlavně o to si běh užívat. Ostatně na běžeckých závodech můžete být často svědkem toho, že člověk, který říká, že mu o čas vůbec nejde, že si jde běh „jen" užít, pak v cíli křepčí nad dosaženým časem, teda když se zadaří.

A právě proto, aby se zadařilo častěji, tu jsou závody na kratší tratě, které chtě-nechtě poběžíte rychleji než půlmaraton či maraton, už proto, že všichni okolo vás po startu nasadí daleko vyšší tempo a vám to v tom chumlu zezačátku nepřijde a poběžíte s sebou. Pokud ale na takové tempo nejste připraveni, tak vám brzo dojde a ony 3 km v pětce, či 7 km v desítce dokáží být stejně těžké jako závěrečné kilometry na dlouhých štrekách.

Na 5 či 10 kilometrů je dobré se připravit

Jak jste si mohli v úvodu přečíst, tak další závod RunTour České pojišťovny se běží za 17 dní, takže je dost času se začít na něj připravovat. Jak? Třeba takto:

Trénink na 5 kilometrů

pa. 1.6. – 30 min volně; so. 2.6. 10 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 5 min volně; ne. 3.6. 30 min volně; po. 4.6. volno; út. 5.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 4x [200 m nebo 40 vt (200 m nebo 1 min MK)]; 5 min volně; st. 6.6. – 30 min volně; čt. 7.6. volno; pá. 8.6. 30 min volně; so. 9.6. 10 min volně – 2 min (90%) – 2 min volně – 2 min (90%) – 2 min volně – 2 min (90%) – 5 min volně; ne. 10.6. 30 min volně; po. 11.6. volno; út. 12.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 15 min (85%), 5 min volně; st. 13.6. 30 min volně; čt. 14.6. a pá. 15.6. volno; so. 16.6. 20 min volně; ne. 17.6. 5 km RunTour České pojišťovny – Brno.

Trénink na 10 kilometrů

pa. 1.6. – 40 min volně; so. 2.6. 10 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min volně; ne. 3.6. 40 min volně; po. 4.6. volno; út. 5.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 6x [200 m nebo 40 vt (200 m nebo 1 min MK)]; 5 min volně; st. 6.6. – 40 min volně; čt. 7.6. volno; pá. 8.6. 40 min volně; so. 9.6. 10 min volně – 3 min (90%) – 2 min volně – 3 min (90%) – 2 min volně – 3 min (90%) – 5 min volně; ne. 10.6. 40 min volně; po. 11.6. volno; út. 12.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 25 min (85%), 5 min volně; st. 13.6. 40 min volně; čt. 14.6. a pá. 15.6. volno; so. 16.6. 30 min volně; ne. 17.6. 10 km RunTour České pojišťovny – Brno.

Vyvětlivky:
MK – meziklus
MCH – mezichůze
volně – naprosto volný (pomalý běh – 65 – 75%)

Tepovou frekvenci (% číselným údajem v závorce) si můžete vypočítat podle návodu, který najdete, když si kliknete na tento odkaz

Miloš Škorpil foto
RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

V jaké značce běžeckých bot vběhnete do běžecké sezóny 2017

Běžecká sezóna sice nikdy nekončí a tak vlastně ani nikdy nezačíná, prostě běháme furt. Přesto začátek března se bere jako její pravý začátek. Zajímalo by nás, jaká značka je vaše současná srdcovka a tak jí dáte přednost před ostatními značkami na trhu.

adidas89
Asics125
Brooks17
Inov-852
Icebug5
Hoka One22
Mizuno52
Newton5
NB21
Nike55
Salming350
Salomon40
Scott2
Vibram Fivefingers8
Vivobarefoot5
Zoot5
Jiné, zde neuvedené značce46
Běhám bos, bot netřeba14
ON6

kde se diskutuje

  • Pět dní do půlmaratonu. Den posledního soudu nebo poslední zkoušky : uplna parada na tychto clankoch je to, ze v nedelu pobezim svoj prvy polmaraton v Bratislave a tak…»
  • ZASAŽEN ŠÍPEM BĚH : Milosi,velmy hesky clanek.Tak si te pamatuji.... »
  • Nováček, ne však nezkušený : O jakou akci jde prosím? :) Dle povědomé tváře na fotce a data hádám, že pilsentrail – radec…»
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : Ahoj, na bolest kloubů je nejlepší koňská mast... doporučuji :-) používám ji často :-) »
  • Vápník – proč nám chybí a co to s námi dělá : tablety vapniku nebrat, sumivky uz vubec, ze dobre chutnaji ha ha,umele sladidla,zvyraznovace…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků