logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

V sobotu 19.5. odstartoval první díl seriálu RunTour České pojišťovny 2012 v Plzni. Na startu se objevila řada skvělých sportovců, ať už doby nynější nebo minulé. Běžci tak vedle sebe mohli spatřit olympijskou vítězku v běhu na lyžích Kateřinu Neumannovou, sdruženáře Pavla Churavého nebo běžce na lyžích Dušana Kožíška.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Na 5 či 10 kilometrů je dobré se připravit
    1. Trénink na 5 kilometrů
    2. Trénink na 10 kilometrů

Lukáš Olejníček a Květoslava Pecková

Běžce čekalo nebe bez mráčku s teplotou 25 stupňů. Hlavní závod na 10 km nejlépe zvládnul Lukáš Olejníček (Moravská Slavia – Newline Team), který zvítězil časem 33:29. Mezi ženami si pro pověstný vavřín doběhla domácí závodnice Květoslava Pecková (TJ Sokol SG Plzeň-Petřín) v čase 37:42. Výsledky naleznete zde.

Další závod seriálu RunTour České pojišťovny 2012 zavede běžce do moravské metropole. Brno se na Vás bude těšit v neděli 17.6.2012. Více o závodu naleznete zde.

Tolik suchá fakta, ale pořád to neříká nic o tom, proč je dobré se připravovat a hlavně běhat závody na 5 či 10 kilometrů, když to nikdo neocení, zatímco uběhnutí půlmaratonu, natož pak maratonu, každý.

Běhat závody na kratších tratích je rozhodně dobré a také prospěšné, hlavně pokud se chcete zlepšovat a zrychlovat, pokud vám nejde hlavně o to si běh užívat. Ostatně na běžeckých závodech můžete být často svědkem toho, že člověk, který říká, že mu o čas vůbec nejde, že si jde běh „jen" užít, pak v cíli křepčí nad dosaženým časem, teda když se zadaří.

A právě proto, aby se zadařilo častěji, tu jsou závody na kratší tratě, které chtě-nechtě poběžíte rychleji než půlmaraton či maraton, už proto, že všichni okolo vás po startu nasadí daleko vyšší tempo a vám to v tom chumlu zezačátku nepřijde a poběžíte s sebou. Pokud ale na takové tempo nejste připraveni, tak vám brzo dojde a ony 3 km v pětce, či 7 km v desítce dokáží být stejně těžké jako závěrečné kilometry na dlouhých štrekách.

Na 5 či 10 kilometrů je dobré se připravit

Jak jste si mohli v úvodu přečíst, tak další závod RunTour České pojišťovny se běží za 17 dní, takže je dost času se začít na něj připravovat. Jak? Třeba takto:

Trénink na 5 kilometrů

pa. 1.6. – 30 min volně; so. 2.6. 10 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 5 min volně; ne. 3.6. 30 min volně; po. 4.6. volno; út. 5.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 4x [200 m nebo 40 vt (200 m nebo 1 min MK)]; 5 min volně; st. 6.6. – 30 min volně; čt. 7.6. volno; pá. 8.6. 30 min volně; so. 9.6. 10 min volně – 2 min (90%) – 2 min volně – 2 min (90%) – 2 min volně – 2 min (90%) – 5 min volně; ne. 10.6. 30 min volně; po. 11.6. volno; út. 12.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 15 min (85%), 5 min volně; st. 13.6. 30 min volně; čt. 14.6. a pá. 15.6. volno; so. 16.6. 20 min volně; ne. 17.6. 5 km RunTour České pojišťovny – Brno.

Trénink na 10 kilometrů

pa. 1.6. – 40 min volně; so. 2.6. 10 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min volně; ne. 3.6. 40 min volně; po. 4.6. volno; út. 5.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 6x [200 m nebo 40 vt (200 m nebo 1 min MK)]; 5 min volně; st. 6.6. – 40 min volně; čt. 7.6. volno; pá. 8.6. 40 min volně; so. 9.6. 10 min volně – 3 min (90%) – 2 min volně – 3 min (90%) – 2 min volně – 3 min (90%) – 5 min volně; ne. 10.6. 40 min volně; po. 11.6. volno; út. 12.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 25 min (85%), 5 min volně; st. 13.6. 40 min volně; čt. 14.6. a pá. 15.6. volno; so. 16.6. 30 min volně; ne. 17.6. 10 km RunTour České pojišťovny – Brno.

Vyvětlivky:
MK – meziklus
MCH – mezichůze
volně – naprosto volný (pomalý běh – 65 – 75%)

Tepovou frekvenci (% číselným údajem v závorce) si můžete vypočítat podle návodu, který najdete, když si kliknete na tento odkaz

Miloš Škorpil foto
RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Doporučuji při potížích klid a počkat. Běhala jsem dlouho přes bolesti a nedopřála při občasném…»
  • 7 tipů pro běhání na pásu : vopruz :-( »
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dobry den, v cervnu 17 jsem zacal opet behat a hodne aktivne zit. Zhruba po mesici se ozvala leva…»
  • Pomalé běhání, cesta nejen k běžecké dlouhověkosti : Jitko, 60 metrů stupňovaně se běží tak, že začínáš běžet velmi pomalu a postupně, cca po 10 metrech…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků