logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

V sobotu 19.5. odstartoval první díl seriálu RunTour České pojišťovny 2012 v Plzni. Na startu se objevila řada skvělých sportovců, ať už doby nynější nebo minulé. Běžci tak vedle sebe mohli spatřit olympijskou vítězku v běhu na lyžích Kateřinu Neumannovou, sdruženáře Pavla Churavého nebo běžce na lyžích Dušana Kožíška.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Na 5 či 10 kilometrů je dobré se připravit
    1. Trénink na 5 kilometrů
    2. Trénink na 10 kilometrů

Lukáš Olejníček a Květoslava Pecková

Běžce čekalo nebe bez mráčku s teplotou 25 stupňů. Hlavní závod na 10 km nejlépe zvládnul Lukáš Olejníček (Moravská Slavia – Newline Team), který zvítězil časem 33:29. Mezi ženami si pro pověstný vavřín doběhla domácí závodnice Květoslava Pecková (TJ Sokol SG Plzeň-Petřín) v čase 37:42. Výsledky naleznete zde.

Další závod seriálu RunTour České pojišťovny 2012 zavede běžce do moravské metropole. Brno se na Vás bude těšit v neděli 17.6.2012. Více o závodu naleznete zde.

Tolik suchá fakta, ale pořád to neříká nic o tom, proč je dobré se připravovat a hlavně běhat závody na 5 či 10 kilometrů, když to nikdo neocení, zatímco uběhnutí půlmaratonu, natož pak maratonu, každý.

Běhat závody na kratších tratích je rozhodně dobré a také prospěšné, hlavně pokud se chcete zlepšovat a zrychlovat, pokud vám nejde hlavně o to si běh užívat. Ostatně na běžeckých závodech můžete být často svědkem toho, že člověk, který říká, že mu o čas vůbec nejde, že si jde běh „jen" užít, pak v cíli křepčí nad dosaženým časem, teda když se zadaří.

A právě proto, aby se zadařilo častěji, tu jsou závody na kratší tratě, které chtě-nechtě poběžíte rychleji než půlmaraton či maraton, už proto, že všichni okolo vás po startu nasadí daleko vyšší tempo a vám to v tom chumlu zezačátku nepřijde a poběžíte s sebou. Pokud ale na takové tempo nejste připraveni, tak vám brzo dojde a ony 3 km v pětce, či 7 km v desítce dokáží být stejně těžké jako závěrečné kilometry na dlouhých štrekách.

Na 5 či 10 kilometrů je dobré se připravit

Jak jste si mohli v úvodu přečíst, tak další závod RunTour České pojišťovny se běží za 17 dní, takže je dost času se začít na něj připravovat. Jak? Třeba takto:

Trénink na 5 kilometrů

pa. 1.6. – 30 min volně; so. 2.6. 10 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 5 min volně; ne. 3.6. 30 min volně; po. 4.6. volno; út. 5.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 4x [200 m nebo 40 vt (200 m nebo 1 min MK)]; 5 min volně; st. 6.6. – 30 min volně; čt. 7.6. volno; pá. 8.6. 30 min volně; so. 9.6. 10 min volně – 2 min (90%) – 2 min volně – 2 min (90%) – 2 min volně – 2 min (90%) – 5 min volně; ne. 10.6. 30 min volně; po. 11.6. volno; út. 12.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 15 min (85%), 5 min volně; st. 13.6. 30 min volně; čt. 14.6. a pá. 15.6. volno; so. 16.6. 20 min volně; ne. 17.6. 5 km RunTour České pojišťovny – Brno.

Trénink na 10 kilometrů

pa. 1.6. – 40 min volně; so. 2.6. 10 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min (85%) – 2 min volně – 5 min volně; ne. 3.6. 40 min volně; po. 4.6. volno; út. 5.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 6x [200 m nebo 40 vt (200 m nebo 1 min MK)]; 5 min volně; st. 6.6. – 40 min volně; čt. 7.6. volno; pá. 8.6. 40 min volně; so. 9.6. 10 min volně – 3 min (90%) – 2 min volně – 3 min (90%) – 2 min volně – 3 min (90%) – 5 min volně; ne. 10.6. 40 min volně; po. 11.6. volno; út. 12.6. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka (s MCH), 25 min (85%), 5 min volně; st. 13.6. 40 min volně; čt. 14.6. a pá. 15.6. volno; so. 16.6. 30 min volně; ne. 17.6. 10 km RunTour České pojišťovny – Brno.

Vyvětlivky:
MK – meziklus
MCH – mezichůze
volně – naprosto volný (pomalý běh – 65 – 75%)

Tepovou frekvenci (% číselným údajem v závorce) si můžete vypočítat podle návodu, který najdete, když si kliknete na tento odkaz

Miloš Škorpil foto
RunTour České pojišťovny 2012 – proč je dobré běhat závody na 5 a 10 kilometrů

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Ahoj Barčo , taky jsem rekreační běžec . Pokud chceš začít běhat , tak by jsi si měla hlavně kvůli…»
  • Taping kolena : Dobrý den, ráda bych se zeptala na tapování. Před lety jsem běhala poměrně hodně, až mě z toho…»
  • Zranění kolene : Všechna poklona panu Zdenkovi, děkuji za vyčerpávajíci informace, já narozdíl od ostatních…»
  • Ještědský půlmaraton KTRC po čase otevřel výhledy : Prasárna :-(((…»
  • Nejlepší způsob, jak můžete zlepšit váš běh, je postavit svůj tréninkový plán na tempu, které jste schopni udýchat : Dobrý den, jsem rekreační běžec, ale ráda bych to změnila. Vždy, když začnu běhat intenzivněji,…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků