logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Třetí měsíc přípravy Ivany Sekyrové na maraton v Rotterdamu – měsíc zkoušek a budování víry v úspěch

Třetí měsíc přípravy Ivany Sekyrové na maraton v Rotterdamu – měsíc zkoušek a budování víry v úspěch

První dva měsíce, které Ivana absolvovala a o nichž jsme psali v předcházejících článcích věnovaných její přípravě na kvalifikační maraton v Rotterdamu (Maratonská vyšší dívčí aneb cesta Ivany Sekyrové ke kvalifikačnímu maratonu v Rotterdamu, Cesta Ivany Sekyrové na olympiádu začíná dostávat pevné obrysy), byly sice náročné, ale ve srovnání s tím, co měla před sebou ve třetím měsíci, to byla stále ještě procházka růžovou zahradou. V tomto měsíci se teprve mělo ukázat, zda naše cesta je správná a Ivana měla získat víru v to, že to dá. Takže, co nás v tomto měsíci všechno čekalo a jak se to povedlo?

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Co na třetí měsíc přípravy na nominační maraton říká Ivana Sekyrová
  2. Trénink Ivany Sekyrové na kvalifikační maraton v Rotterdamu 11. – 14. týden

Ve třetím měsíci bylo třeba dobudovat vytrvalost, takže Ivanu čekal zatím její nejdelší tréninkový běh v životě, v celkové délce 35 kilometrů. Týden na to se běželo mistrovství ČR v přespolním běhu a hned za další týden pak Hervis ½Maraton Praha. Pro mnohé by tím mohl běžecký rok skončit, pro Ivanu to však měl být jen odrazový můstek k získání jistoty, že její rozhodnutí pokusit se zaběhnout olympijský limit na maraton není jen z říše snů, ale že stojí na pevných nohách, čisté hlavě, odhodlaném srdci, neskutečně silné vůli a ještě něčem, co leží mimo nás a je absolutně nezměřitelné – na síle ducha.

Všichni, kdo sledujete Ivaninu cestu za jejím olympijským snem, víte. Víte, že Ivana uběhla těch 35 kilometrů, jako by je běhala odjakživa. Na MČR v přespolním běhu získala nejen bronzovou medaili (první ve svém životě na tomto mistrovství), ale také víte, že v podstatě udělala tento závod a pak si jistě pamatujete záběry z České televize, kdy Ivana dobíhá do cíle Hervis ½Maratonu Praha a radostně si plácá do dlaní s diváky lemujícími trať. Takhle běhají šampioni, takhle běhají ti, kdož běhají srdcem a pro samu podstatu běhu – pro radost z pohybu, pro radost z běhu, pro radost, že dýchám a tedy jsem. Takhle běhají ti, kdož na to mají a kdož si zaslouží úspěch, který – jak už „víme" – se brzy dostaví.

Co na třetí měsíc přípravy na nominační maraton říká Ivana Sekyrová

Jak se ti běžel a co jsi pociťovala po svém nejdelším tréninku, navíc když tě za týden čekalo MČR v přespolním běhu?

Po svém nejdelším tréninku jsem se cítila dobře, myslím, že jsem na to byla připravená z předešlých týdnů, jen vždy přibyly dva km. Ten přespolák byl v rámci tréninku. Kdybych místo dlouhého běhu dala speciální krosový trénink, vypadalo by to za týden určitě jinak, ale bronzová medaile byla i tak skvělá.

S čím jsi musela v hlavě zápasit, když jsi běžela MČR v přespolním běhu, nebylo tam nutkání zkusit to vyhrát?:)

Vyhrát jsem to po druhém kole zkoušela. Bohužel jsem v půlce druhého kola poodskočila z vedoucí skupinky a pak dlouho běžela sama vpředu, tak jsem tušila, že to budou holky zkoušet, dotáhnout se na mě. Já podle mezičasů běžela všecky tři kola rovnoměrně, což vyplývalo z těch tréninků, které jsem měla za sebou, jediné, co tam chybělo, bylo závěrečné zrychlení, které umím, ale v tomto období jsem žádné takové tréninky neabsolvovala. S krosem jsem byla i tak nadmíru spokojená ze dvou důvodů: dorazila nevídaná konkurence a já získala bronz téměř z plného maratonského tréninku.

Jak sis užila Hervis 1/2Maraton Praha? Myslíš, že měl způsob, jak se ti běžel, vliv na to, jak jsi pak běžela v Rotterdamu?

Určitě mě způsob, jak jsem běžela půlmaraton v Praze, ovlivnil i v Rotterdamu, chtěla jsem v Rotterdamu zaběhnout dva takové půlmaratony, v takové pohodě jako na Hervisu – a to se, myslím, povedlo na sto procent. Po doběhu svého prvního maratonu jsem věděla, že ho chci běžet znova.

Trénink Ivany Sekyrové na kvalifikační maraton v Rotterdamu 11. – 14. týden

11. týden
po. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; Pr.; ABC; R 5x 100 s meziběhem 80; 12x 400 m (178 – 182); 1 km V
út. 10 – 12 km S
st. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; Pr.; 2x 6 km (3:36) – MK 2500 V; 1 km V
čt. I. fáze – 6 – 8 km R; II. fáze – 3 km V; Pr.; 6x 60 vt . kopec (173 – 178); 2 km V
pá. 10 – 12 km S
so. 3 km V – 29 km (tempo 4:10/km) – 2 km V
ne. 10 – 12 km S 
12. týden
po. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; Pr.; ABC; R 5x 100 s meziběhem 80; 6x 400 m (178 – 182); 1 km V
út. 10 – 12 km S
st. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze- 3 km V; Pr.; 4 km (3:36) ; 1 km V
čt. 6 – 8 km R; II. fáze – 3 km V
pá. rozcvičení před závodem
so. MČR v přespolním běhu – 3. MÍSTO
ne. 3 km V; pr.; ABC; R 5x 100 s meziběhem 80; 2 km V 
13. týden
po. 8 – 10 km R
út. 6 – 8 km S
st. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; Pr.; 2x 8 km (3:36) – MK 3000 V; 1 km V
čt. 6 – 8 km R
pá. rozcvičení před závodem
so. Hervis ½Maraton Praha – 1. místo mezi ženami (ČR) (1:16:50)
ne. 10 – 12 km S
14. týden
po. 10 – 12 km R
út. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; Pr.; ABC; R 5x 100 s meziběhem 80; 14x 400 m (178 – 182); 1 km V
st. 6. – 8 km R
čt. I. fáze – 8 – 10 km R; II. fáze – 3 km V; Pr.; 15 km (3:36) ; 1 km V
pá. volno
so. 3 km V – 19 km (tempo 4:10/km) – 2 km V
ne. 10 – 12 km S

Vysvětlivky:
V = volně
R = regenerační běh
S = souvislý běh
pr. = protažení
ABC = abeceda

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Milan | 4. 6. 2012 12.36 hod. | 194.228.48.xxx
Byla to první bronzová a první z MČR v přespolním běhu pod "dozorem" trenéra Miloše. A je to.
Jinak, na Baldovci 2011 to byla dokonce Ivany již druhá stříbrná z MČR v přespoláku.
První stříbrná v této disciplíně byla ve Frýdku-Místku 2007.
Inu čas letí, Ivana zraje.
Čekáme tedy už jen na první zlatou.
Statistika nuda je, má však cenné údaje.
Celková bilance medailí ze všech MČR Ivany Sekyrové zní:
34 medailí: 12 zlatých, 11 stříbrných a 11 bronzových
a spoustu bramborových (do guláše).

pavel | 4. 6. 2012 11.20 hod. | 78.156.48.xxx
jen malá oprava – v úvodu je napsáno první medaile z MR v krosu (pokud tedy není myšlena vyloženě bronzová ),tak v roce 2011 získala Ivana stříbro v blátivém Baldovci

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví40
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice109
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou37

kde se diskutuje

  • Život neběží vždycky podle (tréninkového) plánu : Je to malichernost, ale jak dobře Vám rozumím ... :-) »
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků