logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Můj školní rok

Můj školní rok

Zatímco děti jdou v září roku 2011 poprvé do školy, já se mořím s prvním tréninkem v tělocvičně. Bude mi 38 a moje BMI se blíží mému věku. Není divu, že po 6ti minutách na běhátku mi dochází dech. Hmm, takhle to nepůjde, budu muset začít pomalu a postupně, od 1. třídy…

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. První čtvtletí a nová škola
  2. Po vánočních prázdninách
  3. Druhé pololetí
  4. Maturitní vysvědčení

První čtvtletí a nová škola

Následují tři měsíce téměř každodenní dřiny. Potím se v tělocvičně (stejně jako kdysi před tabulí) alespoň 5x týdně, většinou vydržím na svém “aerobním kolečku” skoro hodinku: crosstrainer, kolo, veslovátko, zase kolo,.. pot ze mě stříká, tričko ždímám jako nacucanou houbu. Do uší si pouštím Cimrmanovo Vyšetřování ztráty třídní knihy a spoustu dalších rozhlasových her.

Během prvního čtvtletí váha pomalu, ale přesvědčivě klesá a já objevuji náznaky vracející se fyzické síly. Možná si moje tělo přece jenom vzpomíná na záblesky mojí dorostenecké biatlonové minulosti.

V listopadu si jako čtvrtletní prověrku zkouším zase trochu běhu. Jde to pomalu, ale jde to. Na 5 km sice spotřebuju celou vyučující hodinu, ale nakonec je nějak uběhnu. A na internetu objevuju pro mě úplně novou školu: běžeckou!

Nesměle listuju zápisky, články a radami v sešitech starších spolužáků. Je to bezva pocit, že je nás celá škola! Hlavně se snažím dobře poslouchat a zapisovat si za uši všechny postřehy pana učitele: nespěchat, radovat se, vykašlat se na čas a pozorně poslouchat svoje tělo. Jo a taky poctivě psát domácí úkoly.

Pilně se učím a opisuji od svých virtuálních spolužáků a během vánočních prázdnin víc a víc trénuju běh. 1. ledna se školou vybíhám na svůj vlastní bláznivý výběh do nového roku. Daří se mi desítka: čas zase žádná sláva, ale to vůbec neřeším. Mám ze sebe radost!

Po vánočních prázdninách

Během ledna začínám pravidelně běhat (tělocvična mě stejně už nebaví) a do pololetí stihnu skoro 150 km. Váhu už neřeším, na školní nástěnce je totiž napsáno, že se nějak srovná sama. Hlavně nezapomínat na domácí úkoly a systematickou přípravu.

Píšu si deníček a povzbuzuje mě spousta spolužáků. Vlastně se vůbec neznáme, ale jejich podpora je naprosto nedocenitelná. Někteří mi i posílají taháky. V běžecké škole to ale prý vůbec nevadí! Čtu si jejich příběhy každý večer po tréninku a tiše je obdivuju. Někteří běhají dlouhé tratě, třeba i delší než maraton!

Druhé pololetí

Na začátku druhého pololetí se na nástěnce běžecké školy objevuje víc a víc zápisků o půlmaratonu. Prý i úplně nesportovní spolužáci a spolužačky můžou takovou trasu uběhnout. Dokonce i prvňáci! Nesmysl. Nebo že by přece jenom?

Červíček pochybností ve mně hlodá a hlodá, a tak se přihlašuji na půlmaraton v našem městě. Trénuju a potýkám se s bolestí kolenou i s vlastní hloupostí. Občas mě napadá napsat si omluvenku a na školu se prostě vykašlat. Jenomže bych tím podváděla jenom sama sebe. A tak vytrvám. S učením mi dál pomáhají spolužáci, radí mi a povzbuzují. Naše třída je fakt super!

Maturitní vysvědčení

Ta bolavá kolena se mi v Den D, 20. května, na startu pěkně klepou. Vzpomínám si, že naposled jsem tyhle pocity zažívala před 21ti lety (jak symbolické!) před maturitou. Bylo to taky v květnu a i tehdy jsem moc pochybovala o výsledku. O to sladší byla pak chvíle přejímání maturitního vysvědčení: stejně jako když mi pořadatelé na krk věší moji první půlmaratonskou medaili.

Jo, BMI je teď asi 24 a klesá, zatímco radost z vyučování se nevytrácí, naopak! Těším se na nový školní rok, na nové spolužáky, učitele a na novou látku. Prý budeme mít novou čítanku. Je toho přece ještě tolik, co se chci naučit!

Romana Hejlová aka AprilRuns

Romana Hejlová foto
  • přečteno: 7934/7813×, 7 komentářů

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (24 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Ráďa | 11. 7. 2012 11.38 hod. | 88.102.215.xxx
Paní Romano,
ten článek je vážně úžasný! Pobavil mě svojí originalitou a tím vším... :) Přeju mnoho úspěchů :-)

Sabina | 11. 6. 2012 16.35 hod. | 193.24.250.xx
Teda úžasný článek a skvělá disciplína .... gratuluji a přeji spousty zdaru do dalšího běhání ...
JarkoP normál BMI by měl být mezi 19 a 25 :o)

12Honzade | 8. 6. 2012 19.56 hod. | 77.48.73.xxx
April, ty ses pekna sprtka!!! :)
Moc ti fandime, at ti porad tak vesele pobiha! 12:)

1bubobubo | 8. 6. 2012 19.20 hod. | 82.150.185.xxx
April pěkně jsi to napsala. Přečetl jsem to jedním dechem a čím dál víc jsem se usmíval. Přeji ti, aby se ti v daleké cizině běhalo v pohodě a s radostí :-)

Gabča | 8. 6. 2012 16.02 hod. | 93.91.144.xx
Gratuluji – vzorná studentka! Hlavně nezahálet – po maturitě doufám, že bude následovat vysoká :-)

LiborT | 8. 6. 2012 15.34 hod. | 212.24.152.xxx
Krásně napsáno, přečetli jsem článek jedním dechem. Držím palce do dalšího ročníku :-))

Jarka P | 8. 6. 2012 14.41 hod. | 213.155.224.xx
Zaímalo by mě,kolik je normání hodnota BMI-mám 18,5

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice98
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků