logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běh? Vyloženě adrenalinový sport!

Běh? Vyloženě adrenalinový sport!

Všichni se shodnou na tom, že běhání je zdravý a dostupný sport. To je pravda. Zcela neprávem je však běh současně považován za sport obyčejný a nudný.

A to na rozdíl od aktivit údajně zvyšujících hladinu adrenalinu v krvi. Mezi ně se nejčastěji počítají paragliding, bungee jumping, bouldering, rafting, freediving, powerkiting, climbing, basejumping, freeskiing, ... a jiné ingy. No nevím, nevím, jestli svírání pádla v nafukovacím člunu nebo přidržování se padákových šňůr něco dělá s krví; když už, tak spíš s močí.

Zato při běhu o vzrušení rozhodně není nouze a úroveň adrenalinu může stoupat v mnoha a mnoha běžeckých situacích. Poradím vám alespoň několik z nich, abyste se mohli sami přesvědčit, že běhání je vyloženě adrenalinový sport:

  • Při příští návštěvě zoologické zahrady si s sebou nezapomeňte vzít nářadí na uvolnění mříží od klece s dravými šelmami. Budete-li dostatečně rychlí, zvýší se hladina adrenalinu nejen vám, ale i těm tygrům.
  • Trénujte pravidelně v co možno nejkratší vzdálenosti od jaderné elektrárny sovětského typu. Zatímco některým jedincům dopomůže k extrémním zážitkům už jenom šleha injekční, ve vašem případě bude stačit šleha hrozící.
  • Občas zaběhněte na zakázanou politickou demonstraci nebo na fotbalové utkání. Ve druhém případě je ale nevyhnutelnou podmínkou všemi možnými způsoby fandit soupeři, tj. hostujícímu týmu.
  • Běhejte po střechách. Ale ne obchodních center či jiných velkých budov, to je opravdu núďo. Mám na mysli střechy vagónů jedoucího rychlíku, přesně jak to známe z filmů. A komu by nestačily vlaky, tak potom jsou tu letadla. Když to zvládnul i netrénovaný pan Tau...
  • Na příští rychlostní trénink se oblékněte jako pojišťovací nebo marketingový agent a místo láhve s pitím si do ruky vezměte tvrdé papírové desky. Je celkem jedno s jakým logem (telefonního operátora, pojišťovny, distributora elektřiny, stavební spořitelny, atd.) – poženou vás sviňským krokem tak jako tak.
  • Po vběhnutí do banky s punčochou přetaženou přes hlavu mějte svoji plastovou pistolku rafinovaně poloukrytou v běžecké ledvince. Adrenalinu bude záplava, ale dávejte bacha a odběhněte včas. Podle nedávno zveřejněné analýzy se totiž fyzická kondice příslušníků Policie ČR výrazně zlepšila!

Vaše osobní adrenalinové běžecké zkušenosti očekáváme v diskusních příspěvcích pod tímto článkem :)

Milan Kůtek (www.behsholemi.cz) foto
  • přečteno: 8102/8018×, 1 komentář

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (10 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Honza | 23. 6. 2012 15.18 hod. | 90.181.205.xx
Dale je mozne trenovat rychlost po uzmuti cepice straznikovi. Timto zpusobem je jiste mozne poznat spoustu mest z jineho pohledu:-) A po par vyletech mate zajimavou vystavku, ke ktere se vaze spousta adrenalinovych zazitku.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví39
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice108
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou37

kde se diskutuje

  • Život neběží vždycky podle (tréninkového) plánu : Je to malichernost, ale jak dobře Vám rozumím ... :-) »
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků