logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak vyhrát svůj závod, jak dosáhnout své ideální váhy. Myšlenka je matkou splněných přání

Jak vyhrát svůj závod, jak dosáhnout své ideální váhy. Myšlenka je matkou splněných přání

Se sílou myšlenky už jste se setkali v díle, kde jste si mohla pomocí vizualizace zvýšit svou vytrvalost a zlepšit své výkony ve fitku. Dnes se podíváme na to, jak podobným způsobem vyhrát závod a jak dosáhnout své ideální váhy.

Tento článek vyšel na Běžecké škole 26.6.2012

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Cíl 3 – vyhrát závod
  2. Cíl 4 – dosáhnout své ideální váhy

Cíl 3 – vyhrát závod

Je úplně jedno, zda se jedná o pětikilometrový závod v Kotěhůlkách nebo půlmaraton v Olomouci, vizualizace ti může pomoci při obou.

A jak to funguje: představuj si před svým vnitřním zrakem, jak tvé tělo napíná a přetrhává cílovou pásku, jak za tebou zůstávají ostatní běžci a dobíhají do cíle až po tobě, zkus si „nanečisto" prožít vítězný pocit, hrdost, radost. Jde o to, abys ve svých představách použila co nejvíce smyslů – tedy abys to viděla, slyšela, cítila… Čím bude tento obrázek věrohodnější, tím silněji na něj mozek bude reagovat.

Dělají to tak ostatně i závodníci. Např. překážkářka Sally Gunnell si před svou zlatou olympijskou medailí v Barceloně svůj závod „proběhla" mentálně v hlavě minimálně desetkrát denně po dobu několika měsíců před samotným závodem! V mozku se tyto pohybové stereotypy vybrušují k dokonalosti. Čím jsou emoce při tvé mentální inscenaci větší, tím silněji se zakotví představa vítězství ve tvém mozku.

Při těchto představách už si můžeš rovnou dopředu zpracovávat i překonávání možných překážek nebo těžkých momentů na trati. Když pak přijde konečně tvůj den D, tedy den závodu, tvůj mozek má v zásobě připravenou správnou strategii pro jejich zvládnutí. Tvé tělo chce slyšet, že na něj čeká napínavý a vzrušující úkol, že tvé srdce je silné a nohy rychlé. Negativním slovům jako „těžké" a „tvrdé" by ses měla vyvarovat a nahradit je pozitivními představami. Takový kopec může tvé tělo například přímo „přelétnout" a na výzvu v podobě závodu se může „těšit“. Je důležité držet se při vizualizaci a přemýšlení o závodě výhradně pozitivních představ a slov a udržet si plnou koncentraci. Zkus držet celý svůj vnitřní obraz závodu pod kontrolou.

Cíl 4 – dosáhnout své ideální váhy

Vizualizací je možno dosáhnout i své ideální váhy, protože – jak známo – tělo vždy následuje mysl. Abys byla štíhlá, musíš sama se sebou zacházet a nahlížet na sebe jako na štíhlou osobu.

A jak to funguje: představuj si svou radost, jakou budeš mít, až dosáhneš své ideální váhy. Nech se před svým vnitřním zrakem vklouznout do drahých, perfektních džín, které ti byly předtím o dvě velikosti menší, a představuj si, jak je hrdě předvádíš rodině a přátelům. Najdi si každý den chvíli času na tyto představy a zkoušej si vyvolávat co nejbarevnější a nejreálnější obrazy.

Věř si. Takové motto jako např.: „Dávám svému tělu ráda zdravé jídlo" může působit motivačně. Zkus se sama sebe prožít jako štíhlejší, s méně tuku na bocích, bříšku a zadečku. Prociťuj své silnější tělo, naplněné energií. Pozitivní myšlení může velmi cíleně oslovit nervové buňky v mozku. Tyto neurony pak spustí tvorbu hormonů, jako jsou endogenní opiáty, které ti zprostředkují dobrý tělesný pocit a budou držet tvé chutě na sladké na uzdě

Především při tréninku si můžeš skutečně přímo ukázkově představovat, jak tvé tuky v těle tají jako kostka ledu na slunci. Namaluj si před svým vnitřním zrakem obrázek, jak se přebytečné tuky rozpouštějí, v tekuté podobě se vlévají do zažívání a jsou pak z tvého těla vyloučeny ven. A pamatuj – tělo následuje mozek – takže opět: čím reálnější představa, tím výraznější výsledky!

Dana a Miloš foto
  • přečteno: 29452/28497×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (43 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Poběžte s námi We Run Prague

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Osmitýdenní tréninkové plány pro překonání hranice šedesát, padesát a čtyřicet minut na deset kilometrů : Zdravím, tam kde je psaný souvislý rychlý běh má být i rozklusání? Si nedovedu představit,že ze…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, rád bych se zeptal, jakou rychlostí má běhat 11 letá holka CH a RCH? Používáme CH (2…»
  • Běhání v terénu a v kopcích je přírodním učitelem Přirozeného běhu : V terénu se hezky běhá v Jeseníkách, tam je to never ending story. Zároveň běh v terénu v kopcích…»
  • Maratonská aneb jak jsem se proToiToikoval svým prvním oficiálním maratonem : Pepo Ty jsi jednička!!!!!!! »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj Miloši, Dnes som si bol zabehať, urobil som si Cooper, môžem poslať výsledky. Je nutný aj…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků