logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Run Tour České pojišťovny běží i o prázdninách – jak na ni trénovat, když bych se radši válel u vody?

Run Tour České pojišťovny běží i o prázdninách – jak na ni trénovat, když bych se radši válel u vody?

Tak to je teda oříšek. Velmi dobře chápu rozpoložení všech, kteří nyní řeší dilema: rád bych se na dalším závodě Run Tour České pojišťovny zlepšil, ale taky bych si rád užil volno a jen tak lenošil.

Chápu to o to víc, protože stejné dilema jsem řešil sám v době, kdy jsem běhal na dráze a věděl tři věci:

  1. Podzim jsem měl vždy lepší než jaro a většinou si běhal osobáčky a nechtěl jsem, aby to tak nebylo.
  2. Když nebudu o prázdninách trénovat, tak ty osobáčky nebudou
  3. Jak ale trénovat, když chci si chci o prázdninách užívat vše, co mi léto skýtá – válení se na sluníčku, trampink, večerní posezení s kamarády, koupání, zalézt si někam s dobrou knížkou a tu zhltnout na jeden nádech…

Vyřešil jsem to po svém. Užíval jsem si všeho a trénink tomu přizpůsobil. Běhat jsem chodil brzo ráno, když většinou ještě všichni spaly a bylo příjemně chladno. Mělo to svůj půvab i v tom, že jsem mohl pozorovat jak se probouzí mé tělo a to zcela v kontextu, s probouzející se přírodou. Trénink jsem kombinoval, stejně jako v jiných částech roku, to znamená jeden den intenzivní trénink, druhý den relaxační běh, jediné co jsem vynechával byli dlouhé laufy, ty jsem nahrazoval dlouhými túrami s teletem na zádech. Kdo neví co to je nebo bylo tele, tak to byl baťoh s teletinou na vrch. Na níž se pak krásně spalo a která také chránila obsah batohu před vodou (tedy pokud nepřišla letní bouře, to pak člověka neuchránilo nic).

Tenhle trénink mi naprosto seděl, protože na podzim jsem pak vlétl na dráhu jak znovuzrozený, nabitý energii a natěšený si to rozdat se všemi soupeři. Nesmím ještě zapomenout, že v létě jsem trénoval hlavně někde v přírodě (v lese, na loukách, na horách), prostě kde jsem zrovna byl. Vzdálenosti jsem si odměřil co krok, to metr (cca) a bylo.

Dnes a v dalších prázdninových dílech seriálu k přípravě na Run Tour České pojišťovny, vám tedy budu míchat podobný tréninkový mix, jaký jsem si míchal v mládí já. Takže jdeme na to:

Přeji vám krásný začátek prázdnin a v Liberci si to 14. července skvěle užijte a v cíli uberte další vteřiny ze svých dosavadních času.

Trénujeme na Run Tour Česká pojišťovna

Trénink na 5

po. 2.7.. – volno; út. 3.7. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 5x [1 min do kopce – seběh], 5 min volně; st. 4.7.. 30 min volně; čt. 5.7.. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 5x [4x 200 (co to jde) – 200 m MK], 5 min volně; so. 6.7.. 30 min volně; ne. 8.7.. 45 min volně; po. 9.7.. volno; út. 10.7.. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 5x [6x 1 min do kopce – seběh], 5 min volně; st. 11.7.. 35 min volně; čt. 12.7.. volno; pá. 13.7.. 30 min volně; so. 14.7.. Run Tour České pojišťovny Liberec; ne. 15.7. 30 min volně.

Trénink na 10 kilometrů

po. 2.7.. – volno; út. 3.7. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 5x [1,5 min do kopce – seběh], 5 min volně; st. 4.7.. 40 min volně; čt. 5.7.. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 5x [6x 200 (co to jde) – 200 m MK], 5 min volně; so. 6.7.. 40 min volně; ne. 8.7.. 60 min volně; po. 9.7.. volno; út. 10.7.. 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 5x [6x 1,5 min do kopce – seběh], 5 min volně; st. 11.7.. 45 min volně; čt. 12.7.. volno; pá. 13.7.. 30 min volně; so. 14.7.. Run Tour České pojišťovny Liberec; ne. 15.7. 30 min volně.

Vysvětlivky:
MK – meziklus
MCH – mezichůze
volně – naprosto volný (pomalý běh – 65 – 75%)

Mizuno Wave Laser

Mizuno Wave Laser

Před nedávnem jsem pro vás testoval běžeckou botu Mizuno Wave Laser, kterou si můžete koupit ode dneška ve všech prodejnách Sportisimo. Já už tam naštěstí pro ně běžet nemusím, protože svůj testovací pár mám doma a těším se, jak si v něm užiju všechny tempové tréninky a závody do půlmaratonu. Protože v těchto botách budu mít jistotu jistého odrazu a lehkého kroku a navíc nevypadají vůbec špatně – tedy co se designu týče, což ocení zejména ženy.

Miloš Škorpil foto
Run Tour České pojišťovny běží i o prázdninách – jak na ni trénovat, když bych se radši válel u vody?

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (7 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Poběžte s námi Run Tour České pojišťovny

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

kde se diskutuje

  • Přirozený běžecký styl. Bříško, pata, celá noha, odvalení, zakopnutí, let : Dobrý den, asi to sem moc nepatří, ale chtěla bych Vás poprosit o radu. Od mala nerada běhám…»
  • Deset tipů, jak si v zimě zadělat na top běžeckou formu na jaře a v létě : Jake byste mi prosim doporucili termopradlo na behani a podle ceho vybirat? Moc se mi libi toto…»
  • Doktoři mi řekli, že s velkým sportováním včetně běhu se mám rozloučit : Martine držím palce začínáš dobře jen tak dál !!! »
  • Poleťte si zaběhat na Madeiru! : Již letííííííííííííííííííííííííím »
  • Nikdy není pozdě začít běhat, stačí jen nazout staré kecky a vyběhnout : Napřed jsem si říkal proč se Neumann jmenuje Barbara. Když Paula je v Čechách Radcliffová .... …»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků