logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Běž dopředu – zpátky ni krok!

Běž dopředu – zpátky ni krok!

Znáš ten krásný starý výrok – „Kdo chvilku stál, už stojí opodál“?:-) I když nemá zdánlivě se sportem nic společného, platí i při cvičení a běhání. A je úplně jedno, jestli jsi ambiciózní závodnice nebo si běháš jen tak pro radost – důležité je, abys dělala pokroky. Když budeš stále jen pomyslně i fakticky „přešlapovat na místě“, nikdy nedosáhneš svého potenciálu a s největší pravděpodobností se začneš nudit.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Plánuj si své pokroky!
  2. Buď trpělivá!
  3. Veď si deníček!
  4. Běhej chytře!
  5. Buď všestranná!

Plánuj si své pokroky!

Nečekej, až se dostaneš do stále stejné rutiny – dbej na to, abys měla tréninkový plán, který tě bude inspirovat a nedovolí ti, aby ses nudila. Každé dva tři týdny změň jeden z aspektů svého tréninku, ale všechno má svůj čas. Když začínáš běhat, bude smysluplné vybudovat si napřed obecnou vytrvalost, než začneš pracovat na rychlosti.

Buď trpělivá!

Chceš-li se vyhnout zranění, drž se „pravidla 10%“. Nepřidávej si více než 10% k délce své obvyklé trasy, k intenzitě nebo tréninkovému času v týdnu, a to ještě jenom k jednomu z nich, ne ke všem najednou. Netrénuj nikdy 2 po sobě jdoucí dny (tréninkové jednotky) intenzivně a dopřej si minimálně jeden odpočinkový den v týdnu.

Veď si deníček!

Myslíme teď ten tréninkový:-) – bude tě motivovat a zároveň ti ukáže i případná slabá místa v tréninku. Zapisuj si, jak ses během tréninku i po něm cítila, a samozřejmě i trasu, její délku a čas, který jsi na její zdolání potřebovala. Trénuješ-li se sporttesterem, pak i tepové frekvence.

Běhej chytře!

Zkus trénovat ve flexibilních cyklech – to propůjčí tvému tréninku energii a soustředění a trénink tak bude stále zajímavý. Dej si nějaký dlouhodobější cíl, ale vedle toho také pár menších, dobře dosažitelných. Např. tvým dlouhodobým cílem může být, že se zúčastníš na podzim závodu We run Prague. Tvoje „etapové" cíle by pak mohly být, že si v počátku každý týden prodlužíš svou běžeckou trasu (ale ně více než o 10%) a každý měsíc si přidáš jednu novou trasu.

Buď všestranná!

Při běhání se všechno opakuje – jak tělesně tak i duševně. Proto bys měla ke svému běžeckému tréninku přidat i další aktivity, jako např. posilování, protahování, a v rámci cross-trainingu třeba jízdu na kole, plavání, jógu, pilates… Některá cvičení, vhodná pro běžce, ti přineseme v dalších dílech tohoto seriálu anebo se můžeš inspirovat v jiných článcích na Běžecké škole, jako např. .

Jakmile se ti podaří vybudovat základní úroveň své kondice, můžeš si pohrát s intenzitou: např. můžeš přidat několik (postupně až 10) jedno- až dvouminutových „rychlostních vložek“, mezi kterými budeš jen volně poklusávat nebo půjdeš, aby ses vydýchala. Nebo si do tréninku vlož 2 šesti – až osmiminutové sekvence, ve kterých poběžíš rychleji, než je ti příjemné. Mezi nimi se zase v klidu vydýchej. Později můžeš se zvyšováním své kondice zvyšovat i počet a/nebo délku těchto rychlejších sekvencí.

Dámský běžecký klub

Připraveno ve spolupráci s Dámským běžeckým klubem

Dana a Miloš foto
  • přečteno: 8543/8432×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (10 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Běhání dětí. Kdy začít, jak začít, jak připravit trénink : Moc pěkný článek, já mam devítiletého kluka, který miluje sporty, dělá hlavně fotbal, hraje, chytá,…»
  • Pražský maraton: Když miluješ … není co řešit : Martine, budu se Tě držet :) Těším se, Martina »
  • Pražský maraton: Když miluješ … není co řešit : Martine, budu se Tě držet :) Těším se, Martina »
  • Proč bys měla začít běhat? : Ještě je důležitá jedna věc – nenechat se moc často zastrašit horším počasím, protože pak se…»
  • Deštivý, ale krásný úvodní závod Běhej lesy Brdy : Skvělý závod, i když počasí bylo velmi chladné. Terén byl houpavý s krásnými výhledy. »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků