logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Zůstaň motivovaná!

Zůstaň motivovaná!

Když začínáš s během, tvá motivace je ohromná. Chceš zhubnout, vsadila ses s kamarády, líbí se ti běžecké oblečky tvé kolegyně… Ať je tvá prvotní motivace jakákoli, může se stát, že časem začne její křivka kolísat, nebo dokonce klesat až pod bod mrazu. Co s tím?

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. 1. Najdi si běžeckého partnera!
  2. 2. Nasaď hudbu!
  3. 3. Zeptej se na radu odborníka!
  4. 4. Plánuj si své běžecké trasy!
  5. 5. Přihlas se na závod!

1. Najdi si běžeckého partnera!

Jestliže si netroufáš přihlásit se do nějakého běžeckého oddílu, případně Běžeckého kroužku, můžeš se zeptat kamaráda nebo kamarádky, jestli by neběhali s tebou. Tvůj tréninkový partner by měl mít zhruba stejnou úroveň zdatnosti jako ty. Pokud můžeš, vyber si někoho, kdo do společných tréninků vnese hodně entusiasmu a nadšení, kdo tě ale zároveň nekompromisně „vykope" ven, když se ti zrovna nebude chtít.

Naplánujte si termín tréninku jako všechny ostatní termíny dopředu, tak aby vám vyhovoval oběma, a taky si rovnou řekněte, jaký druh tréninku to bude, aby pak ten druhý, co ho nevymyslel, nebyl (nepříjemně) překvapen.

2. Nasaď hudbu!

Všichni víme, že poslech hlasité hudby ve sluchátkách v tvých uších s sebou může přinést určitá rizika. Když si ale sluchátka nasadíš v bezpečném prostředí, jako např. na běžeckém pásu ve fitku, nebo v přehledném parku, může ti dobře zvolená hudba neskutečně pomoci. Vědci zjistili, že hudba snižuje pocit námahy a tvůj trénink se ti rázem nebude zdát tak těžký.

3. Zeptej se na radu odborníka!

Najdi si trenéra nebo se přihlas na běžecké soustředění. V obou případech zapracuješ na technice, trenér odhalí tvá slabá místa, pomůže ti odstranit nedostatky a sestaví ti tréninkový plán, který bude zohledňovat tvé možnosti, cíle a schopnosti. Jestliže si na to netroufáš, můžeš využít „technických pomocníků“, sporttesterů, kteří ti v tvém boji pomohou – budou tě hlídat, jestli běháš v té správné „ zóně“, budou tě popohánět k rychlejšímu tempu, když zpomalíš pod nastavenou hranici, a naopak tě pochválí, když splníš tréninkový cíl.

4. Plánuj si své běžecké trasy!

Při plánování svých běžeckých tras můžeš zohlednit všechna svá speciální přání – např. jestli chceš při svých trénincích vidět i něco zajímavého, např. hrad, zříceninu, vodní plochu…, nebo zda si ráda zajdeš po tréninku s přáteli na kávičku, nebo bys ráda svůj trénink ozvláštnila něčím speciálním (např. integrovaným cvičením, při kterém použiješ nářadí pod širým nebem) – možností, jak si připravit zajímavou tréninkovou trasu, je nepřeberně. Samozřejmě můžeš také měnit podklad, po kterém budeš běhat – jednou po silnici, jednou po cestičkách v parku, pak zase po louce, v lese… Dalším novým vjemem může být výměna bot – když místo svých klasických běžeckých bot použiješ na nějaký kratší výběh např. pětiprstky nebo minimalistické boty.

5. Přihlas se na závod!

Třeba zrovna závod We run Prague může být tou správnou motivací! Nic nemotivuje víc, než když jsi přihlášená na závod a každý tvůj další trénink ti pomáhá přiblížit se svému cíli. Je dobré začít s nějakým kratším závodem, třeba na 5 km, než přijde tvůj „Den D“, aby sis to vyzkoušela „nanečisto“, zjistila, co ti při závodě pomohlo, co naopak příště vynecháš nebo uděláš jinak.

Dámský běžecký klub

Připraveno ve spolupráci s Dámským běžeckým klubem

Dana a Miloš foto
  • přečteno: 12190/11988×

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (5 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Pavle, díky za tvůj příběh, jsem moc rád, že ti běh pomohl vrátit se do života a měl bych na tebe…»
  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků