logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Trénink na RUN UP – Běžecká škola se chystá do Ostravy na trénink běhu do schodů

Trénink na RUN UP – Běžecká škola se chystá do Ostravy na trénink běhu do schodů

Již dlouho mi hodně běhuchtivých píše, zda bych také nepřivezl Běžeckou školu do Ostravy – rozuměj, neudělal tady nějaký běžecký trénink či něco podobného. Pro tyto všechny mám radostnou zprávu: v pátek 21. září od 16:00 do 19:00 povedu v Ostravě trénink na RUN UP, tedy běhání do schodů.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Závody, které ještě letos v rámci seriálu RUN UP proběhnou
  2. Přínos běhání do schodů pro váš běžecký progres
    1. Běháním do schodů získáte:
    2. Běháním do schodů šetříte klouby
    3. Kde na závody RUN UP trénovat
    4. Jak schody vybíhat? Po jednom či po dvou?
  3. Kvalita zraku – opomíjené riziko při běhání do schodů a trailovém běhání

I když půjde hlavně o běhání do schodů, tak trénink se bude ubírat klasickým stylem, to znamená, že se na začátek zhruba 10 minut proběhneme, protáhneme, posílíme core (střed těla) a pak několikrát společně vyběhneme 13 pater tréninkové budovy.

Při výbězích, respektive před nimi a po nich, si vysvětlíme, co a jak dělat, jak se zachovat v případě, že už nám začíná docházet dech, že se začínáte zakyselovat. Prostě řekneme si informace, které by vás měly co nejlépe připravit na finálový závod, který se uskuteční týden poté též v Ostravě – viz níže.

Náš společný trénink proběhne až za dva měsíce, do té doby se však uskuteční ještě několik závodů seriálu RUN UP, takže níže si můžete přečíst pár rad, kde a jak můžete na tyto běhy natrénovat, abyste se probojovali do samotného finále a mohli se tak pokusit stát mistrem České republiky v běhu do schodů anebo vyhrát skutečně zajímavou cenu – Chevrolet Aveo.

Závody, které ještě letos v rámci seriálu RUN UP proběhnou

Přínos běhání do schodů pro váš běžecký progres

Běháním do schodů získáte:

  • Sílu – běh do schodů je vlastně skákáním do výšky, kdy musíte ve velmi krátkém čase velmi účinně přenést celou svou váhu o výšku schodu výš
  • Výbušnost – než začnete po schodech běhat, začněte s jejich vycházením a postupně zrychlujte, ucítíte a zpozorujete na sobě, jak se doslova a do písmene probouzí vaše výbušnost, zrychlují vaše reakce
  • Posílíte svůj kardiovaskulární systém – běh do schodů, a ona i chůze, je velmi progresivní anaerobní cvičení, takže v tréninku jej zařazujte jako intenzivní trénink. To znamená, že před běháním do schodů a po něm byste měli vždy zařadit trénink aerobní až regenerační (ve volném tempu)
  • Naučíte se hospodařit s energií – po pár trénincích se naučíte hospodařit s energií, protože brzy zjistíte, že není nejlepší se hned na startu rozeběhnout do schodů nejvyšší možnou silou, intenzitou, frekvencí. Naučíte se, že tak jako při běžném běhu platí – rozbíhej se tak, abys na konci běžel nejrychleji a ne zlomený!
  • Zbavíte se stresu, posílíte imunitu – běh do schodů je jako box, každý schod představuje jeden úder, jímž ze sebe dostáváte všechna příkoří, která jste v sobě nahromadili od chvíle, kdy jste si to se schody naposledy rozdali. Každé zbavení se stresu posiluje naší imunitu, neboť obráceně, každý stres naši imunitu snižuje.

Běháním do schodů šetříte klouby

Běh do schodů je taková náročnější forma sprintu, na rozdíl od sprintů však šetříte své klouby, protože při došlapu nedopadáte z výšky dolů, ale naopak stoupáte vzhůru.

Kde na závody RUN UP trénovat

Pokud nebydlíte v nějakém paneláku, což je pak snadné, tak si najděte ve své blízkosti jakékoliv schody a pusťte se do toho. Jsou-li kratší, tak si je vyběhněte vícekrát.

Budete-li běhat v paneláku, kde je výtah, můžete cestu dolů absolvovat ve výtahu, tady ale mějte na paměti, že ve chvíli kdy doběhnete je váš tep na maximu, zavřením se ve výtahu a znehybněním může dojít k velmi rychlému poklesu krevního tlaku! Takže pokud pojedete dolů výtahem, tak se i v něm udržujte v pohybu.

Jak schody vybíhat? Po jednom či po dvou?

Obé má své klady, ale důležité je si předem uvědomit (říci), co tréninkem běhu do schodů sledujete. Pokud trénink síly, tak to berte po dvou. Pokud frekvenci – rychlost, tak běhejte po jednom schodu.

Kvalita zraku – opomíjené riziko při běhání do schodů a trailovém běhání

Před nedávnem jsem absolvoval poprvé v životě vyšetření zraku a při tom jsem si uvědomil, jak kvalita našeho zraku ovlivňuje možnost zranění, zejména pokud je člověk krátkozraký. U běhání do schodů totiž velmi záleží na tom, abychom naprosto přesně viděli výšku a zejména hranu schodu (schodů). Stejné pak platí při běhání v terénu, kdy různé nerovnosti (které přesně nezachytíme) mohou způsobit, že si natáhneme či dokonce natrhneme sval, přetížíme klouby, poškodíme páteř nebo se minimálně při pádu potlučeme. Ani jedno z toho není příjemné, zvláště když tomu můžeme předejít návštěvou očního lékaře.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (6 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecký trénink

všechny články Běžecký trénink

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Do třetice všeho dobrého a zlého : Bylo mě velkým potěšením vodit i Míru a Danu ... a v ČB. to bude už pod 2:30 h ... alespoň o…»
  • Do třetice všeho dobrého a zlého : Loni v Ústí bylo skvělé počasí... »
  • Seriál Běhej lesy pokračuje a míří na Karlštejn : Profit First »
  • Bolest kloubů. Jak jí předcházet, co s tím, když už omezuje náš pohyb? : já si klouby chráním Colavitalem od Swissu. Vyhovuje mi, že je chuťově dobrý a pomáhá mi klouby…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Hledám možnou léčbu chronickėho zánětu Achil.šlachy.Bohužel mi nic ze standartních léčebných metod…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků