logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Ultraběžci se mění na Ultrakoloběžce

Ultraběžci se mění na Ultrakoloběžce

Jako vyznavač a milovník dlouhých běhů jsem se zúčastnil po boku Miloše Škorpila Poutního ultramaratonu (PUM), o kterém byla už na stránkách Běžecké školy řeč. Bohužel jsem si kvůli novým botám (myslím) a tím pozměněnému došlapu přetížil kolenní vaz a tak jsem větší část absolvoval ne jako běžec, ale jako koloběžec. Snad to tak mělo být, protože už 10 dní po PUMu jsem měl se svou koloběžkou startovat v závodě 1000 miles Adventure a tak jsem měl příležitost lépe natrénovat jízdu v terénu.

tři na kolobrndě

Měl jsem i díky tomu možnost lépe pozorovat ultramaratonce, svého učitele běhu, při práci a všechno, co jsem mohl okoukat, jsem pak i využil. Takovou školu ultraběhu nikde jinde nenajdete.

Miloš mi byl zároveň průvodcem na telefonu po celých 823 km, které jsem v tomto extrémním závodě s koloběžkou ujel, uběhl a ušel. Jak celý závod probíhal, najdete v deníku, který jsem prostřednictvím SMS Milošovi posílal a ten je pak s Danou poctivě přepisoval.

Celý tenhle společný příběh vedl k tomu, že se Miloš rozhodl vyzkoušet koloběžku na vlastní ultraběžecké nohy. Naložil jsem v Plzni 5 koloběžek (co kdyby se někdo chtěl přidat) a vyrazil do centra Běžecké školy, do Komorní Hůrky.

Miloš tvrdil, že na koloběžce stál naposledy jako malý kluk, ale jak je se ukázalo, narodil se s talentem pro běh v jakémkoli obalu.

Miloš a Zdeněk na Hůrce, jen, jen vyrazit

Přidali se k nám i další PUMáci Zdeněk a Vláďa, a přemlouvat jsme je nemuseli. Po několika málo instrukcích o střídání nohou, technice odrazu a držení těla na koloběžce jsme už všichni 4 svištěli jako zkušení jezdci a užívali si nádherných pocitů, které jízda na koloběžce způsobuje.

Kdo koloběhá, ví, o co jde. Jízda na koloběžce je totiž velmi radostná a ani si nevšimnete, že po ujetí několika kilometrů jste provedli opakovaně mnoho posilovacích cviků celého těla, posílili zádové a hýžďové svalstvo, svaly nohou, břišní svaly, procvičili ruce, posílili srdeční sval, spálili spoustu kilokalorií v aerobním pásmu... a to bez následných nepříjemných bolestí či únavových zranění.

lázeňáci děste se, kolobrnďáci jedou

Po této zkušenosti je docela možné, že Běžecká škola zařadí do běžeckých plánů jako nepovinný předmět také koloběh.

Zkušební hodiny proběhnou ještě před začátkem školního roku na běžeckém soustředění v Srní a splní-li výsledky předpoklady, mají se žáci Běžecké školy určitě na co těšit.

P.S. Budete-li mít 11.8. čas, přijeďte s koloběžkou nebo bez ní do Tachova. Miloš tam bude. Ponechal jsem mu 2 koloběžky pro nezbytný trénink.

Václav Jun foto
  • přečteno: 6921/6816×
Ultraběžci se mění na Ultrakoloběžce Ultraběžci se mění na Ultrakoloběžce Ultraběžci se mění na Ultrakoloběžce

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (4 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice100
Více času na sebe13
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků