logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak jsem se nezpevnil aneb Blbec na CoreFitu

Jak jsem se nezpevnil aneb Blbec na CoreFitu

CoreFit, tak by se klidně mohla jmenovat nová, svěží a zaručeně vyvážená müsli tyčinka. O rovnováhu tady skutečně běží, byť ne v perorálním, chcete-li, ústním podání.

Neřadím se k jedincům, kteří se s bezstarostností večerníčkového Radovana vrhají do stále nových, blahodárně průlomových cvičení. Pokaždé, když se další taková jednoznačně nejúčinnější technika objeví, okamžitě přeleštím ostražitost pilníkem. Ne snad, že bych byl přímo za nevěřícího Tomáše, opít se rohlíkem ale zpravidla nenechávám. Bezbřehým nadšením mě naplní opravdu jen máloco nového. A nemyslím si, že je to dneska úplně špatně.

Na cvičení jménem CoreFit mě hned zkraje zaujaly úvodní vysvětlivky přimknuté k naší mechovské zasvěcovací několikahodinovce. Totiž, že kýženého zpevnění tělesného středu se lze dopídit ryze nečinkovatým způsobem.

To znamená, že kvůli tomu nemusíte dokupovat žádné zpravidla čirou náhodou superdrahé mučící prostředky. Ale hlavně, že tato nauka myšlenkově vychází z vývoje lidského jedince. Všímá si přirozenosti a čistoty novorozeneckých až batolivých pohybů, vlastně vůbec prvních, jichž se kdy človíček na světě dopustí. Přitom tak ten mrňous činí s naprosto ukázkovým, usezenými desetiletími nezkaženým držením těla. A když pak do sebe tohle všechno zapadne, úspěch je, říkali tamti dva šoumeni, natotata.

To by něco do sebe mít mohlo. No, uvidíme.

Auvajs. Chtít se na ukázkové cvičení v mém podání koukat zapšklými brýlemi, mohlo by se říci, že pro mě měla ona názorná zahradní zkouška „fakt velkou cenu“. Pět minut jsem se zmateně válel až zmítal po promoklém trávníku. Jakmile mi dal vale i ten poslední náznak naděje na návrat do kojeneckých let, pokus jsem po zralé úvaze ukončil přebalením se do suchých dupaček.

Prostě zastávám názor, že cvičit se má buď dobře, nebo raději vůbec. A já takhle napoprvé a v rychlosti jaksi nepřišel všemožným batolecím pohybům na kloub. Podařil se mi pouze leh na zádech a na břiše. Anebo jsem musel bejt nějaký blbý dítě...

Tím, že jsem předcvičování pouze přihlížel z uctivého povzdálí

Teď vážně a konstruktivněji. Tím, že jsem předcvičování pouze přihlížel z uctivého povzdálí, se mi nakonec podařilo proniknout do tajů CoreFitu mnohem důkladněji. Myslím, že právě TOHLE cvičení může být všeobecné snaze o postupné srovnání vlastní schránky pokřivené předchozími nepředpisovými desetiletími doopravdy k užitku. A nechá se tropit úplně kdekoliv, samozřejmě pokud zapomeneme na autobusové nádraží či reprezentační ples zaměstnavatele. I když – to by koukali.

Jakkoliv mi byl dar dokonalého ovládání tělesných pohybů upřen (k osvojení si jakékoliv kromobyčejné formy pohybu mi je zapotřebí mnoha hodin soustředěného nácviku – viz opakovaný, nerovný a stále neúspěšný duel já versus severské chodecké hole), pozorovací schopnosti daly tušit, že všechny ty hmity, vzpory a obraty svůj účel doopravdy mají.

Sám za sebe zdůrazňuji, POKUD SE TO DĚLÁ TAK, JAK SE TO DĚLAT MÁ. V opačném případku se to podle mého soudu míjí účinkem, a to je ještě ta méně bolestivá možnost. Což ostatně neplatí zdaleka jen pro cvičení.

Tato technika mě nicméně oslovila natolik, že pod pozornějším dohledem a v lektorském tempu venkovské lokálky se bez pardónu zkusím rozbatolit napodruhé.

Běh

A kdybychom si s CoreFitem přece nepotykali, ta nejlepší zpráva je tu nakonec. Klasickou ukázkou dětské přirozenosti, která zpevňuje, léčí ducha i tělo a rozjasňuje mysl, přece navždy zůstane i samotný BĚH.

Michal "Vydra" Vítů foto
  • přečteno: 6841/6657×, 2 komentáře
Jak jsem se nezpevnil aneb Blbec na CoreFitu Jak jsem se nezpevnil aneb Blbec na CoreFitu

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (8 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Daniela | 29. 8. 2012 11.00 hod. | 147.231.138.xx
Ahoj Michale, ale vždyť ten druhý obrázek není běh! Je to přeci vysoký skiping neboli vysoká kolena, jak říká Miloš... :-). Tedy běžecká abeceda, pravda, tolik užitečná pro běh!

dav | 29. 8. 2012 9.49 hod. | 86.49.31.xx
Au, nemůžu se smát, mluvíš mi z duše, včera jsem na těchto stránkách našel zmínku o kettlebells, promptně našel na trubce příslušná videa a začal to zkoušet s normáílní činkou. Zalbilo se mi to natolik, že dneska prakticky nemůžu chodit, Takže blbci jsme přinejmenším dva:-). Měj se a pozdrav tobě i všem ostatním na Mechově.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků