logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Run Tour České pojišťovny rozběhala Hradečáky

Run Tour České pojišťovny rozběhala Hradečáky

V Hradci Králové bylo v sobotu před polednem cítit ve vzduchu něco podivného. Něco, co tu nebývá zvykem, něco, co už rozběhalo jiná města v České republice. A co, nebudeme troškařit – v celém světě. To něco se nazývá BĚH. Ano, přátelé, v Hradci Králové byl cítit v sobotu před polednem běh.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Trénujeme na Run Tour Česká pojišťovna
    1. Trénink na 5 kilometrů
    2. Trénink na 10 kilometrů

Nutno uznat, že ačkoliv si dosud s Hradcem Králové běh moc netykal a musím se přiznat, že mě to dosti udivuje, když v nedalekém rivalském městě Pardubicích již zapustil pevné kořeny, tak se s ním popasoval velmi dobře.

Trať závodu nebyla sice nikterak rychlá, zato však skýtala běžci pestrost. Zatímco na počátku okruhu (běžely se dva) jste si užili běh v parku, kde byl seběh i výběh, četné zatáčky, tak pak přišla klidnější část, kde to člověk mohl rozbalit – měl-li na to. Pokud jde o značení, tak pro mě bylo perfektní, teda ani při mých kufrovacích kvalitách jsem neměl nikde problém, kam zatočit, kde uhnout. Jediné, co jsem postrádal, bylo značení jednotlivých kilometrů, ale příště už se to určitě nestane.

Je fakt, že pro mě jako vodiče to byl trošku problém, zvláště při těch změnách profilu a terénu se do tempa strefit, neboť jsem se nemohl až tak spoléhat na svalové napětí, které mi jinak bezpečně říká, jak běžím rychle. Ještě že jsem měl po své ruce na prvních pěti kilometrech pomocníka (jemuž tímto moc a moc děkuji), který mi hlásil mezičasy a průměrné tempo, takže v druhé půlce, kdy už nestačil, jsem mohl vycházet z toho, jak jsem vnímal, co mi tělo napovídalo, v prvním kole.

Osobně jsem si fakt tenhle závod moc užil a nejen pro vlastní běh. A když pak ještě dostanete v cíli svatební dárek od člověka, kterého vůbec neznáte (teď už si ale Jardu z Hradce Králové budu pamatovat a ještě jednou mu já i Dana tímto moc děkujeme)…

Vůbec v Hradci Králové panovala krásná atmosféra a všichni si užívali toho, že mohou běžet pospolu. Tak trošku mi ta atmosféra připomněla loňský první (propršený) ročník půlmaratonu v Ústí nad Labem.

Ústí si vzalo půlmaraton za svůj, chtěl bych popřát Run Tour České pojišťovny, aby v Hradci Králové nejen zdomácněla, ale aby si ji Hradec Králové vzal za svou. Oběma partnerům by to – a já věřím, že se tak stane – přineslo mnoho dobrého a lidi z Hradce Králové a okolí, tak jak jsem s nimi měl možnost po závodě mluvit, by si to moc přáli.

Trénujeme na Run Tour Česká pojišťovna

Trénink na 5 kilometrů

po. 24.9. – volno; út. 25.9. – 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 3x [ 4x( 1 min rychle – 1 min MK), mezi sériemi 5 minut pauza], 5 min volně; st. 26.9. – 35 min volně; čt. 27.9. – 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 600 m (90-95%) – 400 m MK – 1200 m (90-95%) – 600 m MK – 1500 m (90-95%) – 800 m MK – 600 m (90-100%), 5 min volně; pá. 28.9. – 35 min volně; so. 29.9. – volno ne. 30.9. – 45 min volně; po. 1.10. – volno; út. 2.10. – 10 min volně, 15 – 17 min v tepů závodu na 5 kilometrů, 5 min volně; st. 3.10. – 35 min volně; čt. 4.10. – volno; pá. 5.10. – 25 min volně; so. 6.10.České Budějovice; ne.7.10. – 25 min volně.

Trénink na 10 kilometrů

po. 24.9. – volno; út. 25.9. – 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 10x [2 min do kopce – seběh], 5 min volně; st. 26.9. – 45 min volně; čt. 27.9. – 10 min volně, protažení, 5x 80 m rovinka, 800 m (90-95%) – 400 m MK – 1500 m (90-95%) – 800 m MK – 2000 m (90-95%) – 1000 m MK – 600 m (90-100%), 5 min volně; pá. 28.9. – 45 min volně; so. 29.9. – volno; ne. 30.9. – 60 min volně; po. 1.10. – volno; út. 2.10. – 10 min volně, 20 – 25 min v tempu závodu na 10 kilometrů, 5 min volně; st. 3.10. – 45 min volně; čt. 4.10. – volno; pá. 5.10. – 30 min volně; so. 6.10.České Budějovice; ne. 7.10. – 30 min volně.

Vysvětlivky:
MK – meziklus
MCH – mezichůze
volně – naprosto volný (pomalý běh – 65 – 75%)

Fartlek

Tepovou frekvenci (% číselným údajem v závorce) si můžete vypočítat podle návodu, který najdete, když si kliknete na tento odkaz

Přípravu na Run Tour 2012 vám přináší Mizuno

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (10 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecké akce

všechny články Běžecké akce

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Svaly a spalování tukových polštářů. Den, kdy si zaběháte, je svátkem pro vaše tělo : Před rokem (krátce po 50tce) mi byla diagnostikována cukrovka. Předcházející (nejen) několikaleté…»
  • Úrazy Achillovy šlachy. Prevence a jejich léčení : Dovoluji si informovat / nemohu radit /o zlepšení stavu mých problémů s tendinozou Achil.šlach ze…»
  • Jaroslava Grohová: Prvního běhu v Běchovicích jsem se zúčastnila načerno : Váš článek mi udělal velkou radost, paní Grohová je skvělá trenérka a obdivuhodný člověk! »
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»
  • Jak váha ovlivňuje výkon běžce : Mě se na shození pouze tuku skvěle osvědčila aplikace https://www.kaloricketabulky.cz . Zkoušel…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků