logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Kondiční trénink jednoduše a účinně

Kondiční trénink jednoduše a účinně

Cílem kondičního tréninku je podpora zdraví a výkonnosti ve všech ostatních činnostech. Je více součástí osobní hygieny, než zábavou. V minulém díle byla řeč o tom, že nejlepší výsledky přinášejí cviky, které se podobají praktickým pohybům. Běhání může být jedním z nich. Ale jak cvičit a podle jakých zásad?

Kondiční trénink chceme všestranný. Zvedáme 150 kg na benči? Je nám to málo platné při dobíhání tramvaje. Maratonská vytrvalost zase nepomůže při stěhování nábytku. Do tréninku potřebujeme dostat všechno – koordinaci, pohyblivost, sílu, vytrvalost i rychlost. Každá z těchto pohybových schopností má svůj význam a dohromady tvoří výkonnost i zdraví.

Soustřeďte se na pohyb, nikoli na svaly. Tělo pracuje jako funkční celek a přesně tak ho potřebujeme i trénovat. Jednotlivé svaly tvoří článek řetězu. Musí spolupracovat s ostatními a najít své místo v komplexním pohybu celého těla. Dobré držení těla a kvalitní dýchání jako jeho základ jsou klíčové pro každý pohyb (pokud má více prospívat, než škodit), tedy i pro vytrvalostní běh.

Trénujte jednoduše. V jednoduchosti je síla. Cvičte jednoduché cviky, které umožní věnovat dostatek pozornosti kvalitě jejich provedení. Cvičte také jednoduchý trénink. Pár cviků, těch nejlepších, ale perfektně. Pokud trénink zahrnuje sto cviků, pravděpodobně dobře neděláme žádný. Pokud jich obsahuje deset, pravděpodobně děláme dobře všechny. Jsou lepší dvě dobrá opakování cviku, než dvacet špatných. Cílem tréninku je se zlepšit, ne se jenom unavit.

Corefit

Trénink chceme účinný. Neplýtvejte časem. Potřebujeme najít cviky, které skutečně fungují, a postavit na nich většinu tréninku. Méně je více. Paretovo pravidlo 20/80 platí i v oblasti kondice.

Tvořivý trénink zaměstná naši pozornost. Chceme-li se zlepšit, musíme se soustředit. Nejlepší způsob, jak se soustředit je, že nás to baví. Že zábava není hlavním cílem kondičního tréninku, neznamená, že cvičení nemůže být zajímavé.

Že se toho tolik do jednoho tréninku nedá nacpat? My v CoreFitu věříme, že dá. Věříme v sílu přirozených pohybových vzorců. Odpovědí mohou být vývojové pohyby a jejich kondiční pojetí, některé cviky s kettlebellem (např. swing) nebo běhání.

CorefitCorefit

Martin Doležal foto
  • přečteno: 15164/14471×
Kondiční trénink jednoduše a účinně Kondiční trénink jednoduše a účinně

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Rudo, boty za to nemůžou. Zůstaň při došlapu (prvním kontaktu na střed chodidla – bříška…»
  • BĚŽECKÉ BOTY PRO PŘIROZENÝ BĚH : Zdar sportovci. Chci se zeptat na úskalí "dropu"...měl jsem běžecké boty s vysokým…»
  • Zranění v oblasti sedacího nervu – uskřípnutý zadek : Dobrý den já jsem před 4 dny seděl asi 6-8 hodin na židli a pak jsem vztal no a najednou mě začal…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Hedviko, záleží na tom, jak do sebe šijete :), ale každopádně bych řekl, že hodina fitboxu vydá za…»
  • Pět možností jak v létě trénovat a připravit se na podzimní běžecké závody, když se vám zrovna nechce běhat : Dobrý den jak je na tom hodina fitboxu prosím ? děkuji »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků