logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Kondiční trénink jednoduše a účinně

Kondiční trénink jednoduše a účinně

Cílem kondičního tréninku je podpora zdraví a výkonnosti ve všech ostatních činnostech. Je více součástí osobní hygieny, než zábavou. V minulém díle byla řeč o tom, že nejlepší výsledky přinášejí cviky, které se podobají praktickým pohybům. Běhání může být jedním z nich. Ale jak cvičit a podle jakých zásad?

Kondiční trénink chceme všestranný. Zvedáme 150 kg na benči? Je nám to málo platné při dobíhání tramvaje. Maratonská vytrvalost zase nepomůže při stěhování nábytku. Do tréninku potřebujeme dostat všechno – koordinaci, pohyblivost, sílu, vytrvalost i rychlost. Každá z těchto pohybových schopností má svůj význam a dohromady tvoří výkonnost i zdraví.

Soustřeďte se na pohyb, nikoli na svaly. Tělo pracuje jako funkční celek a přesně tak ho potřebujeme i trénovat. Jednotlivé svaly tvoří článek řetězu. Musí spolupracovat s ostatními a najít své místo v komplexním pohybu celého těla. Dobré držení těla a kvalitní dýchání jako jeho základ jsou klíčové pro každý pohyb (pokud má více prospívat, než škodit), tedy i pro vytrvalostní běh.

Trénujte jednoduše. V jednoduchosti je síla. Cvičte jednoduché cviky, které umožní věnovat dostatek pozornosti kvalitě jejich provedení. Cvičte také jednoduchý trénink. Pár cviků, těch nejlepších, ale perfektně. Pokud trénink zahrnuje sto cviků, pravděpodobně dobře neděláme žádný. Pokud jich obsahuje deset, pravděpodobně děláme dobře všechny. Jsou lepší dvě dobrá opakování cviku, než dvacet špatných. Cílem tréninku je se zlepšit, ne se jenom unavit.

Corefit

Trénink chceme účinný. Neplýtvejte časem. Potřebujeme najít cviky, které skutečně fungují, a postavit na nich většinu tréninku. Méně je více. Paretovo pravidlo 20/80 platí i v oblasti kondice.

Tvořivý trénink zaměstná naši pozornost. Chceme-li se zlepšit, musíme se soustředit. Nejlepší způsob, jak se soustředit je, že nás to baví. Že zábava není hlavním cílem kondičního tréninku, neznamená, že cvičení nemůže být zajímavé.

Že se toho tolik do jednoho tréninku nedá nacpat? My v CoreFitu věříme, že dá. Věříme v sílu přirozených pohybových vzorců. Odpovědí mohou být vývojové pohyby a jejich kondiční pojetí, některé cviky s kettlebellem (např. swing) nebo běhání.

CorefitCorefit

Martin Doležal foto
  • přečteno: 13059/12438×
Kondiční trénink jednoduše a účinně Kondiční trénink jednoduše a účinně

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků