logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Kondiční trénink jednoduše a účinně

Kondiční trénink jednoduše a účinně

Cílem kondičního tréninku je podpora zdraví a výkonnosti ve všech ostatních činnostech. Je více součástí osobní hygieny, než zábavou. V minulém díle byla řeč o tom, že nejlepší výsledky přinášejí cviky, které se podobají praktickým pohybům. Běhání může být jedním z nich. Ale jak cvičit a podle jakých zásad?

Kondiční trénink chceme všestranný. Zvedáme 150 kg na benči? Je nám to málo platné při dobíhání tramvaje. Maratonská vytrvalost zase nepomůže při stěhování nábytku. Do tréninku potřebujeme dostat všechno – koordinaci, pohyblivost, sílu, vytrvalost i rychlost. Každá z těchto pohybových schopností má svůj význam a dohromady tvoří výkonnost i zdraví.

Soustřeďte se na pohyb, nikoli na svaly. Tělo pracuje jako funkční celek a přesně tak ho potřebujeme i trénovat. Jednotlivé svaly tvoří článek řetězu. Musí spolupracovat s ostatními a najít své místo v komplexním pohybu celého těla. Dobré držení těla a kvalitní dýchání jako jeho základ jsou klíčové pro každý pohyb (pokud má více prospívat, než škodit), tedy i pro vytrvalostní běh.

Trénujte jednoduše. V jednoduchosti je síla. Cvičte jednoduché cviky, které umožní věnovat dostatek pozornosti kvalitě jejich provedení. Cvičte také jednoduchý trénink. Pár cviků, těch nejlepších, ale perfektně. Pokud trénink zahrnuje sto cviků, pravděpodobně dobře neděláme žádný. Pokud jich obsahuje deset, pravděpodobně děláme dobře všechny. Jsou lepší dvě dobrá opakování cviku, než dvacet špatných. Cílem tréninku je se zlepšit, ne se jenom unavit.

Corefit

Trénink chceme účinný. Neplýtvejte časem. Potřebujeme najít cviky, které skutečně fungují, a postavit na nich většinu tréninku. Méně je více. Paretovo pravidlo 20/80 platí i v oblasti kondice.

Tvořivý trénink zaměstná naši pozornost. Chceme-li se zlepšit, musíme se soustředit. Nejlepší způsob, jak se soustředit je, že nás to baví. Že zábava není hlavním cílem kondičního tréninku, neznamená, že cvičení nemůže být zajímavé.

Že se toho tolik do jednoho tréninku nedá nacpat? My v CoreFitu věříme, že dá. Věříme v sílu přirozených pohybových vzorců. Odpovědí mohou být vývojové pohyby a jejich kondiční pojetí, některé cviky s kettlebellem (např. swing) nebo běhání.

CorefitCorefit

Martin Doležal foto
  • přečteno: 21183/20219×
Kondiční trénink jednoduše a účinně Kondiční trénink jednoduše a účinně

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (15 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Dobrý den, rád bych se zeptal, jakou rychlostí má běhat 11 letá holka CH a RCH? Používáme CH (2…»
  • Běhání v terénu a v kopcích je přírodním učitelem Přirozeného běhu : V terénu se hezky běhá v Jeseníkách, tam je to never ending story. Zároveň běh v terénu v kopcích…»
  • Maratonská aneb jak jsem se proToiToikoval svým prvním oficiálním maratonem : Pepo Ty jsi jednička!!!!!!! »
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Ahoj Miloši, Dnes som si bol zabehať, urobil som si Cooper, môžem poslať výsledky. Je nutný aj…»
  • Roční běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila pro všechny, kteří se po letech opět rozhodli hýbat : Petře, spíše bych to hodnotil takto: CH – 2, RCH 3-4, PB 3, RB 3-4 »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků