logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Přeběh Ameriky – díl 21. Boj na život a na smrt a o jídlo

Přeběh Ameriky – díl 21. Boj na život a na smrt a o jídlo

Na začátku závodu vévodil Tom celkovému pořadí, aby byl na čas vystřídán Alem. Alovým vyřazením se vrátil do čela, z něhož jej pak po 11. etapě odsunul Dave. Dave si udržel vedení až do 36. dne, když jeho odstup od druhého činil až 7 hodin. Běh se však teprve lámal do své druhé poloviny. Průběžné výsledky bezpochybně odrážely schopnosti většiny běžců, ale rozhodnuto ještě zdaleka nebylo.

I Dave byl nakonec jenom člověk a ne stroj. Z ničeho nic začalo protestovat jeho koleno. Po dalších pěti etapách byl jeho náskok ten tam a musel předat žluté číslo Tomovi. Tom chtěl samozřejmě využít oslabení soupeře k vytvoření většího náskoku, ale Daveho koleno se kupodivu rychle umoudřilo, takže se mu jeho pokus nezdařil. Po 41. etapě byl Dave zase zpátky na prvním místě a až do cíle jej již nikomu nepřepustil.

Tom se nechtěl tak lehce vzdát a jeho snaha znovu se dostat do vedení vedla skoro k sebezničení. Běžel skutečně na hranici svých možností, což vedlo k tomu, že si zlomil čtvrtý prst na pravé noze. Naštěstí se poblíž právě nacházel se svými zázračnými prsty a kolegy Andy a tak mohl učinit jeden ze svých četných zázraků. S pomocí tisíce triků se mu podařilo Tomovu zlomeninu natolik stabilizovat, že ten mohl pokračovat dál v běhu, a i když trpěl velkými bolestmi celých následných 19 dní, do cíle doběhl.

Neuvěřitelný výkon, který však byl vykoupen spotřebou neskutečného množství utišujících léků proti bolesti. Toto však nebyl jediný případ nekontrolovatelného přijímání utišujících léků. Už dříve u Eda na poušti, když měl svalové problémy, jsem si všiml stejného přístupu. Tom se však tímto zraněním vyřadil z boje o první místo. Richard, který běžel velmi vyrovnaně, v pravidelném tempu a držel se s přehledem na třetím místě, dostal na posledních sedm dní nepříjemný dárek – zánět okostice. Do cíle doběhl také pouze silou vůle a jeho předchozí 19ti hodinový náskok na Milana se rychle rozplýval.

Milan, jemuž se úplně uzdravilo jeho zraněné koleno, naopak vzal svou šanci do svých rukou resp. nohou. Finišoval z pátého místa, když dokázal vyhrát osm etap za sebou a probojoval se tak na druhé místo. Dave mohl běžet již naprosto v pohodě, na druhého Milana měl náskok 18 hodin a mohl si klidně dovolit, aby Milan tento jeho náskok zredukoval na pouhých 6 hodin.

Sotva se Richardův stav zlepšil, vrátil se ke svému pravidelnému tempu a podařilo se mu vytlačit Eda z jeho čtvrtého místa. Musel ale svést o toto místo souboj s Emilem, který se též v konci skvěle rozeběhl. V tomto dramatickém a emocemi a zbytky sil překypujícím závěru bylo Tomovo místo s jeho zraněním hotovou senzací.

jak tažní ptáci

Dodnes je pro mne nepochopitelné, jak mohli tito běžci, při naprosto nepravidelné a určitě také nedostatečné stravě, tak dlouhý čas podávat takové špičkové výkony. Musím se upřímně přiznat, že já, když jsem několik etap běžel s těmito vedoucími běžci, jsem měl v následujících dnech problémy běžet alespoň svým běžným tempem.

Naše strava se skládala ze sladkého pečiva jako Donuts, Muffins, Cinnamonrolls a nebo naopak slaných chipsů, crackerů a preclíků. K tomu jsme dostávali sladký čaj. Kdo měl chuť, dostal od Daleho sendviče s arašídovým máslem a sýr nebo buřt. A to bylo vše. Když nebyla někým z místních pro nás připravena večeře, byly stále špagety, které lezly během času již každému ušima.

Proto, když nebyla večeře připravena místními lidmi, skončili jsme většinou v některém fastfoodu, protože ty byly nejlevnější a šetřily nám čas a také se po cestě objevovaly nejčastěji.

Byly však i dny, kdy jsme byli rozmazlováni. To se stalo, když jedna místní banka nechala pro nás připravit šťavnaté bifteky, jinde jsme zase dostali grilovaná kuřata. Jednu nepříjemnou chvilku nám připravil svým extempore Serge. V jednom městě jsme byli hosty místní školy a shromáždění věřících pro nás připravilo švédské stoly.

Teplá a studená jídla, včetně předkrmů a dezertů. Serge nebyl nějak v pohodě, zíral na bufet a vybuchl, mával zlostně rukama a zařval „Merde!“ a vyžadoval hamburger, Coca-colu a zmrzlinu. Všichni stáli jako zkoprnělí. Ale ti hodní lidé to brali jako samozřejmost a ihned odjeli do města a splnili mu jeho zvláštní přání. My jsme se za něj velmi styděli a Serge u nás po tomto incidentu ztratil veškeré sympatie.

Miloš Škorpil foto
Přeběh Ameriky – díl 21. Boj na život a na smrt a o jídlo

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Běžecká literatura

všechny články Běžecká literatura

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice97
Více času na sebe12
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků