logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Proč běhám a pak o tom ještě píšu...

Proč běhám a pak o tom ještě píšu...

Když mne vybrali do PIM Women´s Challenge, měla jsem dojem, že musím předstírat, že chodím s tretrami i spát, že vím, jakou mám mít tepovou frekvenci a hlavně že můj život se podobá příběhu z telenovely.

Proč běhám a pak o tom ještě píšu

Je sice pravdou, že běhám celkem pravidelně (krom přestávek na zlomené končetiny a dodělání diplomky), ale i tak jsem si připadala jako podvodník, který se pokoutně vetřel mezi běžecké hvězdy. Můžou mě vykopnout hned po prvním článku?

Úplnou náhodou jsem nedávno narazila na článek, který tento jev popisuje – „Impostor syndrome" neboli syndrom pocitu, že si i přes zjevné důkazy nezasloužíte úspěch, kterého jste objektivně dosáhli. Důkazy o úspěchu přisuzujete náhodě, načasování, nebo spolupráci s mnohem inteligentnějším a talentovanějším okolím.

S větší či menší intenzitou se u mě tento pocit projevuje v průběhu celého života. Ať už při zkouškách ve škole, kdy vždy vycházím ze dveří s pocitem, jak jsem je (myšleno zkoušející) zase pěkně “ukecala” a že vlastně nic neumím. To stejné v mé práci začínám vždy návrhem “jistoty”, a až potom se pouštím do kreativnějších návrhů. Tohle paradoxně nesouvisí s malým sebevědomím, ani s egem, ale s neschopností přijmout své úspěchy a ocenit se za ně.

Beru PIM Women´s Challenge jako šanci určit si cíl, něco pro něj udělat, postavit se na start maratonu, a ať už se to povede či ne, mít ze sebe dobrý pocit. A i když všichni běháme pro radost, pevná lýtka a dobrou náladu, je třeba ještě něco navíc, aby se člověk zlepšoval – motivace. Třebaže jsem nikdy ani nepomyslela na to, běžet maraton (proč taky?), mám teď motivaci 4krát týdně vyběhnout do sněhu a mrazu a cítit, že ten kopec, který jsem minule stěží vyšla, vyběhnu.

Úplně klidně si budu psát o svém vcelku poklidném životě, o tom, že běhání nemusí být vopruz a že je život fajn, i když občas nedává smysl. A přestože nebo možná právě proto, že nejsem žádný Murakami, využiji tuto možnost za sebou zanechat trochu toho digitálního smogu.:-)

Pavla Podsedníková foto
  • přečteno: 7065/6818×, 3 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (28 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Mirek Drak | 14. 12. 2012 9.01 hod. | 194.228.13.xx
Každý z nám má nějaký ten syndrom, takže všichni jsme postižení. Výhodu má ten, kdo zná svoji anamnézu a umí svůj syndrom do svého života zapracovat tak, že proti němu nebojuje, ale souží s ním v pohodě. A pak zjistí, že to jeho postižení je vlastně fajn, že je jeho součástí a že se s ním třeba i dobře běhá, protože mu zlepšuje výsledné časy a dává radost v cíli....ha, dneska jsem pěkně utekla tomu mému syndromu...to jsem ale dobrá...a žádná náhoda to nebyla...musela jsem si to uběhnout sama! Nandat to při běhu mému syndromickému kámošovi je ta nejlepší motivace! Už ji nemusíte Pavlo hledat – máte ji a díky, že jste se o ni s námi podělila. Jdu hledat tu svou.

Simona Vlašimská | 13. 12. 2012 19.57 hod. | 62.141.0.xxx
Pavli, prima článek, moc jsem se pobavila :-)

Petr R. | 13. 12. 2012 17.56 hod. | 194.228.32.xx
Vtipný a inteligentní článek, radost číst. Budu se těšit na další Vaši digitální stopu.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

kde se diskutuje

  • Postižení Achillovy šlachy : Dobrý den, je vhodné jako léčbu využít finskou saunu? Děkuji »
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Cooperův test je dobré snažit se běžet přibližně rovnoměrným tempem s tím, že by se tep ke konci…»
  • NIKE ZOOM FLY z vás dostanou víc, než ve vás je! : Miloši, najdu někde druhou recenzi botiček? »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na druhých 13 týdnů běžeckého roku. Vhodný jako vylaďovací plán na půlmaraton : Dobry den Miloši, chtěl bych se optat, zařazuje te do treninku běh do kopce, už několikrát jsem se…»
  • Jak se vrátit do běžeckého tréninku po pauze trvající 4 – 6 týdnů : zdravím poslední dobou mám skoro po každém běhu problém s koleny,prostě mě začnou bolet.nevíte co s…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků