logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Je potřeba trenér?

Je potřeba trenér?

Jak a co cvičit? A cvičím vůbec dobře? Samostatný trénink přináší mnoho úskalí a často více škodí, než prospívá. Asistence trenéra může předejít mnoha komplikacím, dát vašemu tréninku směr i systematický postup a samozřejmě také přidá motivaci.

Rychlá navigace [zobrazit]

Obsah [skrýt]

  1. Časová i finanční investice
  2. Skupina nebo individuální přístup?
  3. Jak vybrat trenéra?
  4. Nevěřte trenérovi, který se bere příliš vážně

Dobrý trenér odhalí vaše pohybové nedostatky, zvolí vhodné tréninkové prostředky, metody i intenzitu cvičení, celý trénink nastaví vašim potřebám. Cviky ukáže a vysvětlí. Poskytne vám zpětnou vazbu o tom, jak je provádíte a jaké děláte chyby. Zpětná vazba musí být jednoduchá a stručná, obsahovat jasné instrukce. Často zareaguje úpravou cviků nebo doplní trénink cviky podpůrnými.

Časová i finanční investice

Časová i finanční investice se v tomto případě rychle vrátí v podobě rychlejšího kondičního růstu. Dobře využijte čas strávený pod dohledem trenéra. Pravděpodobně bude stačit spolupráce jen po jistou dobu, která vás dobře nasměruje do samostatného tréninku.

Skupina nebo individuální přístup?

Trenér potřebuje mít možnost se vám věnovat, naplno nebo alespoň částečně. Předejít tomu, abyste se učili chyby. Ve třicetičlenné skupině nejspíš vůbec neví, že tam jste. Proto doporučujeme začínat pod dohledem osobního trenéra nebo programem v malých skupinách.

Jak vybrat trenéra?

Výběr trenéra nepodceňujte. Nejen, že stojí vaše těžce vydělané peníze, ale především mu svěřujete své zdraví. Rozhodně se zajímejte o kvalifikaci. Ptejte se na praxi. Zjišťujte reference. Vyzkoušejte pár lekcí. Ptejte se na postupy, buďte zvědaví. Dobrý trenér ví, co a jak dělat, ale také proč. Nechte si všechno vysvětlit, musí vám to dávat smysl. Trenér musí dokázat pracovat s realitou i s lidským faktorem. Jeho úkolem je pomoci vám objevit vaše vlastní možnosti.

Nerudný týpek

Nevěřte trenérovi, který se bere příliš vážně

návrat ke kořenům návrat ke kořenůmnávrat ke kořenůmnávrat ke kořenůmnávrat ke kořenůmnávrat ke kořenůmnávrat ke kořenůmnávrat ke kořenům

Klidně však věřte tomu, který zůstal v duši dítětem.

Martin Doležal foto
  • přečteno: 6873/6684×
Je potřeba trenér? Je potřeba trenér? Je potřeba trenér? Je potřeba trenér? Je potřeba trenér? Je potřeba trenér? Je potřeba trenér?

Hodnoť článek

4 z 5 hvězd lepší (11 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Crosstraining

všechny články Crosstraining

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků