logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Sobotní běžecké toulky

Sobotní běžecké toulky

Leden je měsíc přímo stvořený pro víkendové běžecké toulky a je zcela jedno, zda je člověk absolvuje běžmo jen tak, či si na boty připoutá prkýnka či sněžnice. Nejdůležitější je, že při nich nabere kilometry ve volném až ležérním tempu a vytvoří si tak základ pro běžeckou formu, z něhož pak bude těžit po celou sezónu.

Pokud se někdo pozastaví nad termíny: volné až ležérní tempo, tak nemusí. V tuhle dobu a na těchto běžeckých toulkách totiž vůbec nezáleží na tempu neřkuli rychlosti, ale hlavně na tom, být co nejvíc a co nejdéle na nohou.

Tyto běžecké toulky tak můžete skvěle využít i k budování či posilování týmového ducha vaší rodiny, protože když nebudete tlačit na pilu, určitě s vámi na ně vyrazí i manželka či manžel a děti a to se rozhodně vyplatí, protože kromě posílení týmového ducha nepřímo zapracujete i na posílení jejich zdraví a kondice.

Já vím, hodně běžců vyráží do přírody na dlouhé běžecké toulky i proto, aby alespoň na chvíli vypadla z rodinného kruhu, ale alespoň to zkuste, je docela něco jiného trávit čas s nejbližšími uzavřený do čtyř stěn, nebo s nimi sdílet nekonečné prostory.

Většinou to, co na nás doléhá doma, na nás doléhá právě pro ten omezený prostor, kdy máte kolikrát pocit, že nemůžete dýchat, protože se vám nedostává vzduchu, jakmile však vyrazíte ven, do přírody, do nekonečných dálav, budete mít spíše potřebu se ke svým přiblížit, než od nich utéct, budete chtít s nimi sdílet tu krásu kolem vás a to co nejniterněji, ba přímo ruku v ruce.

Že z toho pak budou spíše toulky chodecké než běžecké? No a co? Kam spěcháte, teď už vás čas nehoní, už nemusíte spěchat domů, abyste si splnili své povinnosti vůči svým nejbližším, abyste byli s nimi, když na ně nemáte celý týden kvůli pracovním a jiným povinnostem – třeba i běžeckému tréninku – čas! Ba právě naopak, teď jim to vše můžete náležitě vrátit i tím, že nebudete zase někam spěchat. Vždyť nejste na vojně, tam se vždy spěchalo, aby se pak dlouhé, předlouhé hodiny někde na něco čekalo.

Pokud ale přeci jenom vyběhnete v lednu či únoru na víkendové běžecké toulky, stejně nespěchejte, ponořte se celým svým duchem do přírody, kterou plynete a plyňte zvolna s ní a v ní, staňte se její součástí, splyňte s jejím tepem. Zkuste to! Začněte třeba tak, že se na chvíli zastavíte, oči otevřete dokořán, zhluboka, hodně zhluboka se nadechnete – pozorujte, jak vám vdechnutý vzduch naplňuje plíce a pomalu se přesouvá do podbřišku. Pak stejně pomalu vydechněte. To celé zopakujte 10x a pak se pomalu, velmi pomalu, rozeběhněte, rozpažte ruce, jako byste chtěli ten nekonečný svět kolem vás celý obejmout, pomalu spusťte ruce podél těla, pokrčte je v lokti do pravého úhlu a běžte, běžte, běžte…, právě jste se stali součástí Všehomíra a pokud z něj nebudete chtít sami vystoupit, už tam zůstanete napořád, už vás nikdy nikdo a nic nezastaví ve vašem běhu…, tak se ve vás zrodil běžec a nemuseli jste kvůli tomu ani do Ameriky či do Mexika, ani do Keni.

Miloš Škorpil foto

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (14 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

pavel kosorin | 5. 1. 2013 5.21 hod. | 95.140.247.xxx
čekám až se rozední Milošu, pak vezmu psy a jdu na to, zarezervoval jsem si na sobotu dvě hodiny trailu v přírodní rezervaci

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Život kolem nás

všechny články Život kolem nás

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví35
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice92
Více času na sebe10
Více času na rodinu4
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»
  • Jak je to tedy s tím hladem, aneb Intermittent Fasting. Osmý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : Jesliže vycházím z "nejím, když nemám hlad" a doplním k tomu "jím, když mám…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků