logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Máte sen? Jděte si za ním, ale nespěchejte!

Máte sen? Jděte si za ním, ale nespěchejte!

Je tomu jen pár měsíců, co jsem hledala ty nejdelší běžecké závody, honila se za nejrychlejším časem a tím nejlepším výkonem. Inu, chtěla jsem až moc, a teď už jistě vím, že jsem chtěla příliš a to nejlépe hned. Obrovská chyba a má nepokora a neúcta k tělu mi uštědřily pořádnou lekci. Začala jsem tedy znova.

Za rok 2012 jsem uběhla několik ultramaratonů, nějaký maraton, když jsem nestála na startovní čáře, doháněla jsem kilometry v rámci tréninku. Netroufám si říct, kolik km jsem celkově uběhla. Nu, věru hodně. Na začátečníka opravdu hodně. Jenže jak se dalo čekat, tělu se to přestalo líbit. Makala jsem a makala, bez ohledu na zdraví a bez poslouchání oněch signálů, které tělo vysílá, abyste se zastavili. Nezastavila jsem se, a čím víc to bolelo, tím víc jsem přidávala.

Tělo se začalo chovat zcela nekontrolovatelně a tak jsem si konečně připustila, že mám velký problém.

Požádala jsem o radu a pomoc. Odpovědí mi byla podaná pomocná ruka. No asi rovnou dvě ruce, od těch nejpovolanějších. Petra Vonšovská i Daniel Visser z VIVOBAREFOOT Náměstí Míru, absolvovali, mimo jiné, také CHEK Holistic Lifestyle Coach level 2, což je v ČR unikátní. Po vyslechnutí výsledků analýz mého stavu jsem se složila a cítila se tak mizerně, jako nikdy předtím.

né vždy vám musí natéct do bot, abyste prozřeli

A tak jsem se konečně zastavila, a to doslovně. Neběhala jsem dva měsíce. Opravdu jsem odpočívala a dělala vše pro to, abych tělu vrátila i s úroky vše, co vydalo a především se mu omlouvám za to, jak jsem ho trápila. Daniel mi doporučil několik báječných cviků, které mi pomohou vyléčit bolístky a zlepšit tak bez běhu techniku a postoj. Provedl mě koučinkem bosého běhu bez následků zranění a dal mi několik nesmírně užitečných rad. Bez pomoci od Petry a Daniela bych si dál nakládala kilometry a devastovala své tělo, sebevědomí a zdraví. Jsem jim nesmírně vděčná.

Přibrala jsem pár kilo a jsem se sebou spokojená, avšak i přesto na sobě stále pracuji a pracovat budu. Přestala jsem se obklopovat chemií (kosmetika a potraviny). Skutečné jídlo v jídelníčku, rovnováha potravin, které jíte, psychická pohoda – to vše s výkonem souvisí, a nejen s ním. Začala jsem hodně naslouchat svému tělu a instinktu. K plánovanému běhu jsem začala navštěvovat kurzy Ashtanga jógy, kterou vede také Petra Vonšovská. Moc mi to pomáhá a dělá tělu náramně dobře. Co je také velký krok, začala jsem opět jíst maso. Pochopitelně ne ze supermarketů, ale bio kvalitu. Eko farma Rybník je téměř jediné místo, kde maso kupuji.

Tělu nejspíš tedy došlo, že jej už trápit nikdy nebudu a tak se ozval první signál, že mu chybí běh. Jásala jsem a jásala a nemohla se dočkat, až vezmu čelovku a obuji VIVOBAREFOOT trailové boty. Tak honem ven!:-)

První výklus po dvou měsících neběhání, pár km a domů. Zjištění bylo překvapivě milé. Běhat mě nepřestalo bavit, vnímala jsem běh úplně jinak a užila jsem si to. Tak jsem naplánovala bosý běh, který mi opravdu scházel. Vyrazila jsem s kamarádem na Ladronku, kde jsme uběhli opravdu 5 km bosky. No to byla radost. Nic nebolelo, žádná zranění. Vyběhli jsme ještě párkrát. Vše bylo v pořádku, tak jsem se rozhodla zkusit víc km. I to bylo v pořádku. Tělo se cítilo moc dobře a žadonilo o další vyběhnutí.

Kvůli tomu, abyste uzřeli světlo na konci tunelu nemusíte nutně lezt na strom

Tak, a tehdy to přišlo. Pro zkoušku jsem vyběhla s mobilem a změřila, kolik jsem vlastně uběhla. Když jsem se po doběhnutí podívala na mobil, sedla jsem si na zadek. Uběhla jsem 10,58 km za 45:18 min! Splnil se mi dávný sen! Zvládnout 10 km pod 50 min. Ach, jak já tehdy chtěla být nejlepší a stále se srovnávala a chtěla všechny předběhnout. Absolutně bych tedy nečekala, že tohle dokážu po dvou měsících absolutního neběhání a s několika kily navíc, ještě ke všemu v téměř -10 stupních a na ledu se sněhem. Nevěřila jsem tomu. Proto jsem hned druhý den ráno vyběhla znova, zda se neporouchala technika. Neporouchala. Opravdu jsem to dokázala.

Takže, pokud se zrovna vy v těchto řádcích vidíte, chcete se zlepšit a být rychlejší, ale ono to stále ne a ne přijít, dovolím si doporučit následující – zastavte se!!!! Vykašlete se na tepovku a měření všech tělesných funkcí. Jen vás to stresuje a tím se rozhodně nezlepšíte. Dejte tělu klid a pak vyběhněte bez sebemenších očekávání. Budete pak překvapeni skvělým výsledkem, jako se to stalo mně. Držím vám všem pěsti a z celého srdce vám to přeji! Dáte to!

Pavlína Dušková foto
  • přečteno: 7335/7083×, 2 komentáře
Máte sen? Jděte si za ním, ale nespěchejte! Máte sen? Jděte si za ním, ale nespěchejte!

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (28 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Katerina | 31. 1. 2013 17.10 hod. | 93.107.226.xx
Dekuji za krasny pribeh Pavlino, jsem v praci a jen tak tak zadrzuji slzy. Preji hodne nabehanych km a budu se tesit na dalsi clanky a inspiraci. P.S. Take jsem zkusila jogu, ale vubec me to nenadchlo a tyden me bolela zada :-(

pavel kosorin | 31. 1. 2013 6.01 hod. | 95.140.247.xxx
děkuji za článek a srdečně ZDRAVÍm!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví39
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice108
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou37

kde se diskutuje

  • Život neběží vždycky podle (tréninkového) plánu : Je to malichernost, ale jak dobře Vám rozumím ... :-) »
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků