logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

To jste tady měla bejt už dávno

To jste tady měla bejt už dávno

Tak a jsem v průšvihu. Jsem dokonce v těžkým průšvihu! Za celý minulý týden jsem se téměř nevykopala k nějakému fyzickému výkonu, a už někdy ve středu jsem byla unavená jako kotě. Takže vlastně nevím, o čem budu dneska ve svém deníčku psát…

V pondělí jsem po práci jela do Prahy za Milošem, který už tam odjel ráno a ještě večer jsme měli první schůzku. V úterý jsme ráno vyjeli do Uherského Hradiště, Brna a skončili jsme opět večer v Praze na poslední schůzce. Ve středu jsme měli schůzky od rána až do večera, a v době, kdy jsem z poslední běžela na noční bus do Chebu ve 20:30, seděl Miloš ještě v Hiltonu na PIM CEO Challenge. Domů jsem přijela ve 24:00, do postele jsem se dopotácela kolem půl 1 ráno.

Ve čtvrtek jsem si myslela, že bych se mohla jít alespoň projít, ale přijela jsem z práce, opravila články, udělala si něco k jídlu a totálně vyřízená skončila na válendě s čajíkem a knížkou, kde mě také o několik hodin později Miloš našel, když přijel večer z Prahy. Takže zase nic.

V pátek jsme hned po práci jeli do Německa pro časopisy a nějaké potraviny, takže pak už jen večeře a skutek opět utek’. Beze mě. No a máme tady sobotu – ráno jsem zahájila po delší době mou speciální rozcvičkou, odpoledne jsme se vyštrachali konečně ven v krásném předjarním počasí. Během procházky se zatáhlo a začalo sněžit způsobem, který mě ohromil! Velikánské mokré slepeniny vloček mi zaplácávaly brýle, takže po chvíli už jsem šla tak nějak poslepu.

hop a je tu lidoop

Kolem to rázem vypadalo tak, jak to mělo vypadat a nevypadalo na Vánoce. Všude bílo, ticho, ani živáčka a my v tom poskakovali jako děti, rozhazovali rukama i nohama a halekali. Endomondo jsem zapnula až ve Frantovkách a protože jsem přes noc nenabíjela mobil, po 1 km mi zdechnul i s Éňou. A to jsme přitom natočili pěšmo nejméně 10 km, s tím pobíháním ve sněhu a poskakováním možná i víc:-).V neděli ráno opět rozcvička a odpoledne procházka.

jé, sněží

Běhání jsem odložila. Noha se pořád tváří, jako by se na mne zlobila, ačkoli já už ji vlastně nezlobím ničím… Rozhodně si odmítám připustit, že by mi vystavila stopku, co se běhání týče, ale v žádném případě se s ní nechci prát. Rozhodla jsem se, že když nemůžu běhat, budu o to víc posilovat, takže vám už příště přinesu nějaké fotky ze svého speciálního variabilního kruháčku:-), jen musím přesvědčit milovaného a milujícího manžela, aby to nafotil, ale tak, abyste mě v tom žoku, co bude na jeho uměleckých fotografiích, poznali!:-)

Taky jsem poprosila Dava Schovánka, který pro vás píše ten parádní seriál o Emilovi Zátopkovi a sám si s achilovkami užil své, aby udělal ze svých zkušeností “sebrané spisy”, protože jsem zjistila, že je nás víc, kteří s nimi máme problém. David byl tak kolegiální, že mi své poznatky o tom, co zabírá a pomáhá, poslal, takže už brzy se s nimi budete moci seznámit i vy.

Protože jsem spoustu z vás zblbla svým nadšením z Endomonda, potěšil mě test osmi nejoblíbenějších běžeckých aplikací pro mobily v německém Runner’s Worldu, kde velmi dobře zabodoval v hodnocení přesnosti, s jakou “proměřuje” na 1000 m oproti ostatním aplikacím.

V testu byly: Polar Beat, Endomondo, Runtastic, Runmeter, My Asics, Nike+, Runkeeper, Adidas MiCoach. Zajímavé je, že všechny aplikace proměřovaly směrem nahoru – tedy naměří vám víc, než skutečně uběhnete! Éňa byl v přesnosti měření druhý nejlepší za vítězným Polar Beatem, který naměřil na 1000 metrech jen +10 metrů, Éňa +25 m. Pro představu – třetí i u nás hodně používaný Runtastic už má na kilometru o 55 m víc, Nike+ 75 m, Runkeeper +90 a poslední Adidas MiCoach rovných +100 m, což činí už 10 % navíc.

Na závěr něco aspoň trošku veselého: už dlouho pokukuju po nějakém “extra” cvičení a zjistila jsem, že ačkoli v Chebu nemáme ani Crossfit, ani Kettlebelly, máme tady oddíl thajského boxu. Já vím, já vím! Je to trošku uhozený, nicméně jako trénink je to téměř dokonalé: zápasník je silný, pružný, dynamický, rychlý a většinou zatraceně dobře vypadá!:-).

Nejvíc se mi ale líbilo, že když jsem si trenérovi po dlouhém váhání napsala o nabízené soukromé tréninkové hodiny, abych tam jako mezi těmi namakanými zápasníky nezacláněla, volal mi a ptal se, proč nepřijdu normálně na normální trénink. Snažila jsem se mu naznačit, že už jsem trošku starší maso, ale furt to nějak nechtěl pochopit a pořád trval na tom, že mám přijít, že jim tam chodí různí lidé. Tak jsem se dožrala a vypálila na něj rovnou, že mi ale je skoro 53. Napřed bylo ticho. Začínala jsem se bavit. Pak ovšem zabodoval, protože s lehce roztřeseným hlasem prohlásil: “No tak to jste tady měla bejt už dávno!!”:-)))

Dana Škorpilová foto
  • přečteno: 8275/8071×, 1 komentář
To jste tady měla bejt už dávno To jste tady měla bejt už dávno

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (24 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Zuzka Mývalka | 5. 2. 2013 22.03 hod. | 213.108.163.xxx
Tak to jsem zvědavá, jak to dopadne na tom tréninku thaiboxu :D. Držím palce s Achilovkou, ať to není boj s větrnými mlýny. Já si dnes plácám po rameni, že mám konečně zase po dlouhé době běžecký trénink za sebou, uffff.

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

seriál Danin (běžecký) deníček

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví38
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice106
Více času na sebe14
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou35

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků