logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Jak běhat s muži

Jak běhat s muži

Tuším, že mnohá z vás to zná. Je mnohdy daleko jednodušší najít k sobě běhavce, než běžkyni (ne že by holky neběhaly, ale v době, kdy já po práci nebo před prací jdu běhat, tak ony kamarádky „musí nutně“ vařit, převlíkat děti, vodit je do školy, vyzvednout ze školy a tak někdy v tom mezidobí chodí běhat – když jiní jsou zrovna v práci… Navíc potkat ženskou, která by se cítila v pohodě ve stejném tempu je složitější a potkat takového chlapa je v podstatě nemožné :).

Takže, vzhledem ke své „strojařské“ minulosti, jsem většinou běhala s muži – většina půjde s vámi běhat ráda, ale nehodlají se zrovna nějak moc omezovat, zpomalovat a navíc mají svůj jasný trénink, který se dost možná liší od toho vašeho – nedejte se odradit :).

Vysvětlete trpělivě vašemu potenciálnímu partnerovi, že vůbec nevadí, že běháte každý v jiném tempu, jinou vzdálenost nebo cokoli jiného :). Už samotný fakt, že běžíte spolu, je povzbuzující. Dokonce jsem jednou zažila běhání, kdy každý z nás běžel v jiné části Prahy a telefonovali jsme si – lépe řečeno, funěli jsme na střídačku do telefonu, podle toho usuzovali, kdo zrovna běží ten svůj rychlejší úsek, povzbuzovali hesly typu „ještě 300 m, ještě 100 m apod.“ a povídáním si o tom, jak se to šlo a kolik se toho ještě vydrží… – nedoporučuji těm, kteří si neplatí neomezené volání :). Možná je to pro někoho zvláštní, ale i takovéto běhání uteče podstatně rychleji a lépe se to běhá, než když člověk nemá svůj den, běží sám a myšlenky, které mu jdou hlavou, jsou typu: „Mám se na to… nebo to mám doběhnout…“

Takže pokud běžíte s parťákem, který má delší trať a navíc bydlí třeba v jiné části města, můžete se domluvit, kde se potkáte, on tam doběhne a vy si tam dojedete – on již značně unaven, bude rád, když s vámi na chvilku zpomalí, a pak zase odběhne zpět domů, zatímco vy máte už po tréninku :).

Případně, pokud tomu vyhovuje vzdálenost vašich obydlí, můžete se domluvit kde se potkáte, tak aby každý z vás zaběhl tu svou část (například 15 km od jeho bydliště a 5 km od vašeho), sice větší část tréninku v podstatě běžíte sami, ale samotný fakt, že si vlastně běžíte naproti je dostatečně povzbuzující i kdyby jste si spolu měli říct jen ahoj, už se člověk na ten trénink těší úplně jinak :) a pokud se to jen trochu dá, klidně si při tom „ahoj“ můžete dát společně pár km a pak zas běžet dom :).

Další možnost je, že běhavější polovička se půjde zničit na trénink dřív a s vámi si dá až druhou fázi – tedy už je rád, že má příjemnou společnost, a nenechte se rozptylovat tím, že na vás je ochoten třeba celou dobu mluvit – pro něj je to jen výklus, zatímco vy si jdete svůj kvalitní trénink – to je v pohodě, jen ho požádejte, aby vám místo otázek raději něco vyprávěl, abyste na to nemusela slovně moc reagovat – přikyvovat se dá i při rychlém běhu, takže je to o komunikaci :).

Další možnost je, že se sejdete za účelem tempíček, tedy pokud tempíčka nejde vyloženě s vámi ve vašem tempu (což by od něj bylo moc hezký – však ono se mu to taky neztratí), tak se dá udělat to, že běháte v podstatě proti sobě – pak vždy když se míjíte, tak si věnujete úsměv a minutky, které slouží k odpočinku si pak užíváte společně :).

Další možnost pro něj i pro vás kvalitního tréninku je společný fartlek – který se na rozdíl od předchozího běhání proti sobě dá uplatnit i na neokruhové trati – a to, že partner běží s vámi jeho pomalejší část, a to podle vašeho tempa, buď odpočinkově, opravdu pomalu, nebo pro vás kvalitně (pro něj stále ještě pomalu), pak vy máte svou odpočinkovou část, kterou zvládáte sama, a on může vystřelit kupředu, dát si svou rovinku a počkat na vás vpředu, nebo se za vámi vrátit a zase si to s vámi vyklusat.

A úplně poslední možnost je, běžet spolu jen tak v duchu – kdy prostě oba víte, že právě teď máte svůj trénink, takže vás ten pocit, že ten druhej taky zrovna někde běží, drží nad vodou a po tréninku si můžete sdělit dojmy o tom, jaké to bylo :).

Tak to jsem asi vyčerpala všechny způsoby, které za těch pár let používám já, když „ukecám na trénink“ někoho z těch profíků – no holky uznejte, s klukama přece závodit nebudem, ale klidně si s nima můžeme jít zatrénovat :).

Příjemné běhání v páru a nedejte se – na běhu je krásný právě to, že můžeme běhat všichni spolu :).

Dagmar Zemanová – tragédka ze Šumavy

DagmarKa Kodýtková foto
  • přečteno: 11942/11834×, 5 komentářů

Hodnoť článek

nehodnoceno, buďte první

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Eva | 31. 10. 2009 21.14 hod. | 78.102.165.xxx
Většinou běhám sama, ale trénink s chlapama mě láká. Myslím, že ženská se víc snaží, když běží s chlapem.

Marti | 25. 10. 2009 21.37 hod. | 90.176.33.xx
Já už zkusila běhat se psem, se synem, s manželem i s kolegou..ale stejně nejlepší je běžet sama..jen já a hudba..
Akorát teď na podzim je to bída..nějak se mi nechce...je to počasím, nebo se tělo ukládá k zimnímu spánku ?

Majka | 24. 10. 2009 18.25 hod. | 88.101.79.xxx
Já se sama se sebou nenudím, na to asi běhám příliš krátké tratě. Potřebuju spíš hlavu vyčistit. Občas běhám s kolegou a zatím co já přemýšlím, jak dlouho to tempo ještě udržím, on celou dobu povídá. Ráda bych běhala s tím svým, ale nechce.

Simča | 23. 10. 2009 11.04 hod. | 212.27.204.xx
Já osobně raději běhám sama, vadil by mi kdokoliv, kdo by běhal se mnou. U běhu vypínám- nechci si povídat, jen se soustředit na dýchání, poslouchám muziku a krásně mě to nabíjí. Můžu si zpomalit, zrychlit, vyběhnout kdy chci já...

Martina | 22. 10. 2009 15.17 hod. | 77.78.94.xx
Z vlastní zkušenosti s chlapama se dá výborně jezdit trénink na kole (silnice i horské), ale běhat je lepší se psem.
Co holky, nepořídíte si čtyřnohého mazla? Ten vás donutí utíkat s úsměvem, i kdyby se vám ten den vlastně vůbec nechtělo ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

Ženy v běhu

všechny články Ženy v běhu

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví37
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice96
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou32

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků