logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

Co mi běh dává a co bere?

Co mi běh dává a co bere?

Jsem asi hodná holka, běh mi dává víc, než já jsem investovala do něj:-).

Začnu tím, co mi bere – přibližně kolem jedné hodiny času 5x týdně, v sobotu o trochu víc:-). Den jich má 24, ráda některou z nich běhu dám, dostanu za to mnohem více.

Vzal mi něco málo kil, centimetrů v objemu, je to však vykompenzované tím, že sahám hlouběji do šatníku pro věci, o kterých jsem ani netušila, že si je ještě někdy vezmu na sebe:-), z toho mám radost. A docela rychle se přesouvám k tomu, co mi dává.

Co mi běhání dává?

V první řadě mi dal společenství mnohem mladších stejně postižených PIMek – Gazelek (jsem z nich nejstarší), poznala jsem úžasné holky, každá se pere svým způsobem s osudem; já mám občas pocit, že moje starosti jsou nic moc proti těm jejich, na druhé straně cítím, jako bych s nimi a mezi nimi omládla:-). Děkuji vám, Gazelky!

  • dává mi díky osobnímu tréninkovému plánu pravidelný pohyb, díky tomu pravidelné vyplavování endorfinů i a tím pocit klidu, volnosti, svobody
  • dává mi (podle názoru Petry Janíčkové – zakladatelky pracovního portálu pracenad50.cz) jiskry do očí a viditelné nadšení ve chvíli, kdy můžu o běhu a běhání jenom mluvit
  • dává mi, díky úbytku několika centimetrů z objemu, vyšší sebevědomí
  • dává mi poznání, že nejsem sama postižená diagnózou běhání
  • dává mi poznání okolí svého bydliště, zvláště všech možných cestiček v Ďáblickém a Čimickém lese, kde běhám nejčastěji
  • dává mi možnost být téměř jednou denně sama se sebou, bez počítače, rádia a televize, bez telefonu a civilizačního shonu, společnost mi dělají jedině stejně postižení lidé, se kterými se navzájem cestou pozdravíme (ještěže v plné zimní , tedy s čepicí hluboko do čela není vidět, koho ti většinou mladí kluci zdraví)
  • dává mi poznání sebe sama – dokážu vyběhnout, i když se mi někdy zrovna moc nechce, při dlouhých sobotních výbězích zjišťuji, že to ještě pár metrů jde, i když mám pocit, že už je to nadoraz
  • dává mi pokoru a stálý obdiv k těm, kteří zvládli královskou disciplinu. I když sama sebe se stále ptám, jestli tak trochu nepřeceňuji své možnosti, vždyť ½maraton, který mám za sebou, není polovina maratonu, ale odhaduji, že asi třetina
  • dává mi uznání a podporu kamarádů z fitcentra, kteří mi drží palce, a to je pro mě velice důležité
  • a v neposlední řadě – dává mi na stará kolena možnost být na titulní stránce časopisu. Komu z vás se to podařilo?:-)
Víťa Drtinová foto
  • přečteno: 5801/5516×, 3 komentáře

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (22 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Tereza | 26. 2. 2013 2.06 hod. | 90.180.83.xx
Vito, jsem rada, ze Tve sebevedomi pomalu roste vzhuru, tak at tam take zustane;) ;)

Simona Vlašimská | 25. 2. 2013 19.29 hod. | 62.141.0.xxx
Víťo, gazelko, vždyť ty víš, že věk gazelí se nedá srovnávat s věkem člověčím :-) A královská disciplína? Povíme si v květnu, těším se ;-)

Míra Drak | 25. 2. 2013 17.55 hod. | 194.228.13.xxx
Víťo, díky za článek! A na věku vůbec nezáleží...na tom kalendářním. Ten je jen pro personalisty, aby mohli hodnotit lidi sedíce u stolu a hledíce na jeho CV. Pak to porovnají se škatulkou a když se do ní adept(ka) nevejde, tak se nevejde. Ale běžkyně všeho věku už vědí, že cesty na běhání nejsou škatulky a že se na ně vejde úplně každý!!!!Děda s holí, keňan, PIMka, gazela...prostě každý, kdo v sobě najde tu odvahu vyběhnout a vytrvat. Tak ahoj na cestách při běhu!

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice93
Více času na sebe11
Více času na rodinu5
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou30

kde se diskutuje

  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»
  • Jak skloubit zimní radovánky s přípravou na jarní běžecké vrcholy : Zdravím Miloši, mám dotaz k pohybu venku při inverzi. Bydlím na Karvinsku, kde trvá už několik dní…»
  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : Ahoj všem K tomu mrazu, dnes ráno jsem si dal svých obvyklých 4,75km kolem Labe a bylo to bezva, od…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků