logotype Běžecká škola Miloše Škorpila

inzerce

STARTOVNÍ ČÍSLO 1 – A DOBĚHLA JSEM PRVNÍ!

STARTOVNÍ ČÍSLO 1 – A DOBĚHLA JSEM PRVNÍ!

Ale že první od konce, to píšu až ve druhé větě:-). Ano, bylo to téměř takto. To, že za mnou doběhl asi jeden člověk, bych vám snad ani nemusela říkat, aby to bylo zajímavější:-). Ale pravda taková je. Dobíhala jsem s vyplazeným jazykem, ale přece jsem doběhla. Popravdě, všichni mi utekli už na začátku, a já už neměla na to je doběhnout. Ale nevadí. I tak si říkám, že jsem to uběhla, a tím jsem zvítězila sama nad sebou! A to je přesně to, co mi běh dává.

Když vám dají jedničku… Aneb jednička nemusí být jen první

Jednička je číslo, které symbolizuje prvenství, ať už je to prvenství ve srovnání s jinými, nebo ve srovnání se sebou samým. Mně byla jednička udělena náhodně, jako už zmíněné startovní číslo. A přitom rozhodně nesymbolizovala to, že jsem doběhla jako první. Ba právě naopak. Ale copak na tom záleží? To samé je i s během jako takovým. Může to být vaše jednička, i když nejste nejrychlejší a nejlepší.

Běh je pro mne sám o sobě jednička hlavně v poskytování pravidelné dávky endorfinů, v zlepšování celkového pocitu sama ze sebe, v přidávání sebevědomí a v té schopnosti si říct, že se něčemu pravidelně věnuji, že už jsem vlastně i já ten sportovec:-) A je to právě tréninkový plán od Miloše, který mi říká kdy, kolik a jak. A zda venku prší nebo sněží, anebo se tam i čerti žení, to už není podstatné. Teď je jenom běh a moje odhodlání vyrazit čelem vpřed do nešvarů počasí a všeho okolo. Ostatně, jakmile se rozeběhnu, už to prakticky ani nevnímám a prostě jen běžím. Je krásné, když člověk dospěje do takového stádia, kdy už běh nevnímá jako zátěž, ale jako relax. Jako něco, na co se celý den těší a co mu přináší do života uvolnění, radost a i určitý řád ve smyslu správného time-managementu. Přece jenom si musíte utřídit svůj čas tak, aby ho denní povinnosti zcela nezahltily, a abyste si našli čas i na to, co vám může být jen k prospěchu. Přesně o tom běh totiž je.

Jsou takové dny, kdy na běh mám času dostatek, a pak jsou dny, kdy si ten čas musím rozumně rozdělit, aby nikde nic nescházelo, a mně nescházelo dopřát si denní sortu endorfinů. Je čistě jen na člověku, jak s časem naloží. Můžete ho prosedět u počítače úplně stejně, jako ho můžete proběhat venku v dešti. Otázkou zůstává, která z těchto činností po vyzkoušení obou převládne a která přinese jaký pocit. Z vlastní zkušenosti dávám 1:0 pro běh.

obrázek

Plnění tréninkového plánu, plnění osobního cíle a plnění snů

Sny jsou pro to, aby se plnily. Cíle jsou pro to, abychom si jejich prostřednictvím splnili sny. No a tréninkové plány jsou pro to, aby nám k našim snům a cílům dopomohly. Sen si chci splnit a cíl jsem si jasně dala, ba co víc – v průběhu PIM WCH jsem ho dokonce povýšila na piedestal pro mě zatím nedosažitelný – a nahlásila se nakonec i na maraton. Transformovala jsem svůj prvotní cíl uběhnout půlmaraton na další cíl – uběhnout ve zdraví i maraton. Tím jsem vlastně předčila i svoje vlastní myšlenky a očekávání. Neříkám, že i možnosti, protože možnosti můžou být neomezené, a vždy neomezené budou, dokud si je budeme moci jako neomezené představit v naší mysli. Jen to, co si v představách nepřipustíme, jen to se nemůže stát. Až doposud by mne ani ve snu nenapadlo, že mne napadne běžet maraton – navíc s mým srdcem. Ale což, nic není nemožné a pokusím se o to, abych byla toho chodícím (teda spíš běhacím) příkladem. A jak se pomalu propracovávám dál v tréninkovém plánu, začínám poznávat nepoznané – alespoň doposud. Plán plním až do poslední tečky ve větě, teda spíš to občas přepísknu o pár minut. Ale pondělní a páteční volno poctivě dodržuji. Vadu ze srdce sice nemůžu smazat, ale můžu se s ní poprat a pokusit se ji přelstít a srdce si vytrénovat. Intenzitu tréninku totiž držím taky. Samozřejmě se u vyšší intenzity pozorně pozoruji, jestli nebudu cítit nějaké potíže. Nic mě zatím nepřekvapilo, takže si budu i nadále vyklusávat i vyběhávat podle plánu. Minulou sobotu to bylo 14 kilometrů, které se podepsaly na mém prvním osobním rekordu v počtu uběhnutých km za jeden den a bez pauzy. Říkala jsem si, o kolik mnoho bych přišla, nebýt mého chtíče začít běhat. S úsměvem na tváři a radostí v srdci se zítra vrhám do dalšího tréninku!

obrázek

Vzal mi běh vůbec něco?

Teď se ptám sama sebe, zdali je něco, co mi běh vzal. Po pár minutách přemýšlení pořád nenacházím nic, o čem bych mohla říct, že mi běh vzal. Investici do běžeckého oblečení a bot nepočítám, protože peníze tady byly a budou (i když my nebudeme, ony pořád budou, potvory). Čas, který běháním strávím, taky nepočítám, protože trávení času běháním vám může v životě jen prospět. Takže v mém případě to nejsou ani peníze, ani čas, a ani nic jiného. Běh mi nevzal nic, běh mi jenom dal. Dobrý pocit sama ze sebe, pocit překonání sama sebe, hrdost na sebe samou, že se něčemu věnuji a nesedím za pecí jenom kvůli tomu, že mi kdosi kdysi řekl, že to nesmím dělat. A ještě mám určitě mnoho z toho, co mi běh může dát, před sebou, takže se moc těším i do budoucna. Dokonce i v období, kdy se mi nepříliš daří najít si novou práci, je pro mě běh jako útěk do světa všeho skvělého. Je to jedna z mála činností, která mi teď zlepšuje náladu a dodává sílu vyrovnat se s určitým neúspěchem, který zrovna v mém pracovním životě probíhá. Den za dnem si říkám, jak je to skvělé a jaká jsem šťastná, že jsem se dostala do tohoto projektu. I když není úspěch na jiných frontách, na této rozhodně ano, protože běh mi VŽDY zlepší náladu!

A pár slov na závěr ode mne, jakožto člověka kdysi chyceného do sítě vlastních zdravotních potíží, no osvobozeného nůžkami své vůle: Vyběhněte a běhejte na pohodu, pro radost a taky navzdory osudu! Běhejte, aby byl (váš) svět krásnější! Běhejte, neboť právě během můžete mnoho získat!

Michaela Cibulová foto
  • přečteno: 4178/4017×, 6 komentářů
STARTOVNÍ ČÍSLO 1 – A DOBĚHLA JSEM PRVNÍ! STARTOVNÍ ČÍSLO 1 – A DOBĚHLA JSEM PRVNÍ!

Hodnoť článek

5 z 5 hvězd líbí se mi (14 hodnocení)

Bookmark and Share

Vložit komentář Vložit komentář

Míša | 10. 3. 2013 20.29 hod. | 95.85.214.x
Holky, děkuji vám ! Jste skvělé, vaše podpora je k nezaplacení !! Bez vás by to šlo stěží ... S vámi to jde mnohem líp ! I já moc fandím vám všem !

Simona Vlašimská | 9. 3. 2013 12.25 hod. | 62.141.0.xxx
Míšo, jsi báječná!!! Však oni věděli, proč ti přidělili jedničku :-) Když si tě představím, jak záříš po Kbelské, musím se pokaždé usmívat ;-)

IlonaB | 8. 3. 2013 18.47 hod. | 109.164.3.xxx
Míšo, moc hezký článek. Máš mou poklonu i přání, aby nadšení a radost z běhu vydržely jak dlouho jen to půjde. :-) Ilona

Víťa Drtinová | 8. 3. 2013 13.03 hod. | 78.102.21.xxx
Miško, lépe než Markéta bych to neřekla, jsi úžasná holka, držím Ti palce :-)

Víťa Drtinová | 8. 3. 2013 13.03 hod. | 78.102.21.xxx
Miško, lépe než Markéta bych to neřekla, jsi úžasná holka, držím Ti palce :-)

Markéta Jansová | 8. 3. 2013 12.48 hod. | 194.228.130.xx
Miško, krásný článek! Jsi jedničkou svého života a je fajn, že to víš ;-)

prohledávání Běžeckých článků


inzerce

PIM Women´s Challenge 2013

všechny články PIM Women´s Challenge 2013

Anketa – hlasuj i ty!

Vize pro rok 2017

Rok 2017 na sebe nedá dlouho čekat, Novoroční předsevzetí jakbysmet. Zatímco vize předpokládá dlouhodobost, Novoroční předsevzetí se vyznačují jepičím životem. Aby se Novoroční předsevzetí stalo prvním krokem k naplnění vize, je třeba si ho pořádně rozmyslet, i když znám spoustu lidí, kteří na druhou stranu tak dlouho přemýšlí a zvažují vše pro a proti, že než vše zváží, uteče pár let. Takže zvažujte pečlivě, ale dejte si časový limit na start. Jako nejlepší limit se jeví 1.1.2017, tak běžíme na to, co vy na to. Kterým směrem byste rádi v roce 2017 byli rádi, aby se ubírala vaše vize 2017?

Zlepšení či udržení zdraví36
Zlepšení nebo udržení fyzické kondice95
Více času na sebe11
Více času na rodinu6
Více času na přátele2
Více času na sebe a na rodinu11
Být víc sám (sama) sebou31

kde se diskutuje

  • Běhání v zimě a mrazu se není třeba bát! Šest zásad pro běhání v zimě a mrazu : nemáte někdo zkušenost s během maratonu v zimě ? »
  • Čtyřicet důvodů, proč milovat běh : Zdravím Vás, běh a celkově cvičení je super věc. Velmi zajímavé jsou nově objevené spojitosti běhu…»
  • Být zdravý a v kondici. Koho a co všechno to v našem životě ovlivňuje. Cooperův test. Čtrnáctý tip Běžecké školy pro váš lepší běh : V tabulke muži 30 – 39 let, průměrný, je chyba (1900 – 1299 m), spravne ma byt 1900…»
  • Ještě jednu písničku … a tuhle taky musím : Já jsem tak poctivý (čti: zblblý :-)), že jsem dělal kliky už i o půl druhé v noci ... :-) »
  • Běžecký tréninkový plán Miloše Škorpila na třetích 13 týdnů běžeckého roku. Čtvrtletní zaměřovací trénink na maraton : Pán Škorpil, v tomto pláne odporúčate bežať dlhý beh na úrovni 82 % TF max. (okrem rozklusu a…»

inzerce

běžecká škola

Běžecká škola ve firmách eshop Běžecké školy Dámský běžecký klub

rubriky běžeckých článků

autoři běžeckých článků